• moaz
    Äldre 28 Dec 18:13
    822732 visningar
    7843 svar
    -3 +9
    7843
    822732

    Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?

    Frågan är alltså om du uppfattar public service som opartiska. Opartisk är att man inte tar ställning för eller emot en vissa sida eller ett visst politiskt parti.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?
  • Äldre 27 Jan 22:24
    Kung Markatta skrev 2016-01-27 22:00:36 följande:
    I den rapporten tittar man dock på andra saker som t.ex. om SVT slösar med licenspengarna och om man har program för syn- eller hörselskadade samt på minoritetsspråk. Även när det gäller de aspekterna riktas kritik mot UR, SR och SVT. Exempel:

    * SR, SVT och UR har inte uppfyllt kravet avseende en sammantagen betydande ökning av det samlade programutbudet på finska, samiska, meänkieli, romani chib och teckenspråk.

    * SR och SVT har endast delvis visat att bolagen har uppfyllt kravet på att ha en decentraliserad organisation som skapar goda förutsättningar för självständigt beslutsfattande på regional och lokal nivå.

    * UR har inte uppfyllt kravet på att redovisa hur uppdraget har fullgjorts med avseende på nyckeltal som visar på effektivitet. Mot bakgrund av att UR inte har redovisat nyckeltal för effektivitet går det inte att närmare avgöra om UR har uppfyllt kravet i punkt 1 i anslagsvillkoren att kontinuerligt vidta åtgärder som syftar till att öka den. UR har inte heller visat att de vidtagit åtgärder som syftar till ökad produktivitet.

    När det gäller kravet på opartiskhet är förfarandet att den som anser att public service-bolagen brutit mot det gör en anmälan och sedan utreds det av Granskningsnämnden.
    Ja, man gör en generell bedömning utifrån det uppdrag public service har. Menar du att saklighet inte ingår i uppdraget?
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Äldre 27 Jan 22:36
    FDFMGA skrev 2016-01-27 22:24:24 följande:
    Ja, man gör en generell bedömning utifrån det uppdrag public service har. Menar du att saklighet inte ingår i uppdraget?
    Jag menar att det står i rapporten du länkade till vilka områden man granskat.

    Saklighet kan man bara bedöma om man tittar närmare på ett visst program eller inslag. Ska man göra en generell bedömning av sakligheten måste man granska ett stort antal program och det har man inte resurser till. Istället är det upp till tittarna och lyssnarna att anmäla om de uppfattar att något inslag inte är sakligt och då tittar Granskningsnämnden på just det inslaget.

  • Äldre 28 Jan 09:00
    +1
    Kung Markatta skrev 2016-01-27 22:36:27 följande:
    Jag menar att det står i rapporten du länkade till vilka områden man granskat.

    Saklighet kan man bara bedöma om man tittar närmare på ett visst program eller inslag. Ska man göra en generell bedömning av sakligheten måste man granska ett stort antal program och det har man inte resurser till. Istället är det upp till tittarna och lyssnarna att anmäla om de uppfattar att något inslag inte är sakligt och då tittar Granskningsnämnden på just det inslaget.

    Nja, Granskningsnämnden är inte beroende av tittarnas anmälningar, de kan på eget initiativ granska enskilda program och såvitt jag kan förstå har de inga anmärkningar avseende sakligheten generellt för UR, SR och SVT.

    Att som du göra lyfta fram ett Aktuelltinslag som sändes 2014 där UKIP kallades invandringsfientligt som ett exempel säger enligt min uppfattning inget överhuvudtaget om SVT:s opartiskhet.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Dennis­2016
    Äldre 31 Jan 10:13
    Jag var på ett uteställe i helgen och det största samtalämnet var (framförallt bland tjejerna) hur länge det var säkert att vara ute och framförallt hur skulle de kunna ta sig hem på ett tryggt sätt.

    Tidigare kändes taxi tryggt, men tyvärr så måste man ju ta sig till taxikön och senast förra veckan blev en tjej här i stan överfallen och avsliten sina kläder när hon på egen hand skulle gå några hundra meter till taxikön. Signalementet var 7-8 män som angrep bakifrån och ej kunde identifieras - utredning nedlagd.

    Som de säger i På Spåret "VART ÄR VI PÅ VÄG ?"

    Polisen vågar nu öppet säga att läget är katastrofalt och de tillägger.....det kommer att bli värre.

    Vad skönt att vår statsminister då summerar 2015 med att han är väldigt nöjd med sitt och Sveriges agerande. Löfven är nöjd....alla andra gråter över vårt otrygga samhälle !

    Idag ville dottern att jag skulle ta med henne till badhuset. Tyvärr är det en omöjlighet år 2016. När jag var på badet för ett par veckor sedan så var det en förfärlig stämning i omklädningsrummet. Bråk, skrik och kastande av saker....jag borde ha anat orår redan när jag såg alla minibussar utifrån badhuset. Jag var naiv, det går inte att åka till badhus med barn längre. Det går verligen inte....

