• moaz
    Äldre 28 Dec 18:13
    821367 visningar
    7836 svar
    -3 +9
    7836
    821367

    Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?

    Frågan är alltså om du uppfattar public service som opartiska. Opartisk är att man inte tar ställning för eller emot en vissa sida eller ett visst politiskt parti.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?
  • Äldre 14 Feb 15:57
    boomstar skrev 2016-02-14 11:20:44 följande:
    Haha Tino Sanandaji dyker alltid upp när rasister och sd'are ska försöka hitta en källa för sitt främlingshat. Det där med att han har "snorkoll" är det nog bara du och dina gelikar som tycker. Jag läser artikeln du länkar och ser bara hans tjat om en enda tes; att färre flyktingar borde räknas som akademiker. Det är hans privata värdering. Det hjälper inte att han stoppar in några diagram i artikeln. Det blir fortfarande inte mer vederhäftigt än en kommentar här på FL.

    Han har en uttalad agenda att motarbeta invandring och vänsterrörelse i Sverige. Vilket blir extra lustigt eftersom han själv är invandrare och fick sin utbildning av den offentlgt ägda vänster-välfärd vi hade i Sverige, som nu håller på att monsteras ner, under hejarramsor av honom och er andra högerskrikare.

    Men framförallt, vad har ditt inlägg med SVT att göra? Tråden handlar om huruvida SVT och public service är partiska eller inte. Artikeln du länkar till handlar om hur andelen akademiker bland flyktingar ska räknas.Vad menar du att det har med SVT att göra.
    Den enda kopplingen jag hittar är att Tino Sanandaji var programledare i SVT debatt-programmet Mosaik år 2000. Så om du försöker hävda att SVT är partiskt för att såna främlingsfientliga högerskrikare som Tino Sanandaji inte får komma till tals där, så blev det nog lite fel där va..

    PS. Ett citat från er SD'ares husgud Tino Sanandaji: ?SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ:?

    www.etc.se/ledare/att-tala-med-trollen
    ETC? Det är väl ingen som läser ETC mer än ironiskt nu för tiden?
    Sverige = omvänd nattväktarstat. Hög skatt som går till allt en stat inte ska lägga sig i, men otillräckligt försvar & polis.
  • Äldre 14 Feb 16:26
    Rutgers skrev 2016-02-14 15:52:04 följande:
    Men högskoleutbildning och högutbildad är inte alls samma sak.

    Är det någon som har påstått att högskoleutbildning och högutbildad skulle vara samma sak?
  • Äldre 14 Feb 18:21
    KillBill skrev 2016-02-14 16:26:38 följande:
    Är det någon som har påstått att högskoleutbildning och högutbildad skulle vara samma sak?
    Uppenbarligen SVT.

  • Äldre 14 Feb 19:23
    Rutgers skrev 2016-02-14 18:21:37 följande:
    Uppenbarligen SVT.

    Jasså, SVT använde väl begreppet högutbildad? Har du någon källa för ditt påstående?
  • lagge2
    Äldre 14 Feb 20:12
    KillBill skrev 2016-02-14 19:23:15 följande:
    Jasså, SVT använde väl begreppet högutbildad? Har du någon källa för ditt påstående?
    Det är mycket frågor om källor hela tiden...

    Att Aftonbladet inte har varit tidningen som gått i spetsen för diskussion kring emigrationsproblemet är väl inte att sticka ut hakan.
    Och nu ska Aftonbladets chef istället ta över på SVT...herregud, tur att det finns alternativmedia.
  • Äldre 14 Feb 20:45
    lagge2 skrev 2016-02-14 20:12:37 följande:
    Det är mycket frågor om källor hela tiden...

    Att Aftonbladet inte har varit tidningen som gått i spetsen för diskussion kring emigrationsproblemet är väl inte att sticka ut hakan.
    Och nu ska Aftonbladets chef istället ta över på SVT...herregud, tur att det finns alternativmedia.
    Haha har du något emot/problem med källor?
  • lagge2
    Äldre 14 Feb 20:57
    KillBill skrev 2016-02-14 20:45:16 följande:
    Haha har du något emot/problem med källor?
    När det finns källor så brukar de ändå avfärdas som rasistika av ett par användare här på Familjeliv, så det var därför jag gjorde en kommentar kring detta.
    Vissa personer (inte säkert att det är just du som ska ta åt dig) har svårt att ta till sig fakta som inte stöder deras åsikter. Det brukar då skrivas om SD, järnrör och rasistiska källor. Detta istället för att ta en debatt - tyvärr vet de att man kan inte debattera när man har fel och då blir det alltid rasist-snacket.

