• moaz

    Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?

    Frågan är alltså om du uppfattar public service som opartiska. Opartisk är att man inte tar ställning för eller emot en vissa sida eller ett visst politiskt parti.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?
  • Nenne666
    FDFMGA skrev 2016-02-02 20:14:39 följande:
    Nej, ibland så är det bara att hålla med och Mattias Karlsson är värd en eloge för att han sätter ner foten.

    Jag såg i kommentaren till Sanandajis inlägg att någon skrev att han nu var hatad av halva svenska folket, typ något sådant.

    Parallellen till den här tråden är tydlig - må så vara att stofilerna här är rätt harmlösa. Inte desto mindre tror de sig representera folket och utifrån att de är folket så blir deras högeravvikelser i stället till vänsteravvikelser hos public service.

    Ja herregud. Det finns ju inget vi svenskar har så stort förtroende för som SR. Tyvärr finns det mycket av folkförakt i skrikhögerns och SD-svansens ständiga krav på att få agera som folkets representanter som förstår det folket inte förstår.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
    Men jösses vad du spekulerar och drar slutsatser.
  • FDFMGA
    Nenne666 skrev 2016-02-02 20:27:39 följande:
    Men jösses vad du spekulerar och drar slutsatser.
    Njaej.

    Menar du att Mattias Karlsson inte har sagt vad han sa eller att Sanandaji inte skrev det han skrev.

    Inte heller det övriga jag skrev innehåller så mycket av spekulation. Att public service fått sitt uppdrag som bland annat ställer krav på saklighet och opartiskhet av regering och riksdag är ett faktum. Liksom att svenska folket år efter år har ett mycket stort förtroende för SR och SVT - faktiskt väsentligt större förtroende än för något annat, i viss mån med undantag för högskolor och universitet.

    Det är också ett faktum att flera så kallade debattörer i den här tråden påstår att folk i gemen inte förstår så mycket som "debattörerna" gör. Det kan man ha olika uppfattning om, min är snarare den motsatta.

    Det finns alltid möjlighet att se saker och ting ur olika perspektiv. Demonstrationen i helgen som Mattias Karlsson menar att det var olämpligt av sverigedemokrater att delta i på grund av att de deltagande nazisterna och nyfascisterna kallades visst av någon i den här tråden för en regeringskritisk folklig manifestation eller något ditåt.

    Har man den inställningen så är det inte förvånande att man anser att SR och SVT är vänstervridnaSkrattande
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Nenne666
    FDFMGA skrev 2016-02-02 21:03:20 följande:
    Njaej.

    Menar du att Mattias Karlsson inte har sagt vad han sa eller att Sanandaji inte skrev det han skrev.

    Inte heller det övriga jag skrev innehåller så mycket av spekulation. Att public service fått sitt uppdrag som bland annat ställer krav på saklighet och opartiskhet av regering och riksdag är ett faktum. Liksom att svenska folket år efter år har ett mycket stort förtroende för SR och SVT - faktiskt väsentligt större förtroende än för något annat, i viss mån med undantag för högskolor och universitet.

    Det är också ett faktum att flera så kallade debattörer i den här tråden påstår att folk i gemen inte förstår så mycket som "debattörerna" gör. Det kan man ha olika uppfattning om, min är snarare den motsatta.

    Det finns alltid möjlighet att se saker och ting ur olika perspektiv. Demonstrationen i helgen som Mattias Karlsson menar att det var olämpligt av sverigedemokrater att delta i på grund av att de deltagande nazisterna och nyfascisterna kallades visst av någon i den här tråden för en regeringskritisk folklig manifestation eller något ditåt.

    Har man den inställningen så är det inte förvånande att man anser att SR och SVT är vänstervridnaSkrattande
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
    'Folkets demonstration' kallar sin egen demonstration för regeringskritisk. Dom vill att sittande regering avgår, bland annat. Det är inget jag personligen påstår, utan det är vad dom själva säger. Vilka du syftar till som skulle förstå mer än någon annan får du ta med de berörda. Att Mattias Karlsson har uttalat sig som han har gjort har jag inte på något vis satt mig emot heller, vilket du kan läsa i mitt tidigare inlägg. Och att SVT liksom övrig media låter sina personliga åsikter gå igenom ibland kanske man kan skylla på den mänskliga faktorn, men inte att helt förneka det faktum att det faktiskt sker. Vad det beträffar lördagens demonstration så vill iaf jag avvakta med en bestämd åsikt i frågan tills berörda journalister och Mona Sahlin lämnar underlag för sina anklagelser. Det är inte mer än rätt. Skulle jag ha fel utifrån den informationen jag har tagit del av hittills så lovar jag att återkomma till dig och killbill i tråden och ge er det. Vad det beträffar han Tino så är jag väldigt lite insatt i vad han brukar skriva så jag har ingen åsikt om honom och hans fb-inlägg öht.
  • KillBill
    Nenne666 skrev 2016-02-02 21:27:03 följande:
    'Folkets demonstration' kallar sin egen demonstration för regeringskritisk. Dom vill att sittande regering avgår, bland annat. Det är inget jag personligen påstår, utan det är vad dom själva säger. Vilka du syftar till som skulle förstå mer än någon annan får du ta med de berörda. Att Mattias Karlsson har uttalat sig som han har gjort har jag inte på något vis satt mig emot heller, vilket du kan läsa i mitt tidigare inlägg. Och att SVT liksom övrig media låter sina personliga åsikter gå igenom ibland kanske man kan skylla på den mänskliga faktorn, men inte att helt förneka det faktum att det faktiskt sker. Vad det beträffar lördagens demonstration så vill iaf jag avvakta med en bestämd åsikt i frågan tills berörda journalister och Mona Sahlin lämnar underlag för sina anklagelser. Det är inte mer än rätt. Skulle jag ha fel utifrån den informationen jag har tagit del av hittills så lovar jag att återkomma till dig och killbill i tråden och ge er det. Vad det beträffar han Tino så är jag väldigt lite insatt i vad han brukar skriva så jag har ingen åsikt om honom och hans fb-inlägg öht.
    Men hur naiv går man bli? Alla partier utom de i den sittande regeringen är väl mer eller mindre regeringskritiska?