    Att i detta sammanhang kalla public service för opartiska är nästan skrattretande. Allt går ju ut på att förnerka att det finns problem och ständigt och jämt bjuda in Anders Lindberg på Aftonbladet för debatt. Den mannen är ju så enögd och naiv att man tror att han bara är ironisk.
  • Äldre 31 Jan 11:40
    Dennis2016 skrev 2016-01-31 10:13:11 följande:
    Jag var på ett uteställe i helgen och det största samtalämnet var (framförallt bland tjejerna) hur länge det var säkert att vara ute och framförallt hur skulle de kunna ta sig hem på ett tryggt sätt.

    Tidigare kändes taxi tryggt, men tyvärr så måste man ju ta sig till taxikön och senast förra veckan blev en tjej här i stan överfallen och avsliten sina kläder när hon på egen hand skulle gå några hundra meter till taxikön. Signalementet var 7-8 män som angrep bakifrån och ej kunde identifieras - utredning nedlagd.

    Som de säger i På Spåret "VART ÄR VI PÅ VÄG ?"

    Polisen vågar nu öppet säga att läget är katastrofalt och de tillägger.....det kommer att bli värre.

    Vad skönt att vår statsminister då summerar 2015 med att han är väldigt nöjd med sitt och Sveriges agerande. Löfven är nöjd....alla andra gråter över vårt otrygga samhälle !

    Idag ville dottern att jag skulle ta med henne till badhuset. Tyvärr är det en omöjlighet år 2016. När jag var på badet för ett par veckor sedan så var det en förfärlig stämning i omklädningsrummet. Bråk, skrik och kastande av saker....jag borde ha anat orår redan när jag såg alla minibussar utifrån badhuset. Jag var naiv, det går inte att åka till badhus med barn längre. Det går verligen inte....

    Att i detta sammanhang kalla public service för opartiska är nästan skrattretande. Allt går ju ut på att förnerka att det finns problem och ständigt och jämt bjuda in Anders Lindberg på Aftonbladet för debatt. Den mannen är ju så enögd och naiv att man tror att han bara är ironisk.
    Det är ett djävla otyg av dig att du publicerar samma inlägg i flera trådar men bara därför att så får du samma svar i den här tråden:

    Jag tror att alla här i tråden förstår hur snacket går när du träffar SD kvinnorna på krogen..

    När det gäller badhus så gäller problemen ett fåtal. De flesta badhus har inte rapporterats in några problem: www.expressen.se/nyheter/badhusen-sjalva-om-sakerheten-i-simhallar/
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Dennis­2016
    Äldre 31 Jan 12:27
    +2
    KillBill skrev 2016-01-31 11:40:39 följande:
    Det är ett djävla otyg av dig att du publicerar samma inlägg i flera trådar men bara därför att så får du samma svar i den här tråden:

    Jag tror att alla här i tråden förstår hur snacket går när du träffar SD kvinnorna på krogen..

    När det gäller badhus så gäller problemen ett fåtal. De flesta badhus har inte rapporterats in några problem: www.expressen.se/nyheter/badhusen-sjalva-om-sakerheten-i-simhallar/
    Jag tror det är dig som folk är trötta på...som ständigt skriver om SD-kvinnor i alla dina inlägg.

    Jag undrar vilka kvinnor som du diskuterar med om du ska hitta några som inte är oroliga över samhällsutvecklingen. Min gissning är att du mest håller till framför datorn och lever i din drömvärld...så du har nog inte gått på gator och torg det senaste halvåret.

    Vad gäller övergrepp i badhus kan du läsa i Expressen om helgens övergrepp i Växjö och du kan läsa Expressens ledartext om Rosenlundsbadet i Jönköping. För övrigt kan jag berätta att det kring Rosenlundsbadet varit krismöte i veckan med socialtjänst /HVB-boenden om alla bekymmer kring badet. Finns mängder med artiklar bla om Eriksdalsbadet, Örnsköldsvik mm mm. Att du ens orkar förneka detta...nu har ju till och med polisen slutat med att förneka att det är kaos i landet.
    Förmodligen kommer du ju svara att detta inte är sant - det är SD kvinnor som hittat på allt.

    Ett tips är att lämna datorn ibland och se verkligheten ser ut - inte som du vill den ska se ut.
  • Äldre 31 Jan 12:34
    Dennis2016 skrev 2016-01-31 12:27:44 följande:
    Jag tror det är dig som folk är trötta på...som ständigt skriver om SD-kvinnor i alla dina inlägg.

    Jag undrar vilka kvinnor som du diskuterar med om du ska hitta några som inte är oroliga över samhällsutvecklingen. Min gissning är att du mest håller till framför datorn och lever i din drömvärld...så du har nog inte gått på gator och torg det senaste halvåret.

