• moaz

    Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?

    Frågan är alltså om du uppfattar public service som opartiska. Opartisk är att man inte tar ställning för eller emot en vissa sida eller ett visst politiskt parti.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?
  • lagge2
    KillBill skrev 2016-02-14 21:41:49 följande:
    Men hallå, du har postat detta inlägg i en annan tråd och nu postar du samma sak en gång till dessutom i en tråd där du är rejält OT.
    Det var ju du som skickade en kommentar till mig när jag sa att du tjatat mycket om källor och när jag svarade dig så skrev jag att de flesta källor nuförtiden förkastas eftersom nästan alla källor nuförtiden bevisar problemen.

    Den länkade artikeln pratade om debattklimaten, dvs du har fel.... det har visst i denna tråd att göra. Dessutom kan vissa texter passa i flera trådar eftersom det finns många som anknyter till problem med invandring.

    Nu lämnar jag ditt påhopp och vill poängtera att Agenda som sänds just nu på SVT faktiskt tog upp lite om oron som svenska folket känner.

    Har även SVT vaknat nu ?
  • lagge2
    100kgpappa skrev 2016-02-14 21:44:41 följande:
    Ge ett exempel på när han inte har korrekta uppgifter?

    Tino redovisar bara fakta helt osminkat och utan politiskt filter.

    Sen att verkligheten mer överensstämmer med högern åsikter idag än det önsketänkande vänstern ägnar sig åt gör inte det ganska säger mindre sant.

    Ingen har vad jag läst kunna slå honom på fingrarna, däremot försöker man hela tiden smutskasta honom för att han inte rättar in sig i ledet som så många andra.

    Det har ingenting med hans privata värderingar att göra, utan vilja definition man använder sig av när definierar någon som högutbildad.

    Och SVT gjorde hör en medveten vinkling åt vänster istället för att hålla sig till fakta. Och det är det frågan handlar om.

    Och vad har hans invandrarbakgrund med saken att göra, typiskt vänsterfolk att vara så fixerade vid folks bakgrund.

    Att länka till etc är som att länka till exponerat, inte vidare trovärdigt.

    Jag har väl aldrig sagt att inte SVT låter alla sidor komma till tals, (nu hittar du bara på saker) däremot att de inte gör det lika mycket, och gärna vinklar lite åt vänster.

    Men som sagt, ge gärna ett exempel på när har haft fel.
    Jag har sett dina inlägg i flera trådar - alltid lika kloka åsikter.
    Bra skrivet !!!
  • 100kgpappa

    Jag håller faktiskt med lagge2 här, vad är det för mening med att ge källor, när individer som boomstar ändån avfärdar källor som motsäger hans åsikter som rasistiska, och kallar diagram baserad på fakta för personliga åsikter.

    Då blir det ju helt meningslöst.

  • lagge2
    boomstar skrev 2016-02-14 11:20:44 följande:
    Haha Tino Sanandaji dyker alltid upp när rasister och sd'are ska försöka hitta en källa för sitt främlingshat. Det där med att han har "snorkoll" är det nog bara du och dina gelikar som tycker. Jag läser artikeln du länkar och ser bara hans tjat om en enda tes; att färre flyktingar borde räknas som akademiker. Det är hans privata värdering. Det hjälper inte att han stoppar in några diagram i artikeln. Det blir fortfarande inte mer vederhäftigt än en kommentar här på FL.

    Han har en uttalad agenda att motarbeta invandring och vänsterrörelse i Sverige. Vilket blir extra lustigt eftersom han själv är invandrare och fick sin utbildning av den offentlgt ägda vänster-välfärd vi hade i Sverige, som nu håller på att monsteras ner, under hejarramsor av honom och er andra högerskrikare.

    Men framförallt, vad har ditt inlägg med SVT att göra? Tråden handlar om huruvida SVT och public service är partiska eller inte. Artikeln du länkar till handlar om hur andelen akademiker bland flyktingar ska räknas.Vad menar du att det har med SVT att göra.
    Den enda kopplingen jag hittar är att Tino Sanandaji var programledare i SVT debatt-programmet Mosaik år 2000. Så om du försöker hävda att SVT är partiskt för att såna främlingsfientliga högerskrikare som Tino Sanandaji inte får komma till tals där, så blev det nog lite fel där va..

    PS. Ett citat från er SD'ares husgud Tino Sanandaji: ?SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ:?

    www.etc.se/ledare/att-tala-med-trollen
    Känns som du förkastar i stort sett all media och all statistik...det är tydligen du som sitter inne med alla sanningar för jag har inte sett att du presenterat några siffror eller källor på att det svenska samhället funkar felfritt eller att SVT skulle vara opartiska.

    95 % av folket anser i en omröstning under en artikel i aftonbladet att politikerna varit naiva i flyktingfrågorna och då har 15 000 personer röstat.

    Du är i minoritet...för att inte nästan säga ensam i din förnekelse av mord, knivattacker, gruppvåldtäkter och sexualövergrepp.
    Sett på nyheterna i helgen ? Ett tips ta en titt och säg nu inte att SVT är rasistiska och försöker förstora problemen.
  • KillBill
    100kgpappa skrev 2016-02-14 21:49:27 följande:
    Nä, de 40% stod inte med där, men har nämnts tidigare. Jag kan dock ha blandat ihop det med att 40% endast har grundskola.