    Om nazistiska Svenska motståndsrörelsen (SMR) skulle genomföra en "regeringskritisk" demonstration där de bjöd in kända nazister som fick agitera för nazism för att sedan misshandla mörkhyade på stan menar du då att den korrekta benämningen på tillställningen är regeringskritisk?
  • Nenne666
    KillBill skrev 2016-02-02 21:49:02 följande:
    Men hur naiv går man bli? Alla partier utom de i den sittande regeringen är väl mer eller mindre regeringskritiska?

    Om nazistiska Svenska motståndsrörelsen (SMR) skulle genomföra en "regeringskritisk" demonstration där de bjöd in kända nazister som fick agitera för nazism för att sedan misshandla mörkhyade på stan menar du då att den korrekta benämningen på tillställningen är regeringskritisk?
    Okej. Jag ska förtydliga mig. Folkets demonstration demonstrerade för ett nyval, mot den sittande regeringen, bland annat. Sen får du kalla det vad du vill, men det är deras egen utsago och inte något jag tycker.
  • Superbus

    Nu är jag OT jag vet...

    Mest förbannad är jag på att SVT inte har resurser att visa några som helst intressanta och viktiga sportsändningar. Man lägger krut på kultur och skit som inte många varken förstår eller tycker är intressant. De flesta ger väl fullständigt fan i en sk. konstnär som klär av sig naken , rullar sig i färg och sedan rullar vidare på ett papper och till sist har mage att påstå att resultatet är konst.

    Public service javisst, men vad hände med OS, SHL och Allsvenskan.

    Idrott förbrödrar Skrattande

  • Nenne666
    KillBill skrev 2016-02-02 18:01:48 följande:
    Men förstår du inte att vi människor tolkar verkligheten olika och att det sällan finns någon absolut sanning.

    Du tolkar Folkets Demonstration som en regeringskritisk tillställning medan andra exempelvis Tino Sanandaji och en SD politiker uppfattar Folkets Demonstration som en högerextrem, våldsam sammankomst med nazistiska förtecken.
    Men med dina tolkningar' lyckas du ju göra till en sanning, då funkar det? Du dömer världen väldigt godtyckligt isf, vilket inte är någon vidare merit, kan jag ju upplysa dig om. En sanning blir inte en osanning bara för att du inte håller med, faktiskt. Och givetvis så finns det precisa sanningar vilket inte ger minsta utrymme till några flummiga tolkningar och vinklingar som ska passa in i en annans agenda. Vilket konstigt resonemang du för...
  • Rutgers
    Superbus skrev 2016-02-02 22:36:49 följande:

    Nu är jag OT jag vet...

    Mest förbannad är jag på att SVT inte har resurser att visa några som helst intressanta och viktiga sportsändningar. Man lägger krut på kultur och skit som inte många varken förstår eller tycker är intressant. De flesta ger väl fullständigt fan i en sk. konstnär som klär av sig naken , rullar sig i färg och sedan rullar vidare på ett papper och till sist har mage att påstå att resultatet är konst.

    Public service javisst, men vad hände med OS, SHL och Allsvenskan.

    Idrott förbrödrar Skrattande


    Det är för dyrt. Sportpaketet hos C+ eller Viasat är dyrare var för sig än hela SVT.

  • K Markatta
    KillBill skrev 2016-02-02 15:45:35 följande:
    Så här skriver den annars så SD vänlige Tino Sanandaji på FB:
    Här finns en längre kommentar från Tino om demonstrationen och en efterföljande intressant diskussion:

    www.facebook.com/tino.sanandaji/posts/10153375136508231

    Så här skriver han bland annat:

    Folkets Demonstration bär inte skulden till bråket. Men det är provocerande av arrangörerna att inte fördöma våld i kontext av händelserna kvällen innan. När extremister försöker delta förväntas arrangörer ta avstånd, en regel som gäller alla. Om en demonstration mot Israel låtit ett tiotal ISIS-anhängare delta utan att markera hade de också fått räkna med kritik.
  • Nenne666
    Kung Markatta skrev 2016-02-03 10:35:32 följande:
    Här finns en längre kommentar från Tino om demonstrationen och en efterföljande intressant diskussion:

    www.facebook.com/tino.sanandaji/posts/10153375136508231

    Så här skriver han bland annat:

    Folkets Demonstration bär inte skulden till bråket. Men det är provocerande av arrangörerna att inte fördöma våld i kontext av händelserna kvällen innan. När extremister försöker delta förväntas arrangörer ta avstånd, en regel som gäller alla. Om en demonstration mot Israel låtit ett tiotal ISIS-anhängare delta utan att markera hade de också fått räkna med kritik.
    Ja, där ser man. Då säger han ju klart och tydligt att demonstrationen inte bär skulden till bråket, vilket div medier har velat ge sken av. KillBills lilla underlag försvann!
Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?