• moaz

    Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?

    Frågan är alltså om du uppfattar public service som opartiska. Opartisk är att man inte tar ställning för eller emot en vissa sida eller ett visst politiskt parti.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?
  • KillBill
    Rataxes skrev 2016-02-15 20:40:28 följande:
    Sverige har aldrig varit tryggare.

    Repetera nu efter mig:

    Sverige har aldrig varit tryggare.

    mvh

    Bill & Bullshit
    Rövtorkare
    Bostavskombination
    Diska
    m.fl.
    Sverige = omvänd nattväktarstat. Hög skatt som går till allt en stat inte ska lägga sig i, men otillräckligt försvar & polis.
    Rataxes, du är en mästare på att få in en röv i dina inlägg. Var kommer denna fascination för rövar ifrån?
  • SmalaSara
    KillBill skrev 2016-02-15 20:29:34 följande:
    Läs om läs rätt! Att SVT och media generellt skulle ha förmedlat bilden av att de flesta syrier skulle vara högutbildade är ett tankefoster som du och andra främlingsfientliga har skapat. Däremot har SVT och medier generellt förmedlat bilden av att syriska flyktingar visat sig vara mer välutbildade än andra och tidigare flyktinggrupper.
    Först vill jag säga att jag tycker SVT är ok. Även om jag föredrar SR.

    Det finns heller inga direkta felaktigheter i deras undersökning så vitt jag vet. Och det stämmer säkert att syrier är mer välutbildade än exempelvis afghaner. Däremot är de avsevärt sämre utbildade än svenskar generellt.

    Men,
    undersökningen har vissa brister, och uppfattas av en del som vinklad pga dessa brister, vilka ger intrycket av att Syrier skulle vara mkt bättre utbildade än vad de egentligen är. Bl a av de skäl jag angav ovan i referensen till Sandjani. Jag är själv ganska osäker och frågar alltså inte för att "bevisa ngt" eller så. Jag förstår inte hur utbildningsnivån har något med en individs asylskäl att göra. Och förstår inte riktigt relevansen pga det. Men jag tycker diskussionen är intressant och vill höra att du utvecklar ett par saker. Jag undrar:

    Menar du att Sandjanis påpekanden är främlingsfientliga fantasifoster? Kan du förklara varför dessa invändningar är främlingsfientliga?

    Menar du att samtliga som tycker att undersökningen är missvisande endast gör det pga att de är rasister som fantiserar?
  • lagge2
    SmalaSara skrev 2016-02-15 21:07:44 följande:
    Först vill jag säga att jag tycker SVT är ok. Även om jag föredrar SR.

    Det finns heller inga direkta felaktigheter i deras undersökning så vitt jag vet. Och det stämmer säkert att syrier är mer välutbildade än exempelvis afghaner. Däremot är de avsevärt sämre utbildade än svenskar generellt.

    Men,
    undersökningen har vissa brister, och uppfattas av en del som vinklad pga dessa brister, vilka ger intrycket av att Syrier skulle vara mkt bättre utbildade än vad de egentligen är. Bl a av de skäl jag angav ovan i referensen till Sandjani. Jag är själv ganska osäker och frågar alltså inte för att "bevisa ngt" eller så. Jag förstår inte hur utbildningsnivån har något med en individs asylskäl att göra. Och förstår inte riktigt relevansen pga det. Men jag tycker diskussionen är intressant och vill höra att du utvecklar ett par saker. Jag undrar:

    Menar du att Sandjanis påpekanden är främlingsfientliga fantasifoster? Kan du förklara varför dessa invändningar är främlingsfientliga?

    Menar du att samtliga som tycker att undersökningen är missvisande endast gör det pga att de är rasister som fantiserar?
    En del här på forumet anser att i stort sett alla källor den senaste tiden har blivit rasistiska (förmodligen även SVT). Det är rasistiskt att påpeka att alla inte är läkare, det är rasism att diskutera sexövergrepp, knivattacker och mord.
  • FDFMGA
    lagge2 skrev 2016-02-15 21:15:21 följande:
    En del här på forumet anser att i stort sett alla källor den senaste tiden har blivit rasistiska (förmodligen även SVT). Det är rasistiskt att påpeka att alla inte är läkare, det är rasism att diskutera sexövergrepp, knivattacker och mord.
    Haha.

    Vilket utmärkt exempel på sverigedemokratisk offerblöjeretorik :)
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Rutgers
    KillBill skrev 2016-02-15 19:49:42 följande:
     vad är det som du försöker att säga?
    Att SVT inte är opartiska och inte skriver efter pressetiska regler utan försöker framhäva något som inte är sant. Och att jag kommer tokgarva om SD får makten och renser rejält bland Quislingarna.

  • lagge2
    FDFMGA skrev 2016-02-15 21:20:26 följande:
    Haha.

    Vilket utmärkt exempel på sverigedemokratisk offerblöjeretorik :)
    Det är 95 % av svenskarna som tycker politken varit naiv (enligt en röstning på aftonbladet med 15 000 röster).

    Enligt dig blir det många sverigedemokrater, eller hur  =)
  • FDFMGA
    Rutgers skrev 2016-02-15 21:24:43 följande:
    Att SVT inte är opartiska och inte skriver efter pressetiska regler utan försöker framhäva något som inte är sant. Och att jag kommer tokgarva om SD får makten och renser rejält bland Quislingarna.
    Vet du om det är vanligt inom Åkessons klan att man talar om att rensa ut bland förrädarna eller quislingarna efter att man tagit makten?

    Och i så fall - de som gör detta: Handlar det om att de bara lallar utan att förstå innebörden eller menar de detta?

    Alltså. Är det bara ett klanläte eller menar de allvar?

    Svårt som utomstående att veta sådant. SD-klanen är ju kanske det tokigaste vi har här i Sverige.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    lagge2 skrev 2016-02-15 21:30:48 följande:
    Det är 95 % av svenskarna som tycker politken varit naiv (enligt en röstning på aftonbladet med 15 000 röster).

    Enligt dig blir det många sverigedemokrater, eller hur  =)
    Ja, men vad har detta med innehållet i din offerblöja att göra?
    lagge2 skrev 2016-02-15 21:15:21 följande:
    En del här på forumet anser att i stort sett alla källor den senaste tiden har blivit rasistiska (förmodligen även SVT). Det är rasistiskt att påpeka att alla inte är läkare, det är rasism att diskutera sexövergrepp, knivattacker och mord.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • todo nada
    KillBill skrev 2016-02-15 20:57:05 följande:

    Rataxes, du är en mästare på att få in en röv i dina inlägg. Var kommer denna fascination för rövar ifrån?


  • lagge2
    FDFMGA skrev 2016-02-15 21:37:23 följande:
    Ja, men vad har detta med innehållet i din offerblöja att göra?
    lagge2 skrev 2016-02-15 21:15:21 följande:
    En del här på forumet anser att i stort sett alla källor den senaste tiden har blivit rasistiska (förmodligen även SVT). Det är rasistiskt att påpeka att alla inte är läkare, det är rasism att diskutera sexövergrepp, knivattacker och mord.
    Om du kan uttrycka frågan sakligt och korrekt så ska jag besvara den =)

    Känns det jobbigt när snart alla andra i Sverige och EU har förstått att det inte hjälper att bara flytta ett problem från ett land till ett annat.

    Det är nyheter nu kl 22. Testa att se en nyhetssändning så får du se vad som händer med landet Sverige just nu.
Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?