• moaz
    Äldre 28 Dec 18:13
    808452 visningar
    7824 svar
    -3 +9
    7824
    808452

    Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?

    Frågan är alltså om du uppfattar public service som opartiska. Opartisk är att man inte tar ställning för eller emot en vissa sida eller ett visst politiskt parti.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?
  • Äldre 26 Jun 23:45
    AnneSophia skrev 2018-06-26 23:36:41 följande:

    Varför gör du inte det?Det "goda" hatet?


    Det var synnerligen dumt av restaurangen att på en utomhusskylt be en landslagsspelare dra åt helvete och det tror jag att de inser själva. Jag har faktiskt inte sett vad folk skrivit. Kan du ge exempel på det som varit olämpligt?

    Sedan gör inte inte olämpligt beteende mot restaurangen den rasism som Jimmy Durmas drabbats av mindre allvarlig.
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • AnneSo­phia
    Äldre 27 Jun 00:00
    KillBill skrev 2018-06-26 23:45:04 följande:

    Det var synnerligen dumt av restaurangen att på en utomhusskylt be en landslagsspelare dra åt helvete och det tror jag att de inser själva. Jag har faktiskt inte sett vad folk skrivit. Kan du ge exempel på det som varit olämpligt?

    Sedan gör inte inte olämpligt beteende mot restaurangen den rasism som Jimmy Durmas drabbats av mindre allvarlig.


    Ja men skylten var inte rasistiskt som 99% av kommentarerna hävdar att skylten är, och som du hävdar att Durmaz meddelanden är.

    Summan av allt är att folk skriker rasism för allt och detta blev en storm i ett vattenglas.
  • AnneSo­phia
    Äldre 27 Jun 00:03
    KillBill skrev 2018-06-26 23:45:04 följande:

    Sedan gör inte inte olämpligt beteende mot restaurangen den rasism som Jimmy Durmas drabbats av mindre allvarlig.


    Man kan vända på det också:

    "Sedan gör inte olämpligt beteende mot Durmaz det hat och anklagelser om rasism som restaurangen drabbats av mindre allvarlig".
  • AnneSo­phia
    Äldre 27 Jun 00:52
    KillBill skrev 2018-06-26 07:25:24 följande:

    Enligt polisen så är åtminstone 2-3 tusen av dessa meddelanden kränkande.


    Kränkande? Är inte samma som rasism.

    Jaja oavsett.. Så här säger polisen också:

    "- Det kan också vara utländska delar som hänger på. I och med att vi snart har val här i Sverige så finns det olika intressenter som vill utmåla Sverige som mer rasistiskt, så det kan finnas krafter som ser det här som en möjlighet, säger Engström".

    Och Svt hjälper alltså potentiella krafter som vill påverka valet, utan någon källkritik. Gråter på direktsänd tv. Förstorar upp det något otroligt. Opartiskhet existerar inte i deras värld.
  • Äldre 27 Jun 11:40

    Jag tar avstånd från allt den här signaturen säger och vill på intet sätt associeras med hen. Lögn:


    Om du vill behålla min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • The Maniac
    Äldre 28 Jun 00:04
    AnneSophia skrev 2018-06-27 11:48:38 följande:
    AnneSophia skrev 2018-06-27 11:15:21 följande:

    Det här sammanfattar det så bra. Du tar "avstånd" från "mig", alltså dig själv.

    Jag ÄR nu bokstavligen symbolen och föremålet för alla dina "onda" sidor hos dig själv som du inte vill erkänna.

    Du konstaterar tom. att du tar avstånd från det. Alltså, du tar avstånd från de sidorna hos dig själv.

    Kunde inte bli mer tydligt. Exakt vad allting handlar om.

    Den som förstår, den förstår.


    Vi förstår. Jag, man och nöjd och alla andra alter egon. ;)
    Gapskratt
  • Äldre 28 Jun 02:50
    AnneSophia skrev 2018-06-26 13:17:47 följande:
    Vad svamlar du om? Jaha är det hatiska nu? Inte rasistiska? Sabbar man Sveriges chanser att gå vidare, när det bara är 15 sekunder kvar av en match, så ja då är det inte så konstigt med "hatiska" kommentarer.
    Durmaz sabbade inte Sveriges chanser att gå vidare. Ett sådant påstående är, och var även då, bara dumheter.

    Han gjorde det han skulle. Med sekunder kvar av matchen var hans uppgift att se till att Tyskland inte fick tillfälle att gå på mål. vilket han gjorde. Att det sedan ledde till att tyskarna i absolut sista sekunden fick in en frispark var naturligtvis otur men det är inget som Durmaz bör klandras för.
  • Äldre 28 Jun 07:37

    Durmaz gjorde en över lag svag insats och den kan han gott kritiseras för. Hatkommentarer pga hans nämn är något helt annat och oacceptabelt. Att skriva att "nu har väl ändå Durmaz gjort sin sista landskamp?" är det inte.
    Innan frisparken gav han i tämligen enkla lägen bort bollen tre gånger på bara ett par minuter. Han fick inte chansen mot Mexico så Janne Andersson var tydligen inte heller imponerad.

    Allt detta är dock tämligen off topic i den här tråden. Inte en enda har kommenterat undersökningen jag refererade till i inlägg #1999 - den är verkligen relevant för ämnet!

  • Äldre 28 Jun 07:52
    Mentat skrev 2018-06-28 07:37:18 följande:

    Durmaz gjorde en över lag svag insats och den kan han gott kritiseras för. Hatkommentarer pga hans nämn är något helt annat och oacceptabelt. Att skriva att "nu har väl ändå Durmaz gjort sin sista landskamp?" är det inte.
    Innan frisparken gav han i tämligen enkla lägen bort bollen tre gånger på bara ett par minuter. Han fick inte chansen mot Mexico så Janne Andersson var tydligen inte heller imponerad.

    Allt detta är dock tämligen off topic i den här tråden. Inte en enda har kommenterat undersökningen jag refererade till i inlägg #1999 - den är verkligen relevant för ämnet!


    De är INGEN som har kritiserats för normal kritik av Durmaz insats i matchen. Det som kritiseras är inläggen med rasistiska förtecken, användande av epitet såsom bergsturk, IS-skägg osv.

     


    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Äldre 28 Jun 08:26
    KillBill skrev 2018-06-28 07:52:15 följande:
    De är INGEN som har kritiserats för normal kritik av Durmaz insats i matchen. Det som kritiseras är inläggen med rasistiska förtecken, användande av epitet såsom bergsturk, IS-skägg osv.

     


    Det är bara det att tråden påstås handla om SVT:s förmenta opartiskhet. Vad har du för kommentarer till rapporten som jag länkat till i inlägg #1999?
Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?