• moaz
    Äldre 28 Dec 18:13
    808324 visningar
    7824 svar
    -3 +9
    7824
    808324

    Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?

    Frågan är alltså om du uppfattar public service som opartiska. Opartisk är att man inte tar ställning för eller emot en vissa sida eller ett visst politiskt parti.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?
  • Äldre 2 Mar 13:32
    SmalaSara skrev 2016-03-02 13:23:08 följande:
    Du svarar som vanligt inte på några frågor. Bara mal på om dina favoritgrejer. Väldigt trist.

    Jag har ju redan svarat på frågan! Det är helt oacceptabelt att Makedonien vägrar låta vissa flyktingar att återvända och att fortsätta. Självklart så leder detta till stor desperation. Nu har Makedonien hamnat i en situation då oskyldiga barn drabbas. Då måste Makedonien agera för att lugna ner situationen. De kan de göra genom att låta flyktingar passera i någon riktning (antingen till de land som flyktingarna kom i från eller till det land som flyktingarna vill fly till). Under alla omständignheter så tycker jag att alla barnfamiljer skulle tillåtas lämna detta oroliga område.


    Vad är din kommentar till att Makedonska polisen sprutar tårgas på små barn? Tycker du att det är en acceptabel utveckling?


    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Äldre 2 Mar 13:36
    KillBill skrev 2016-03-02 13:18:30 följande:

    "Bilder som borde fylla alla européer med skam" Bra artikel av Tomas Lundin i SVD

    www.svd.se/bilder-som-borde-fylla-alla-europe...


    Stefan Löfven borde läsa artikeln och sedan gå hem och skämmas riktigt ordentligt.
  • Äldre 2 Mar 13:41
    Kung Markatta skrev 2016-03-02 13:36:12 följande:
    Stefan Löfven borde läsa artikeln och sedan gå hem och skämmas riktigt ordentligt.
    Finns det någon Svensk politiker som undslipper skam?

    Jag kan se Jonas Sjöstedt och psrtiledningen för FI. Kan du se någon fler?
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Äldre 2 Mar 16:13
    KillBill skrev 2016-03-02 13:32:40 följande:

    Jag har ju redan svarat på frågan! Det är helt oacceptabelt att Makedonien vägrar låta vissa flyktingar att återvända och att fortsätta. Självklart så leder detta till stor desperation. Nu har Makedonien hamnat i en situation då oskyldiga barn drabbas. Då måste Makedonien agera för att lugna ner situationen. De kan de göra genom att låta flyktingar passera i någon riktning (antingen till de land som flyktingarna kom i från eller till det land som flyktingarna vill fly till). Under alla omständignheter så tycker jag att alla barnfamiljer skulle tillåtas lämna detta oroliga område.


    Vad är din kommentar till att Makedonska polisen sprutar tårgas på små barn? Tycker du att det är en acceptabel utveckling?


    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
    Nej. Du skriver bara att makedonska polisen borde "agera annorlunda" och "ta ansvar" och "släppa igenom barnfamiljer". Jag undrar hur fasen de skulle ha gjort i denna situationen. De blev attackerade.

    Jag anser inte att den uppkomna situationen är makedonska polisens ansvar. Ansvaret ligger på EU och faktiskt hela FN. Vi har ett jättenproblem med ingen lösning i sikte. Något drastiskt måste göras helt klart.

    Det här med barnen vet jag inte vad jag ska tycka. Att använda barn som någon slags Sköld när man går till attack för att inte själv bli attackerad gör att ett svårt moraliskt dilemma uppstår. Hur många barn fanns egentligen i närheten? Vilka möjligheter finns att få barnen därifrån? Varför hade man öht med barn när man attackerar beväpnad polis? Vilka andra möjligheter hade polisen? Var polisens egna liv hotade? (Det ser så ut på en film därifrån och en polis blev också skadad av stenkastningen.)

