• moaz
    Äldre 28 Dec 18:13
    808608 visningar
    7824 svar
    -3 +9
    7824
    808608

    Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?

    Frågan är alltså om du uppfattar public service som opartiska. Opartisk är att man inte tar ställning för eller emot en vissa sida eller ett visst politiskt parti.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?
  • Äldre 17 Dec 20:09
    Padirac skrev 2018-12-17 17:57:31 följande:

    Ser du kommunister I varje buske nu igen?

    Ja, antidemokratiska rörelser som vill störta demokratier ser jag inga problem med att bura in.

    Demokratin måste försvaras. Är det vänster tycker du?


    Du vill försvara demokratin genom att skapa politiska fångar. Ja jisses.

    Man behöver inte "se kommunister i varenda buske ", det räcker att läsa vad du skriver. Det ligger väl i tiden antar jag. Såssarnas samarbetsparti har utsett en fd TV meterolog som vill avskaffa fria val, och såssarnas andra polare, det nödtorftigt reformerade kommunistpartiet huserar en annan person som vill avskaffa demokratin (Tännsjö).

    Vad annat är att vänta från dumvänstern...
    Har oerhört lite respekt för låtsasborgerliga som gömmer sig under kjolarna hos såssar, miljötomtar och kåmmunister.
  • Äldre 17 Dec 20:21
    Rataxes skrev 2018-12-17 20:09:06 följande:
    Du vill försvara demokratin genom att skapa politiska fångar. Ja jisses.
    Man behöver inte "se kommunister i varenda buske ", det räcker att läsa vad du skriver. Det ligger väl i tiden antar jag. Såssarnas samarbetsparti har utsett en fd TV meterolog som vill avskaffa fria val, och såssarnas andra polare, det nödtorftigt reformerade kommunistpartiet huserar en annan person som vill avskaffa demokratin (Tännsjö).
    Vad annat är att vänta från dumvänstern...
    En tror att freden försvars bäst med vapen. En del tror till och med att man försvarar sig bäst mot 'buset' genom att ge alla rätten till att försvara sig med vapen  - i alla fall på den egna tomten.

    På samma sätt som 'RAF/Bader Meinhof/IRA/ETA/Röda Brigaderna/PLO/ISIS m-fl, ingen glömd ska fängslas för terrorbrott så kan praktiserande nazister och fascister som sprider terror låsas in -  vill du ha dessa springande på stan med vapen och bomber för att sprida politiskt våld?

    Om du anser att praktiserande Nazister och Fascister är oskyldiga lamm så är det lämpligt att du talar ur skägget och förklarar varför deras terror inte ska bedömas vara lika allvarlig som andra antidemokratiska, organisationer som använder våld och terror.

    Om du nu tror att 'det räcker med att se mig' så vill jag veta vad du har för fog för att använda mig som ett exempel på det du kallar vänster..
  • Äldre 17 Dec 20:34
    Padirac skrev 2018-12-17 20:21:04 följande:
    En tror att freden försvars bäst med vapen. En del tror till och med att man försvarar sig bäst mot 'buset' genom att ge alla rätten till att försvara sig med vapen  - i alla fall på den egna tomten.

    På samma sätt som 'RAF/Bader Meinhof/IRA/ETA/Röda Brigaderna/PLO/ISIS m-fl, ingen glömd ska fängslas för terrorbrott så kan praktiserande nazister och fascister som sprider terror låsas in -  vill du ha dessa springande på stan med vapen och bomber för att sprida politiskt våld?

    Om du anser att praktiserande Nazister och Fascister är oskyldiga lamm så är det lämpligt att du talar ur skägget och förklarar varför deras terror inte ska bedömas vara lika allvarlig som andra antidemokratiska, organisationer som använder våld och terror.

    Om du nu tror att 'det räcker med att se mig' så vill jag veta vad du har för fog för att använda mig som ett exempel på det du kallar vänster..
    Nu talar du om något helt annat. De som springer på gator och hotar med vapen och bomber är kriminella och skall dömas som sådana.

    Padirac skrev 2018-12-16 23:00:05 följande:
    Om DU försvarar förövarna och förminskar vanligt folk som utsätts tycker jag att du tänka över vilka värderingar och lojaliteter du har?

    Själv anser jag att förövarna borde låsas in, precis som jag anser att praktiserande nazister och fascister borde låsas in. 
    Det här är vad du skrev igår. Inte ett ord om vapen och bomber.

