• moaz
    Äldre 28 Dec 18:13
    808272 visningar
    7824 svar
    -3 +9
    7824
    808272

    Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?

    Frågan är alltså om du uppfattar public service som opartiska. Opartisk är att man inte tar ställning för eller emot en vissa sida eller ett visst politiskt parti.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?
  • Äldre 26 Jun 19:31
    KillBill skrev 2018-06-26 17:22:17 följande:

    Efter det att den uppenbara rasismen som drabbade Jimmy Durmaz blev känd så har en antirastisk motreaktion resulterat i många positiva kommentarer på Jimmy Durmaz Instagramkonto. Du kommer emellertid inte ifrån att under det första dygnet så var en stor mängd av kommentarerna rasistiska.


    Fega low lifes. Hoppas de statuerar rediga exempel denna gång. Vi behöver också en skärpt lagstiftning eller egentligen en skärpt implementering av befinliga lagar gällande hatbrott och hur anonymitet på nätet ska fungera.
    Om du vill behålla min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • AnneSo­phia
    Äldre 26 Jun 19:43
    nihka skrev 2018-06-26 19:31:48 följande:

    Fega low lifes. Hoppas de statuerar rediga exempel denna gång. Vi behöver också en skärpt lagstiftning eller egentligen en skärpt implementering av befinliga lagar gällande hatbrott och hur anonymitet på nätet ska fungera.


    AnneSophia skrev 2018-06-26 19:24:03 följande:

    "Det är djupt problematiskt att låta obskyra åsikter från en minoritet presenteras som vore det en folkstorm. Om de dessutom delvis är automatiserade är saken än värre. Miljoner tittare såg matchen och även om varenda en av alla dessa första 3.000 kommentarer varit hotfulla var det i relation till majoriteten oerhört få.

    Den berättelsen är viktigare än den om de anonyma konton som öser hat och dödshotar".


  • Äldre 26 Jun 19:49
    KillBill skrev 2018-06-26 17:22:17 följande:

    Efter det att den uppenbara rasismen som drabbade Jimmy Durmaz blev känd så har en antirastisk motreaktion resulterat i många positiva kommentarer på Jimmy Durmaz Instagramkonto. Du kommer emellertid inte ifrån att under det första dygnet så var en stor mängd av kommentarerna rasistiska.


    Ville bara påminna om att jag håller med dig. 
    Om du vill behålla min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • AnneSo­phia
    Äldre 26 Jun 19:57
    KillBill skrev 2018-06-26 17:22:17 följande:

    så har en antirastisk motreaktion resulterat i många positiva kommentarer på Jimmy Durmaz Instagramkonto


    Samma "antirasistiska motreaktion" som skedde på restaurangen Judit & Bertils Facebook efter att de skrivit en skylt om att Durmaz kan dra åt helvete?

    m.facebook.com/pages/Judit-Bertil/179746085388729

    Kolla på recensionerna. Och då har de ändå rensat bort många. Var är Svt:s artikel om det?

    Restaurangen fick också låsa sitt Instagram-konto på grund av allt hat från godhetsapostlarna.
  • AnneSo­phia
    Äldre 26 Jun 19:58
    nihka skrev 2018-06-26 19:49:59 följande:

    Ville bara påminna om att jag håller med dig. 


    Ja tack, det vet jag att du gör.
  • AnneSo­phia
    Äldre 26 Jun 20:00

    Frågan är vad som är rasistiskt med att säga att någon ska dra åt helvete? Jag passar den frågan till dig KillBill.

  • Äldre 26 Jun 22:44
    AnneSophia skrev 2018-06-26 20:00:46 följande:

    Frågan är vad som är rasistiskt med att säga att någon ska dra åt helvete? Jag passar den frågan till dig KillBill.


    Varför sitter du och hittar på? Det är ingen som har påstått att det är rasistiskt att be någon dra åt helvete. Det rasistiska kan du läsa i inlägg #2008
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • AnneSo­phia
    Äldre 26 Jun 23:21
    KillBill skrev 2018-06-26 22:44:32 följande:

    Varför sitter du och hittar på? Det är ingen som har påstått att det är rasistiskt att be någon dra åt helvete. Det rasistiska kan du läsa i inlägg #2008


    Inte? Ingen? Läs på Facebook och deras recensioner så ser du "antirasisterna" du talar om. Så jo det är väldigt många som påstått det. Ja, berätta varje meddelande varför det är rasistiskt har jag sagt.
  • Äldre 26 Jun 23:29
    AnneSophia skrev 2018-06-26 23:21:25 följande:

    Inte? Ingen? Läs på Facebook och deras recensioner så ser du "antirasisterna" du talar om. Så jo det är väldigt många som påstått det. Ja, berätta varje meddelande varför det är rasistiskt har jag sagt.


    Varför bry dig om något inlägg på Facebook, det är ju uppenbart att det har postats en rad rasistiska inlägg.
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • AnneSo­phia
    Äldre 26 Jun 23:36
    KillBill skrev 2018-06-26 23:29:52 följande:

    Varför bry dig om något inlägg på Facebook, det är ju uppenbart att det har postats en rad rasistiska inlägg.


    Varför gör du inte det?
    AnneSophia skrev 2018-06-26 19:57:54 följande:

    Samma "antirasistiska motreaktion" som skedde på restaurangen Judit & Bertils Facebook efter att de skrivit en skylt om att Durmaz kan dra åt helvete?

    m.facebook.com/pages/Judit-Bertil/179746085388729

    Kolla på recensionerna. Och då har de ändå rensat bort många. Var är Svt:s artikel om det?

    Restaurangen fick också låsa sitt Instagram-konto på grund av allt hat från godhetsapostlarna.


    Det "goda" hatet?
Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?