• Äldre 25 Dec 20:18
    18029 visningar
    6 svar
    6
    18029

    Lightinthebox.com, köpa tavla?

    Hej! Jag och sambon är på jakt efter en snygg tavla eller två att ha i vardagsrummet. Hemsidan i rubriken, Lightinthebox.com, har väldigt bra priser, men verkar väldigt oseriös. Är det någon som handlat därifrån eller har något info om hemsidan/företaget? Eller har ni kanske något tips på annan hemsida med snygga, prisvärda tavlor? Glad

  • Svar på tråden Lightinthebox.com, köpa tavla?
  • Äldre 25 Dec 22:01
    #1

    Varför verkar dom vara oseriösa?

  • Äldre 25 Dec 23:32
    #2

    Köpte en peruk där ifrån , tyckte de va billigt tills den hamna i tullen och fick betala ca 500kr mer :s kanske hade otur

  • Äldre 26 Dec 21:45
    #3

    Jag har handlat därifrån en gång. Fick hem mina strumpor. Enda problemet är all e-post jag får nu.

  • Äldre 29 Dec 01:09
    #4

    Räkna med förtullningsavgifter och moms: 150kr+25%moms+tull, kan bli en dyrare affär än om du hade köpt i Sverige. Min bästa killkompis köpte en drönare därifrån för runt 2300kr fick betala 740kr extra :( trots att dem påstod att varan kommer skickas från ett europeiskt lager, när han sedan kontaktar dem så får han som svar att dem kan ge han pengarna tillbaka men att han måste bekosta leveransen själv till asien vilket skulle hamna på några hundralappar, han hamnade i en jätte dum situation för oavsett val så skulle han förlora en hel del pengar, garantier och retur är inte det enklaste när företaget är så långt ifrån sverige och man måste skicka tillbaka och bekosta frakter själv.

  • Äldre 29 Dec 01:09
    #5

    Räkna med förtullningsavgifter och moms: 150kr+25%moms+tull, kan bli en dyrare affär än om du hade köpt i Sverige. Min bästa killkompis köpte en drönare därifrån för runt 2300kr fick betala 740kr extra :( trots att dem påstod att varan kommer skickas från ett europeiskt lager, när han sedan kontaktar dem så får han som svar att dem kan ge han pengarna tillbaka men att han måste bekosta leveransen själv till asien vilket skulle hamna på några hundralappar, han hamnade i en jätte dum situation för oavsett val så skulle han förlora en hel del pengar, garantier och retur är inte det enklaste när företaget är så långt ifrån sverige och man måste skicka tillbaka och bekosta frakter själv.

  • Mon 23 Jan 2023 07:21
    #6
    +1

    Omdömen om LightInTheBox - https://tonzes.com/lightinthebox.htm Beställde ett par trådlösa sportlurar och var lite orolig efter att ha läst kommentarerna här. Men de kom på 12 dagar (10 arbetsdagar) och jag är supernöjd. Inga tullavgifter eller andra problem. Bra kvalitet och snygga!

Svar på tråden Lightinthebox.com, köpa tavla?