• moaz
    Äldre 28 Dec 18:13
    808211 visningar
    7824 svar
    -3 +9
    7824
    808211

    Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?

    Frågan är alltså om du uppfattar public service som opartiska. Opartisk är att man inte tar ställning för eller emot en vissa sida eller ett visst politiskt parti.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?
  • Äldre 29 Aug 19:17
    themia skrev 2017-08-29 18:47:33 följande:
    Opartiskhet är alltid knepigt, framför allt beroende på vilken part man själv stöder!

    Att det finns flera åsikter i en fråga innebär inte nödvändigtvis att alla åsikter är likvärdiga, vissa åsikter kan t.ex. bygga på fakta medan andra kan bygga på rent tyckande.
    Inte ens om samtliga åsikter bygger på fakta behöver de vara likvärdiga.

    Så länge public service inte betalas av någon organisation med egna intressen kan de lugnt betraktas som opartiska.
    Att det finns gaphalsar är i det sammanhanget ointressant.
     
    Att du som miljöpartist är nöjd med tingens ordning tvivlar ingen på.
  • Äldre 29 Aug 19:56
    Flash Gordon skrev 2017-08-29 19:17:19 följande:
    Jag tycker du ska läsa inlägget och ta till dig vad som står där för att bara utgå från dina egna förutfattade meningar och börja försöka håna folk med öknamn som "rättshaverist" och "Jönssonligan" (var har du fått det uttrycket ifrån förresten?).

    Allt står tydligt i inlägget.

    Nu pågår fokusförskjutning från sak till person.

    Har vi sett det förut ... ?
    Känns extremt udda se dig skriva en sådan sak.
    hur många meter var det?
  • Äldre 29 Aug 23:45
    Flash Gordon skrev 2017-08-29 19:17:49 följande:
    Att du som miljöpartist är nöjd med tingens ordning tvivlar ingen på.
    Alltid kul att bli förstådd
  • Äldre 30 Aug 06:32
    +1
    Flash Gordon skrev 2017-08-29 19:17:19 följande:
    Jag tycker du ska läsa inlägget och ta till dig vad som står där för att bara utgå från dina egna förutfattade meningar och börja försöka håna folk med öknamn som "rättshaverist" och "Jönssonligan" (var har du fått det uttrycket ifrån förresten?).

    Allt står tydligt i inlägget.

    Nu pågår fokusförskjutning från sak till person.

    Har vi sett det förut ... ?
    Jag är allvarlig. Varför anmäler du inte Pascalidou till granskningsnämnden om du är så säker på att du har rätt?
  • Äldre 31 Aug 14:16
    themia skrev 2017-08-29 23:45:54 följande:
    Alltid kul att bli förstådd
    Nåja, så svårt är det inte att förstå att miljöpartister gillar situationen där deras sympatisörer är så överrepresenterade som de är i media.
  • Äldre 31 Aug 14:19
    KillBill skrev 2017-08-30 06:32:46 följande:
    Jag är allvarlig. Varför anmäler du inte Pascalidou till granskningsnämnden om du är så säker på att du har rätt?
    Och jag är allvarlig när jag tycker att du ska läsa inlägget, ge upp försöken att håna folk med öknamn sluta fokus-förskjuta från sak till person.

    Bättre forum för alla om du diskuterar sak istället för meta-pratar om mig och min person.

    -------

    (streck i debatten)
  • Äldre 31 Aug 14:35

    Jag tycker att det är partiskt att skrikhögern gång på gång påstår att SR och SVT bryter mot sändningstillståndet men underlåter att anmäla det hela till granskningsnämnden.

    Det är ganska tydligt att tomma tunnor skramlar mest..

  • Äldre 31 Aug 15:40
    KillBill skrev 2017-08-31 14:35:37 följande:

    Jag tycker att det är partiskt att skrikhögern gång på gång påstår att SR och SVT bryter mot sändningstillståndet men underlåter att anmäla det hela till granskningsnämnden.

    Det är ganska tydligt att tomma tunnor skramlar mest..


    Ursäkta, jag skrev från telefonen och det blev i all hast fel. Jag tycker att det är patetiskt (inte partiskt) att vid återkommande tillfällen klaga på SR/SVT men aldrig anmäla till granskningsnämnden.


    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Äldre 31 Aug 15:47
    Flash Gordon skrev 2017-08-31 14:16:14 följande:
    Nåja, så svårt är det inte att förstå att miljöpartister gillar situationen där deras sympatisörer är så överrepresenterade som de är i media.
    Var det det bäst du kunde åstadkomma. Gnäll alltså.

  • Äldre 31 Aug 16:19
    themia skrev 2017-08-31 15:47:16 följande:
    Var det det bäst du kunde åstadkomma. Gnäll alltså.

    Nu var det ju du som miljöpartist som var den som gnällde om "gaphalsar".

    Med en sådan kraftig överrepresentation av miljöpartister i media är det självklart att du försvarar tingens ordning. Det är inget gnäll. Bara ett konstaterande.
Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?