    I vilket fall så är ju utbildningsnivån avsevärt lägre än det svenska snittet ( och tittar vi på länder som Afghanistan och Somalia/Eritrea lär ju utbildningsnivån vara betydligt lägre än I Syrien, som var ett fungerande land för inte så längesen), medans SVT försökte ge sken av att utbildningsnivån är högre.

    Kompetensregn kallade man det, och det är faktiskt bara skrattretande
    Att det skulle finnas 40% analfabeter i Syrien är inget annat än struntprat.

    SVT har inte påstått att syrierna varit bättre utbildade än svenska folket. SVT har påstått att var 3:e syrier som kom till Sverige 2014 var högutbildad (med högutbildad menade SVT de som hade minst 2års eftergymnasial utbildning).

    När SVT jämförde utbildningsnivån mellan syriska flyktingar och alla de som vid tillfället var inskrivna vid arbetsförmedlingen så visade det sig att det var vanligare att en syrisk flykting hade eftergymnasial utbildning på minst två år än att någon som var inskriven vid den svenska arbetsförmedlingen hade motsvarande utbildning.

    www.svt.se/nyheter/inrikes/var-tredje-syrisk-flykting-hogutbildad
  • KillBill
    lagge2 skrev 2016-02-14 21:52:59 följande:
    Det var ju du som skickade en kommentar till mig när jag sa att du tjatat mycket om källor och när jag svarade dig så skrev jag att de flesta källor nuförtiden förkastas eftersom nästan alla källor nuförtiden bevisar problemen.

    Den länkade artikeln pratade om debattklimaten, dvs du har fel.... det har visst i denna tråd att göra. Dessutom kan vissa texter passa i flera trådar eftersom det finns många som anknyter till problem med invandring.

    Nu lämnar jag ditt påhopp och vill poängtera att Agenda som sänds just nu på SVT faktiskt tog upp lite om oron som svenska folket känner.

    Har även SVT vaknat nu ?
    Vi diskuterar public service i denna tråd.
  • lagge2
    KillBill skrev 2016-02-14 22:29:13 följande:
    Att det skulle finnas 40% analfabeter i Syrien är inget annat än struntprat.

    SVT har inte påstått att syrierna varit bättre utbildade än svenska folket. SVT har påstått att var 3:e syrier som kom till Sverige 2014 var högutbildad (med högutbildad menade SVT de som hade minst 2års eftergymnasial utbildning).

    När SVT jämförde utbildningsnivån mellan syriska flyktingar och alla de som vid tillfället var inskrivna vid arbetsförmedlingen så visade det sig att det var vanligare att en syrisk flykting hade eftergymnasial utbildning på minst två år än att någon som var inskriven vid den svenska arbetsförmedlingen hade motsvarande utbildning.

    www.svt.se/nyheter/inrikes/var-tredje-syrisk-flykting-hogutbildad
    Konstigt att du jämför med vad den som är inskriven vid arbetsförmedlingen har för utbildning. 
    Nu kommer du fråga efter källa (det gör du ju alltid - men väljer sedan att inte tro på dem) men faktum är ju att det är just de som har låg utbildning som är inskrivna vid arbetsförmedlingen. Har du hört talas om att låglönejobb där det inte behövs någon utbildning nu utförs i Kina. Därav statisitken  =)
  • KillBill
    100kgpappa skrev 2016-02-14 21:56:05 följande:

    Jag håller faktiskt med lagge2 här, vad är det för mening med att ge källor, när individer som boomstar ändån avfärdar källor som motsäger hans åsikter som rasistiska, och kallar diagram baserad på fakta för personliga åsikter.

    Då blir det ju helt meningslöst.


    Förutsatt att du inte hämtar dina källor från rasistiska eller främlingsfientliga kanaler så behöver du väl inte bry dig om sådan kritik?

    Jag tycker att det är ett mycket märkligt agerande att sluta publicera belägg och källor pga vad andra tycker. Vågar man inte publicera källor så har man inget i samhälls- eller politikforumet att göra.
  • KillBill
    lagge2 skrev 2016-02-14 22:34:16 följande:
    Konstigt att du jämför med vad den som är inskriven vid arbetsförmedlingen har för utbildning. 
    Nu kommer du fråga efter källa (det gör du ju alltid - men väljer sedan att inte tro på dem) men faktum är ju att det är just de som har låg utbildning som är inskrivna vid arbetsförmedlingen. Har du hört talas om att låglönejobb där det inte behövs någon utbildning nu utförs i Kina. Därav statisitken  =)
    Jag tycker ingenting i denna fråga. Jag redogör för vad reportaget om syriska flyktingar faktiskt handlade om.
  • lagge2
    KillBill skrev 2016-02-14 22:44:02 följande:
    Jag tycker ingenting i denna fråga. Jag redogör för vad reportaget om syriska flyktingar faktiskt handlade om.
    Ok, känns bara lite konstigt att redogöra för ett reportage om det nu var så tokigt att de jämför med inskrivna på arbetsförmedlingen.

    Men du väljer ju själv vad du tycker är relevant info här på Familjeliv =)
Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?