    Har oerhört lite respekt för låtsasborgerliga som gömmer sig under kjolarna hos såssar, miljötomtar och kåmmunister.
  • Äldre 17 Dec 20:43
    Rataxes skrev 2018-12-17 20:34:55 följande:
    Nu talar du om något helt annat. De som springer på gator och hotar med vapen och bomber är kriminella och skall dömas som sådana.


    Det här är vad du skrev igår. Inte ett ord om vapen och bomber.

    Men då du pratar om såssar så är det inte något annat då - det är lite 'Hmmm , var var den där bjälken nu då, jag ser bara en sticka här'  Solig 
    Padirac skrev 2018-12-16 23:00:05 följande:
    ....
    Själv anser jag att förövarna borde låsas in, precis som jag anser att praktiserande nazister och fascister borde låsas in. 
    Som du ser skrev jag praktiserande nazister och fascister, detta då dessa politiska ideologier förespråkar  bl.a statsterrorism som jag förstår det.

    sv.wikipedia.org/wiki/Statsterrorism

    "NazitysklandMussolinis Italien och Stalins Sovjetunionen är några stater om vilka regimernas aktioner mot dess medborgare ofta benämns som statsterrorism, liksom militärdiktaturerna i ArgentinaGrekland och Chile och andra stater i Latinamerika (exempel: Operation Condor) och flera andra stater under efterkrigstidenMassakern i Indonesien 1965–1966 är ett annat exempel."
  • Äldre 17 Dec 20:50
    Rataxes skrev 2018-12-17 20:34:55 följande:
    Nu talar du om något helt annat. De som springer på gator och hotar med vapen och bomber är kriminella och skall dömas som sådana.


    Det här är vad du skrev igår. Inte ett ord om vapen och bomber.

    Du kan ju inte hålla på som man och nöjd gjorde och svara random på olika inlägg utan inre koherens Rataxes, det är så lätt att missa de större poängerna i ett inlägg du besvararSolig

    Det görs med rätta skillnad på 'vanliga kriminella mördare' och terrorister - Breivik är naturligtvis en mördare, men har är också en terrorist.

    sv.wikipedia.org/wiki/Terrorism

    "resolution från FN:s Generalförsamling lyder:[12] Terrorism är en handling som syftar till att döda eller allvarligt skada civila eller icke-stridande, med avsikt att skrämma en befolkning eller utöva tvång på en regering eller en internationell organisation.

    En minimal definition som föreslagits av terrorexperten Alex P. Schmid inom FN:s arbete mot terrorism lyder: "Act of Terrorism = Peacetime Equivalent of War Crime."[13] FN:s organ för brottsbekämpning anger även en lång akademisk konsensus-definition som tagits fram av Alex P. Schmid och A. J. Jongman:[13][14]


    Terrorism är en metod för framkallande av fruktan med upprepade våldsaktioner, utförd av (semi) olagliga individer, grupper eller statliga aktörer, av idiosynkratiska, kriminella eller politiska skäl, vid vilken - i motsats till mord - direkt våld inte är det viktigaste målet. Det omedelbara mänskliga offret för våldet väljs i allmänhet slumpmässigt (målmöjligheter) eller selektivt (representativt eller symboliskt mål) från en målgrupp, och tjänar som meddelandeskapare. Hot- och våldsbaserade kommunikationsprocesser mellan terrorism (organisation), (fara) offer, och viktiga mål används för att manipulera det direkta målet (målgrupp (er)) och omvandlar den till ett mål för terror, ett mål för krav, eller ett mål för uppmärksamhet, beroende på om hot, tvång eller propaganda eftersträvas i första hand. "

    "Inom EU används en definition som tillkommit med de nya direktiven om lagar mot terroristbrott. Den svenska lagen om straff för terroristbrott använder samma definition; man kan dömas för terroristbrott om man begår någon av vissa gärningar, gärningen allvarligt kan skada en stat eller en mellanstatlig organisation och avsikten med gärningen är att: injaga allvarlig fruktan hos en befolkning eller befolkningsgrupp, otillbörligen tvinga offentliga organ eller en mellanstatlig organisation att vidta eller att avstå från att vidta en åtgärd, eller allvarligt destabilisera eller förstöra grundläggande politiska, konstitutionella, ekonomiska eller sociala strukturer i en stat eller i en mellanstatlig organisation.[16]"
  • Äldre 17 Dec 20:51
    Padirac skrev 2018-12-17 20:43:51 följande:
    Men då du pratar om såssar så är det inte något annat då - det är lite 'Hmmm , var var den där bjälken nu då, jag ser bara en sticka här'  Solig 
    Padirac skrev 2018-12-16 23:00:05 följande:
    ....
    Själv anser jag att förövarna borde låsas in, precis som jag anser att praktiserande nazister och fascister borde låsas in. 
    Som du ser skrev jag praktiserande nazister och fascister, detta då dessa politiska ideologier förespråkar  bl.a statsterrorism som jag förstår det.

