• moaz
    Äldre 28 Dec 18:13
    822109 visningar
    7843 svar
    -3 +9
    7843
    822109

    Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?

    Frågan är alltså om du uppfattar public service som opartiska. Opartisk är att man inte tar ställning för eller emot en vissa sida eller ett visst politiskt parti.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?
  • Äldre 1 Mar 14:10
    Kung Markatta skrev 2016-03-01 11:01:38 följande:
    Nyhetsartikeln är skriven av TT och de i sin tur har använt AFP som källa.

    Jag ser inget uppenbart fel i det som AFP rapporterar. Här är ett annat exempel på en utländsk artikel (från yahoo news) som använder samma källa:

    http://tinyurl.se/lyvlnus8

    Macedonian police fired teargas to disperse hundreds of migrants who stormed the border from Greece on Monday as a deeply divided Europe traded barbs over the biggest humanitarian crisis in decades.

    As frustrations boiled over at restrictions imposed on people moving through the Balkans, migrants trapped on the Greece-Macedonia border tore down a metal gate in the barbed wire fence.

    ---------------
    Vad anser du om makedonska polisens agerande? Var det fel att använda tårgas mot personerna som bröt sig igenom avspärrningen? Vad borde de i så fall ha gjort istället?
    Jag tycker att det är  oacceptabelt att polisen använder tårgas så att barn drabbas. Polisen borde självklart ha anmänt andra och mindre brutala metoder.
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Äldre 1 Mar 14:10
    Kung Markatta skrev 2016-03-01 11:01:38 följande:
    Nyhetsartikeln är skriven av TT och de i sin tur har använt AFP som källa.

    Jag ser inget uppenbart fel i det som AFP rapporterar. Här är ett annat exempel på en utländsk artikel (från yahoo news) som använder samma källa:

    http://tinyurl.se/lyvlnus8

    Macedonian police fired teargas to disperse hundreds of migrants who stormed the border from Greece on Monday as a deeply divided Europe traded barbs over the biggest humanitarian crisis in decades.

    As frustrations boiled over at restrictions imposed on people moving through the Balkans, migrants trapped on the Greece-Macedonia border tore down a metal gate in the barbed wire fence.

    ---------------
    Vad anser du om makedonska polisens agerande? Var det fel att använda tårgas mot personerna som bröt sig igenom avspärrningen? Vad borde de i så fall ha gjort istället?
    Jag tycker att det är  oacceptabelt att polisen använder tårgas så att barn drabbas. Polisen borde självklart ha anmänt andra och mindre brutala metoder.
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Äldre 1 Mar 14:28
    +2
    KillBill skrev 2016-03-01 14:10:15 följande:
    Jag tycker att det är  oacceptabelt att polisen använder tårgas så att barn drabbas. Polisen borde självklart ha anmänt andra och mindre brutala metoder.
    De som är ytterst ansvariga att se till att barn inte drabbas på det sättet är barnens föräldrar. De borde absolut inte ta med sina småbarn till en plats där en grupp på flera hundra arga män försöker storma en gränspostering och där polis står på andra sidan och försöker försvara den.

    Ansvarsfulla föräldrar borde hållit sig en bit därifrån med barnen.

    Du anser att användande av tårgas är en brutal metod mot en uppretad folkmassa som försöker bryta sig igenom en avspärrning. Vilken metod tycker du är bättre?
  • Äldre 1 Mar 18:02
    Kung Markatta skrev 2016-03-01 14:28:23 följande:
    De som är ytterst ansvariga att se till att barn inte drabbas på det sättet är barnens föräldrar. De borde absolut inte ta med sina småbarn till en plats där en grupp på flera hundra arga män försöker storma en gränspostering och där polis står på andra sidan och försöker försvara den.

    Ansvarsfulla föräldrar borde hållit sig en bit därifrån med barnen.

    Du anser att användande av tårgas är en brutal metod mot en uppretad folkmassa som försöker bryta sig igenom en avspärrning. Vilken metod tycker du är bättre?
    Jag tycker att du missar barnperspektivet.

    Föräldrarna kan klandras för att barnen drabbas men det ger inte polisen rätt att spruta tårgas på barnen som i sammanhanget är helt oskyldiga. Polisen borde därför ha valt metoder som som inte drabbade barnen.