    Dagens Industri kommentarfält där folk skriker om att politiker ska vakna är alltså rasistiskt.

    Aftonbladets debatt artiklar där man kan rösta och där 95 % tycker politiken varit naiv - de är alltså rasistiska

    Expressens och Svenska Dagbladets ledarsidor - anses vara rasistika.

    Nedan följer en artikel av en svensk mörkhyad historiker om hur han ser på debattklimatet.

    www.expressen.se/debatt/antirasismen-har-blivit-ett-vansterprojekt/

    "Vidare har man inte bemött det faktum att det kan uppstå kulturkrockar med rent ut sagt förfärliga konsekvenser som i Köln och Kungsträdgården. Händelser som bland annat DN:s Hanna Fahl (8/1) sökt bortförklara med floskler som att det var män och inte kultur som var problemet eller Bilan Osman i Expressen (26/1) som menar att det ?finns inget land där sexuellt våld är socialt acceptabelt?. En tankefigur som är skrattretande om man känner till svensk kvinnokamp och exempelvis lagstiftningen i Saudiarabien.


    Dagens antirasism har helt enkelt spårat ur till ett renodlat vänsterprojekt och jag känner därför att denna kamp inte längre är min. Som historiker vill jag inte bara debattera, utan även diskutera och söka hitta kompromisser. Dessutom är jag som alla svenska riksdagspartier anhängare av en reglerad invandringspolitik och anser därför att nivåerna i denna måste kunna diskuteras"

  • Äldre 14 Feb 21:41
    lagge2 skrev 2016-02-14 20:57:15 följande:
    När det finns källor så brukar de ändå avfärdas som rasistika av ett par användare här på Familjeliv, så det var därför jag gjorde en kommentar kring detta.
    Vissa personer (inte säkert att det är just du som ska ta åt dig) har svårt att ta till sig fakta som inte stöder deras åsikter. Det brukar då skrivas om SD, järnrör och rasistiska källor. Detta istället för att ta en debatt - tyvärr vet de att man kan inte debattera när man har fel och då blir det alltid rasist-snacket.

    Dagens Industri kommentarfält där folk skriker om att politiker ska vakna är alltså rasistiskt.

    Aftonbladets debatt artiklar där man kan rösta och där 95 % tycker politiken varit naiv - de är alltså rasistiska

    Expressens och Svenska Dagbladets ledarsidor - anses vara rasistika.

    Nedan följer en artikel av en svensk mörkhyad historiker om hur han ser på debattklimatet.

    www.expressen.se/debatt/antirasismen-har-blivit-ett-vansterprojekt/

    "Vidare har man inte bemött det faktum att det kan uppstå kulturkrockar med rent ut sagt förfärliga konsekvenser som i Köln och Kungsträdgården. Händelser som bland annat DN:s Hanna Fahl (8/1) sökt bortförklara med floskler som att det var män och inte kultur som var problemet eller Bilan Osman i Expressen (26/1) som menar att det ?finns inget land där sexuellt våld är socialt acceptabelt?. En tankefigur som är skrattretande om man känner till svensk kvinnokamp och exempelvis lagstiftningen i Saudiarabien.


    Dagens antirasism har helt enkelt spårat ur till ett renodlat vänsterprojekt och jag känner därför att denna kamp inte längre är min. Som historiker vill jag inte bara debattera, utan även diskutera och söka hitta kompromisser. Dessutom är jag som alla svenska riksdagspartier anhängare av en reglerad invandringspolitik och anser därför att nivåerna i denna måste kunna diskuteras"


    Men hallå, du har postat detta inlägg i en annan tråd och nu postar du samma sak en gång till dessutom i en tråd där du är rejält OT.
  • 100kgp­appa
    Äldre 14 Feb 21:44
    boomstar skrev 2016-02-14 11:20:44 följande:

    Haha Tino Sanandaji dyker alltid upp när rasister och sd'are ska försöka hitta en källa för sitt främlingshat. Det där med att han har "snorkoll" är det nog bara du och dina gelikar som tycker. Jag läser artikeln du länkar och ser bara hans tjat om en enda tes; att färre flyktingar borde räknas som akademiker. Det är hans privata värdering. Det hjälper inte att han stoppar in några diagram i artikeln. Det blir fortfarande inte mer vederhäftigt än en kommentar här på FL.