    sv.wikipedia.org/wiki/Statsterrorism

    "NazitysklandMussolinis Italien och Stalins Sovjetunionen är några stater om vilka regimernas aktioner mot dess medborgare ofta benämns som statsterrorism, liksom militärdiktaturerna i ArgentinaGrekland och Chile och andra stater i Latinamerika (exempel: Operation Condor) och flera andra stater under efterkrigstidenMassakern i Indonesien 1965?1966 är ett annat exempel."
    "praktiserande nazister och fascister" som springer och hotar med vapen och bomber hamnar redan idag bakom lås och bom.

    Ditt jämrande tillför således inte ett skvatt.
    Har oerhört lite respekt för låtsasborgerliga som gömmer sig under kjolarna hos såssar, miljötomtar och kåmmunister.
  • Äldre 17 Dec 20:56
    Rataxes skrev 2018-12-17 20:51:35 följande:
    Ditt jämrande tillför således inte ett skvatt.
    Det är bra att du har lyssnat och tagit till dig!
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Äldre 17 Dec 21:03
    Rataxes skrev 2018-12-17 20:51:35 följande:
    "praktiserande nazister och fascister" som springer och hotar med vapen och bomber hamnar redan idag bakom lås och bom.

    Ditt jämrande tillför således inte ett skvatt.
    Du kanske ska läsa påståendet jag bemötte innan du skvätter för mycket Tomte

    Påståendet var att jag försvarade förövarna inom gäng och nätverk som sköt varandra för att jag visade belägg för att det är en mycket liten risk att vanligt folk utsätts för deras interna våld. 

    Hur du får mitt svar till att vara något annat som inte tillför ett skvatt handlar mer om att du såg en chans att ge dig på dina hackkycklingar - igen.  
    den ende demokraten skrev 2018-12-16 19:43:16 följande:
    Men det är fortfarande tillåtet att försvara de som skjuter samt förminska offren.

    Padirac skrev 2018-12-16 23:00:05 följande:
    Om DU försvarar förövarna och förminskar vanligt folk som utsätts tycker jag att du tänka över vilka värderingar och lojaliteter du har?

    Själv anser jag att förövarna borde låsas in, precis som jag anser att praktiserande nazister och fascister borde låsas in. 
    Igen då,

    Om du nu tror att 'det räcker med att se mig' så vill jag veta vad du har för fog för att använda mig som ett exempel på det du kallar vänster..
  • Den norske demokr­aten
    Äldre 17 Dec 22:09
    Padirac skrev 2018-12-17 21:03:13 följande:
    Du kanske ska läsa påståendet jag bemötte innan du skvätter för mycket Tomte

    Påståendet var att jag försvarade förövarna inom gäng och nätverk som sköt varandra för att jag visade belägg för att det är en mycket liten risk att vanligt folk utsätts för deras interna våld. 

    Hur du får mitt svar till att vara något annat som inte tillför ett skvatt handlar mer om att du såg en chans att ge dig på dina hackkycklingar - igen.  
    den ende demokraten skrev 2018-12-16 19:43:16 följande:
    Men det är fortfarande tillåtet att försvara de som skjuter samt förminska offren.
    Igen då,

    Om du nu tror att 'det räcker med att se mig' så vill jag veta vad du har för fog för att använda mig som ett exempel på det du kallar vänster..
    Liten risk? Det har ju redan hänt att oskyldiga dött. I efterhand kan vi konstatera att de utsattes för 100% risk eftersom deras anhöriga idag bara har en grav kvar av dem.
  • Äldre 18 Dec 00:28
    Rataxes skrev 2018-12-17 20:09:06 följande:
    Vad annat är att vänta från dumvänstern...

    Vers 2
    Alla är vänster trallallalla-la

    Alla är vänster trallallallall-alla
    Alla är vänster trallallallalla
    Tralla-alla-alla-alla-(l)alla-la LA LA!

    Melodi: Brown Girl in the Ring

    Nej alla är inte vänster bara för att du inte gillar vad de skriver. - varken jag, Public Service eller människorna bakom buskarna

    Här kan du läsa om uppdraget:

    https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=3113&artikel=5790860
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?