    Vi kan jämföra med Sverige. Om en polispatrull förföljer en misstänkt bil och får information om att det finns små barn i bilen så avbryter med stor sannolikhet polisen biljakten för att inte utsätta (de oskyldiga) barnen för en ökad risk.
  • Äldre 1 Mar 20:22
    +1
    KillBill skrev 2016-03-01 18:02:26 följande:
    Jag tycker att du missar barnperspektivet.

    Föräldrarna kan klandras för att barnen drabbas men det ger inte polisen rätt att spruta tårgas på barnen som i sammanhanget är helt oskyldiga. Polisen borde därför ha valt metoder som som inte drabbade barnen.

    Vi kan jämföra med Sverige. Om en polispatrull förföljer en misstänkt bil och får information om att det finns små barn i bilen så avbryter med stor sannolikhet polisen biljakten för att inte utsätta (de oskyldiga) barnen för en ökad risk.
    Enda anledningen till att du tjatar om barnperspektivet är att det passar din politiska agenda. Ansvarsfulla föräldrar tar inte med sina barn in i en folkhop som avser att storm en polisbevakad avspärrning. Ansvarsfulla föräldrar drar inte heller in sina barn i en polisjakt. Dessutom torde polisen snarare öka sina försök att stoppa bilen för att rädda barnen än att släppa dem vind för våg med någon vettvilling som försöker smita från polisen för att göra gud vet vad med barnen.
  • Äldre 1 Mar 20:31
    nattuv skrev 2016-03-01 20:22:41 följande:
    Enda anledningen till att du tjatar om barnperspektivet är att det passar din politiska agenda. Ansvarsfulla föräldrar tar inte med sina barn in i en folkhop som avser att storm en polisbevakad avspärrning. Ansvarsfulla föräldrar drar inte heller in sina barn i en polisjakt. Dessutom torde polisen snarare öka sina försök att stoppa bilen för att rädda barnen än att släppa dem vind för våg med någon vettvilling som försöker smita från polisen för att göra gud vet vad med barnen.
    Är det i själva verket inte så att anledningen till att du saknar barnperspektiv är att det gagnar din politiska agenda. För dig finns det ingenting som kan konkurrera med främlingsfientligheten.
  • moaz
    Äldre 1 Mar 20:31
    KillBill skrev 2016-03-01 08:10:48 följande:
    Att Åkesson fick en annan behandling av Skavlan beror nog till stor del på att Jimmie var ensam under intervjun med Fredrik Skavlan (jag har hört att detta skedde på Jimmies önskemål men jag vet inte).

    Detta förändrade spelplanen och det blev mer en traditionell intervju med en politiker än mysig fredagsunderhållning. Hade Jimmie suttit i den vanliga studion med andra gäster tror jag att vi hade fått se en annan intervju.

    Sedan gav inte Jimmie speciellt smarta svar och det ledde till följdfrågor som blev obekväma för honom.
    Fast vilka som befann sig i studien har ju ingenting att göra med hur Skavlan behandlade Åkesson jämfört med andra partiledare. Men bra i alla fall att du håller med om att han särbehandlades.
  • Äldre 1 Mar 21:08

    Bröd och skådespel åt folket. De dumma oskolade s.k. journalisterna förstår i alla fall att inte bita den hand som föder dem.

  • Äldre 2 Mar 05:59
    -1
    KillBill skrev 2016-03-01 20:31:22 följande:
    Är det i själva verket inte så att anledningen till att du saknar barnperspektiv är att det gagnar din politiska agenda. För dig finns det ingenting som kan konkurrera med främlingsfientligheten.
    Barnperspektiv tar man när man (som jag) anser att föräldrar har ett föräldraansvar. Och till föräldraansvar hör att man inte medvetet utsätter sina barn för onödiga faror. Men barnperspektiv är också att inte använda barnargumentet bara för att det passar ens politiska syften.
  • Äldre 2 Mar 08:05
    nattuv skrev 2016-03-02 05:59:17 följande:
    Barnperspektiv tar man när man (som jag) anser att föräldrar har ett föräldraansvar. Och till föräldraansvar hör att man inte medvetet utsätter sina barn för onödiga faror. Men barnperspektiv är också att inte använda barnargumentet bara för att det passar ens politiska syften.

    Vi behöver inte  bottna frågan mer nu. Du tycker inte att polisen saknar som barnperspektivet när den sprutar (den potentiellt dödliga) tårgasen på oskyldiga små barn. Tack och lov är vi många som tycker annorlunda.


    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?