    Han har en uttalad agenda att motarbeta invandring och vänsterrörelse i Sverige. Vilket blir extra lustigt eftersom han själv är invandrare och fick sin utbildning av den offentlgt ägda vänster-välfärd vi hade i Sverige, som nu håller på att monsteras ner, under hejarramsor av honom och er andra högerskrikare.

    Men framförallt, vad har ditt inlägg med SVT att göra? Tråden handlar om huruvida SVT och public service är partiska eller inte. Artikeln du länkar till handlar om hur andelen akademiker bland flyktingar ska räknas.Vad menar du att det har med SVT att göra.

    Den enda kopplingen jag hittar är att Tino Sanandaji var programledare i SVT debatt-programmet Mosaik år 2000. Så om du försöker hävda att SVT är partiskt för att såna främlingsfientliga högerskrikare som Tino Sanandaji inte får komma till tals där, så blev det nog lite fel där va..

    PS. Ett citat från er SD'ares husgud Tino Sanandaji: ?SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ:?

    www.etc.se/ledare/att-tala-med-trollen


    Ge ett exempel på när han inte har korrekta uppgifter?

    Tino redovisar bara fakta helt osminkat och utan politiskt filter.

    Sen att verkligheten mer överensstämmer med högern åsikter idag än det önsketänkande vänstern ägnar sig åt gör inte det ganska säger mindre sant.

    Ingen har vad jag läst kunna slå honom på fingrarna, däremot försöker man hela tiden smutskasta honom för att han inte rättar in sig i ledet som så många andra.

    Det har ingenting med hans privata värderingar att göra, utan vilja definition man använder sig av när definierar någon som högutbildad.

    Och SVT gjorde hör en medveten vinkling åt vänster istället för att hålla sig till fakta. Och det är det frågan handlar om.

    Och vad har hans invandrarbakgrund med saken att göra, typiskt vänsterfolk att vara så fixerade vid folks bakgrund.

    Att länka till etc är som att länka till exponerat, inte vidare trovärdigt.

    Jag har väl aldrig sagt att inte SVT låter alla sidor komma till tals, (nu hittar du bara på saker) däremot att de inte gör det lika mycket, och gärna vinklar lite åt vänster.

    Men som sagt, ge gärna ett exempel på när har haft fel.
  • 100kgp­appa
    Äldre 14 Feb 21:49
    KillBill skrev 2016-02-14 10:52:10 följande:

    Jag hittar ingen uppgift i din länk om att antalet analfabeter bland Syrierna skulle uppgå till 40%. Är du säker på att du har postat rätt länk?

    Faktum är att jag starkt ifrågasätter uppgiften om att det skulle finnas en hög andel analfabeter bland de syriska flyktingarna. Syrien hade innan kriget ett väl utvecklat skolväsende  och bland de flyktingar som från Syrien så finns det en överrepresentation bland dem som har en bättre utbildning. Det enda problemet bland Syriska flyktingarna gäller de barnen som inte har fått en riktig utbildning de fem senaste åren. Men man brukar inte ens i Sverige definiera barn som analfabeter.


    Nä, de 40% stod inte med där, men har nämnts tidigare. Jag kan dock ha blandat ihop det med att 40% endast har grundskola.

    I vilket fall så är ju utbildningsnivån avsevärt lägre än det svenska snittet ( och tittar vi på länder som Afghanistan och Somalia/Eritrea lär ju utbildningsnivån vara betydligt lägre än I Syrien, som var ett fungerande land för inte så längesen), medans SVT försökte ge sken av att utbildningsnivån är högre.

    Kompetensregn kallade man det, och det är faktiskt bara skrattretande
Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?