    Fanns det andra möjligheter för polisen utan att de själva blev dödade eller skadade borde de använt dem. Men jag vet inte vd det skulle vara. Vet du?
  • Äldre 2 Mar 16:37
    KillBill skrev 2016-03-02 08:05:01 följande:

    Vi behöver inte  bottna frågan mer nu. Du tycker inte att polisen saknar som barnperspektivet när den sprutar (den potentiellt dödliga) tårgasen på oskyldiga små barn. Tack och lov är vi många som tycker annorlunda.


    Det är lite svårt att förstå varför du inte fördömer användandet av barn i politiska syften samtidigt som du anklagar andra för att sakna barnperspektiv. Och jag måste instämma i att det tack och lov är många som tycker annorlunda och inte ser användandet av barn som politiska slagträn som något gott.
  • Äldre 2 Mar 16:40
    SmalaSara skrev 2016-03-02 16:31:35 följande:
    Länken funkar inte.och det verkar vara en konstig sida. Vet nån hur man får bort ett inlägg?
    Anmäl ditt eget inlägg och förklara att du vill ha det borttaget. Det är bara familjeliv som kan ta bort inlägg.
  • Äldre 2 Mar 16:48
    nattuv skrev 2016-03-02 16:40:21 följande:
    Anmäl ditt eget inlägg och förklara att du vill ha det borttaget. Det är bara familjeliv som kan ta bort inlägg.
    ok tack!
  • Äldre 2 Mar 18:29
    +1
    SmalaSara skrev 2016-03-02 16:13:10 följande:
    Nej. Du skriver bara att makedonska polisen borde "agera annorlunda" och "ta ansvar" och "släppa igenom barnfamiljer". Jag undrar hur fasen de skulle ha gjort i denna situationen. De blev attackerade.

    Jag anser inte att den uppkomna situationen är makedonska polisens ansvar. Ansvaret ligger på EU och faktiskt hela FN. Vi har ett jättenproblem med ingen lösning i sikte. Något drastiskt måste göras helt klart.

    Det här med barnen vet jag inte vad jag ska tycka. Att använda barn som någon slags Sköld när man går till attack för att inte själv bli attackerad gör att ett svårt moraliskt dilemma uppstår. Hur många barn fanns egentligen i närheten? Vilka möjligheter finns att få barnen därifrån? Varför hade man öht med barn när man attackerar beväpnad polis? Vilka andra möjligheter hade polisen? Var polisens egna liv hotade? (Det ser så ut på en film därifrån och en polis blev också skadad av stenkastningen.)

    Fanns det andra möjligheter för polisen utan att de själva blev dödade eller skadade borde de använt dem. Men jag vet inte vd det skulle vara. Vet du?
    Det är Makedonien som beslutat att inte låta vissa av flyktingarna lämna landet detta leder självklart till desperation och ökade spänningar.

    Bra att du har anslutit dig till den svenska regeringens uppfattning att EUs medlemsstater har ett gemensamt ansvar att hantera den pågående flyktingkatastrofen.

    Varifrån kommer uppgiften om att föräldrar har använt sina barn som sköldar? Oavsett vad som har hänt så är det inte försvarbart att poliser sprutar tårgas på oskyldiga barn.

    Har mkt på jobbet och kan bara svara sporadiskt idag.
  • Modern­o
    Äldre 2 Mar 18:33
    KillBill skrev 2016-03-02 13:23:47 följande:

    Om du läser vad jag skrev igen så ser du att jag syftade på Kung Markatta ...


    Anbsolut, jag förstod.
  • Äldre 2 Mar 18:35

    Nu skulle ju den här tråden handla om huruvida public service är opartiskt eller ej. Att jämföra rapporteringen med den rapportering som sker i stora utländska medier är en utmärkt metod att se hur olika nyhetsförmedlare vinklar samma nyhet på olika sätt men en diskussion om just nyhetens innehåll känns väldigt off topic.

    Kunde vi kanske återgå till trådens ämne?

Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?