    Vad gäller övergrepp i badhus kan du läsa i Expressen om helgens övergrepp i Växjö och du kan läsa Expressens ledartext om Rosenlundsbadet i Jönköping. För övrigt kan jag berätta att det kring Rosenlundsbadet varit krismöte i veckan med socialtjänst /HVB-boenden om alla bekymmer kring badet. Finns mängder med artiklar bla om Eriksdalsbadet, Örnsköldsvik mm mm. Att du ens orkar förneka detta...nu har ju till och med polisen slutat med att förneka att det är kaos i landet.
    Förmodligen kommer du ju svara att detta inte är sant - det är SD kvinnor som hittat på allt.

    Ett tips är att lämna datorn ibland och se verkligheten ser ut - inte som du vill den ska se ut.
    För det första så nekar jag inte till att det kan finnas problem på vissa badhus.

    För det andra så är länkar jag också till en aktuell artikel i Expressen där man har undersökt läget på flera badhus runt om i landet. I den artikeln lyfter man fram brist på simkunnighet bland ensamkommande barn som det största problemet.
  • Nenne6­66
    Äldre 31 Jan 12:36
    Dennis2016 skrev 2016-01-31 12:27:44 följande:
    Jag tror det är dig som folk är trötta på...som ständigt skriver om SD-kvinnor i alla dina inlägg.

    Jag undrar vilka kvinnor som du diskuterar med om du ska hitta några som inte är oroliga över samhällsutvecklingen. Min gissning är att du mest håller till framför datorn och lever i din drömvärld...så du har nog inte gått på gator och torg det senaste halvåret.

    Vad gäller övergrepp i badhus kan du läsa i Expressen om helgens övergrepp i Växjö och du kan läsa Expressens ledartext om Rosenlundsbadet i Jönköping. För övrigt kan jag berätta att det kring Rosenlundsbadet varit krismöte i veckan med socialtjänst /HVB-boenden om alla bekymmer kring badet. Finns mängder med artiklar bla om Eriksdalsbadet, Örnsköldsvik mm mm. Att du ens orkar förneka detta...nu har ju till och med polisen slutat med att förneka att det är kaos i landet.
    Förmodligen kommer du ju svara att detta inte är sant - det är SD kvinnor som hittat på allt.

    Ett tips är att lämna datorn ibland och se verkligheten ser ut - inte som du vill den ska se ut.
  • Dennis­2016
    Äldre 31 Jan 12:41
    KillBill skrev 2016-01-31 12:34:14 följande:
    För det första så nekar jag inte till att det kan finnas problem på vissa badhus.

    För det andra så är länkar jag också till en aktuell artikel i Expressen där man har undersökt läget på flera badhus runt om i landet. I den artikeln lyfter man fram brist på simkunnighet bland ensamkommande barn som det största problemet.
    Det måste bli allt svårare för dig att hitta artiklar som mörkar problemet.

    Den som inte är bekymras över sexövergrepp är en man utan empati, fru eller barn....den som förnekar att det förekommer eller tycker det är en bagatell känns inte ens värt att diskutera med.
  • Äldre 31 Jan 12:45
    Dennis2016 skrev 2016-01-31 12:27:44 följande:
    Jag tror det är dig som folk är trötta på...som ständigt skriver om SD-kvinnor i alla dina inlägg.

    Jag undrar vilka kvinnor som du diskuterar med om du ska hitta några som inte är oroliga över samhällsutvecklingen. Min gissning är att du mest håller till framför datorn och lever i din drömvärld...så du har nog inte gått på gator och torg det senaste halvåret.

    Vad gäller övergrepp i badhus kan du läsa i Expressen om helgens övergrepp i Växjö och du kan läsa Expressens ledartext om Rosenlundsbadet i Jönköping. För övrigt kan jag berätta att det kring Rosenlundsbadet varit krismöte i veckan med socialtjänst /HVB-boenden om alla bekymmer kring badet. Finns mängder med artiklar bla om Eriksdalsbadet, Örnsköldsvik mm mm. Att du ens orkar förneka detta...nu har ju till och med polisen slutat med att förneka att det är kaos i landet.
    Förmodligen kommer du ju svara att detta inte är sant - det är SD kvinnor som hittat på allt.

    Ett tips är att lämna datorn ibland och se verkligheten ser ut - inte som du vill den ska se ut.

    Jag vet inte varför du försöker att klistra på mig åsikter som jag inte har eller varför du påstår att jag skulle ha förnekat saker som jag inte har förnekat. Jag har exempelvis aldrig kommenterat händelser på något Rosenlundsbad, Eriksdalsbad eller något badhus i Örnsköldsvik. Vad är ditt problem liksom?


    Mitt tips till dig är att börja läsa alla nyheter och inte bara dem som gagnar ditt främligsfientliga synsätt.


    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?