• moaz

    Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?

    Frågan är alltså om du uppfattar public service som opartiska. Opartisk är att man inte tar ställning för eller emot en vissa sida eller ett visst politiskt parti.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?
  • The Maniac
    FDFMGA skrev 2018-07-09 15:18:30 följande:
    Ja, just därför hade den faktakollen motsatt effekt.
    ?
    Behöver man ens faktakolla något som alla vet?
  • FDFMGA
    The Maniac skrev 2018-07-10 21:03:10 följande:
    ?
    Behöver man ens faktakolla något som alla vet?
    Nej, det var det frågan gällde och jag har besvarat den med att det riskerar att få motsatt effekt.

    Jag har inte för avsikt att börja skriva på pidginsvenska, för att ingen ska behöva missförstå.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • The Maniac
    FDFMGA skrev 2018-07-10 21:22:22 följande:
    Nej, det var det frågan gällde och jag har besvarat den med att det riskerar att få motsatt effekt.

    Jag har inte för avsikt att börja skriva på pidginsvenska, för att ingen ska behöva missförstå.
    Jag menar att du har fel. Alltför många varken vet eller fattar vad nazismen ställde till med.

    Allt för många försöker dessutom nyttja nazismens offer i en märklig vänsterretorik som de drabbade i många fall aldrig skulle ställa upp på.
  • FDFMGA
    The Maniac skrev 2018-07-10 22:41:20 följande:
    Jag menar att du har fel. Alltför många varken vet eller fattar vad nazismen ställde till med.

    Allt för många försöker dessutom nyttja nazismens offer i en märklig vänsterretorik som de drabbade i många fall aldrig skulle ställa upp på.
    Jaha, du tycker alltså att SVT:s faktakoll om zyklon b med mera var okej.

    Det gör inte jag.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • The Maniac
    FDFMGA skrev 2018-07-10 23:29:39 följande:
    Jaha, du tycker alltså att SVT:s faktakoll om zyklon b med mera var okej.

    Det gör inte jag.
    Vet inte vad jag tycker SVT's faktakoll rörande zyklob b. Har inte sett den. Tur att du vet vad jag tycker .
  • FDFMGA
    The Maniac skrev 2018-07-10 23:33:44 följande:
    Vet inte vad jag tycker SVT's faktakoll rörande zyklob b. Har inte sett den. Tur att du vet vad jag tycker .
    Min egen faktakoll påpekar att du skriver fel, det ska vara Zyklon B, inte Zyklob eller Cyklop.

    I övrigt är det "med mera" i mitt inlägg som du inte förstår vad det betyder.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Crash Man
    Abegayle70 skrev 2018-07-04 18:08:56 följande:

    Vad tycker ni om SVT:s "faktagranskning" av NMR:s påståenden? Ska man ens ge sig in i en sån diskussion?

    www.st.nu/artikel/opinion/ledare/marcus-bohlin-om-svt-s-haveri-ni-springer-nazisternas-arenden

    Förnekar man förintelsen och beskyller judar för allt ont är man bara efterbliven och förtjänar ingen rösträtt.


    Så du menar alltså att SVT är partiska för att de motbevisar nazisternas påstående? Jag förstår att många kan tycka granskningen är onödigt, dock så måste man inse att det finns en hel del som förnekar förintelsen. Det rör sig inte om ett fåtal stolpskott som många verkar tro.

    Jag tycker det är bra att nazisternas argument bemöts; det är betydligt bättre än att stoppa huvudet i sanden.
  • Crash Man
    Abegayle70 skrev 2018-07-04 18:08:56 följande:

    Vad tycker ni om SVT:s "faktagranskning" av NMR:s påståenden? Ska man ens ge sig in i en sån diskussion?

    www.st.nu/artikel/opinion/ledare/marcus-bohlin-om-svt-s-haveri-ni-springer-nazisternas-arenden

    Förnekar man förintelsen och beskyller judar för allt ont är man bara efterbliven och förtjänar ingen rösträtt.


    Så du menar alltså att SVT är partiska för att de motbevisar nazisternas påstående? Jag förstår att många kan tycka granskningen är onödigt, dock så måste man inse att det finns en hel del som förnekar förintelsen. Det rör sig inte om ett fåtal stolpskott som många verkar tro.

    Jag tycker det är bra att nazisternas argument bemöts; det är betydligt bättre än att stoppa huvudet i sanden.
  • The Maniac
    FDFMGA skrev 2018-07-11 05:32:40 följande:
    Min egen faktakoll påpekar att du skriver fel, det ska vara Zyklon B, inte Zyklob eller Cyklop.

    I övrigt är det "med mera" i mitt inlägg som du inte förstår vad det betyder.
    Tror jag är bättre på att bedöma vad jag förstår, vem jag är och vad jag står för.
  • Abegayle70

    SVT har avpublicerat ett debattinlägg på temat "nazism är inte det största hotet mot judar" pga hot mot skribenten och dennes familj.
    Det är en sak, men att det är knäpptyst om det är en helt annan sak.

    https://twitter.com/SVTOpinion/status/1017419772529598465

    Man kan med andra ord skrämma public service till tystnad, åtminstone om hoten kommer från ett visst håll, utan att det ens blir en nyhet.


    Nej. Nazism är ingen åsikt, det är ett brott mot mänskligheten.
Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?