• moaz

    Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?

    Frågan är alltså om du uppfattar public service som opartiska. Opartisk är att man inte tar ställning för eller emot en vissa sida eller ett visst politiskt parti.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?
  • Flash Gordon
    Padirac skrev 2019-06-26 18:35:25 följande:
    Det vore bättre om du gav belägg för att TT har en agenda och varför de i så fall sprider det som du påstår är fake news.
    Frågan om varför de sprider Fake News får du faktiskt ta med dem. Jag tror det blir sista gången jag svarar på den frågan till dig.
  • Padirac
    Flash Gordon skrev 2019-06-29 00:13:46 följande:

    Frågan om varför de sprider Fake News får du faktiskt ta med dem. Jag tror det blir sista gången jag svarar på den frågan till dig.


    Du har ju redan sagt att det var en praktikant som gjort detta. Varför praktikanten gör detta och hur praktikanten kommit dit har du underlåtit att berätta.

    Och nu vägrar du helt enkelt kommentera dina påståenden mer.
  • Flash Gordon
    Padirac skrev 2019-06-29 00:18:23 följande:
    Du har ju redan sagt att det var en praktikant som gjort detta. 
    Nä, det har jag inte sagt.

    Det var en ren spekulation kring vem som tryckte på knappen.

    En detalj helt utan betydelse - om du nu inte vill fösöka skapa en meta-debatt om debatten, förstås.
  • Padirac
    Flash Gordon skrev 2019-06-29 00:39:03 följande:
    Nä, det har jag inte sagt.

    Det var en ren spekulation kring vem som tryckte på knappen.

    En detalj helt utan betydelse - om du nu inte vill fösöka skapa en meta-debatt om debatten, förstås.
    Så det spekuleras vilk om vem som trycker på knappen? Det spekuleras tydligen lika vilt om vad syftet var med knapptryckningen.

    Det är väl helt grundlösa spekulationer som om något är helt utan betydelse - ändå kläms dessa 'obetydliga spekulationer' in   

    Vet du ens vad Fake news är? Sen när blev en praktikants klantighet fake news som du påstår?

    Det du kallar meta debatt är en fråga om att visa vilka premisser fulciteringarna och spekulationer vilar på, och att det är dessa fulciteringar och spekulaioner som är fake news.
  • Digestive

    nyheteridag.se/svt-i-blasvader-anklagas-for-att-sprida-propaganda-for-diktaturen-i-iran/

    >>SVT i blåsväder: Anklagas för att sprida propaganda för diktaturen i Iran

    [...]

    SVT, som sedan årsskiftet finansieras av skattepengar, har tidigare fått kritik för att man lägger skattepengar på att köpa annonsplats bland annat på Google. En av de kanaler man valt att använda sig av är interaktiva reklamskyltar hos företaget Clear Channel i till exempel busskurer. Där lägger SVT upp aktuella nyheter i korta ?flashar?.

    En sådan ?flash? innehöll en bild på Irans president Hassan Rouhani och texten ?Irans känga till Trump: ?Mentalt efterbliven'?. Bakgrunden är den växande konflikten mellan den islamistiska diktaturen och USA.<

  • KillBill
    Digestive skrev 2019-06-29 20:20:27 följande:

    nyheteridag.se/svt-i-blasvader-anklagas-for-att-sprida-propaganda-for-diktaturen-i-iran/

    >>SVT i blåsväder: Anklagas för att sprida propaganda för diktaturen i Iran

    [...]

    SVT, som sedan årsskiftet finansieras av skattepengar, har tidigare fått kritik för att man lägger skattepengar på att köpa annonsplats bland annat på Google. En av de kanaler man valt att använda sig av är interaktiva reklamskyltar hos företaget Clear Channel i till exempel busskurer. Där lägger SVT upp aktuella nyheter i korta ?flashar?.

    En sådan ?flash? innehöll en bild på Irans president Hassan Rouhani och texten ?Irans känga till Trump: ?Mentalt efterbliven'?. Bakgrunden är den växande konflikten mellan den islamistiska diktaturen och USA.<


    Donald Trump har hotat med Iran med krig och Irans ledare väljer att kalla Donald Trump för Mentalt efterbliven. Förstår du inte att ett sådant uttalande av Irans regim ökar spänningen i konflikten och risken för krig? I

    andra sammanhang har SVT rapporterat när Trump har gått till hätska angrepp mot meningsmotståndare varför skulle SVT inte rapportera när någon går till hätsk angrepp mot Trump?

    Det hade varit mycket märkligt om Public Service skulle ha undanhållit denna nyhet för svenska folket.


    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Digestive
    KillBill skrev 2019-06-29 21:26:58 följande:

    Donald Trump har hotat med Iran med krig och Irans ledare väljer att kalla Donald Trump för Mentalt efterbliven. Förstår du inte att ett sådant uttalande av Irans regim ökar spänningen i konflikten och risken för krig? I

    andra sammanhang har SVT rapporterat när Trump har gått till hätska angrepp mot meningsmotståndare varför skulle SVT inte rapportera när någon går till hätsk angrepp mot Trump?

    Det hade varit mycket märkligt om Public Service skulle ha undanhållit denna nyhet för svenska folket.


    Rapporterar SVT om nyheter via reklamskyltar numera? Står det inte på en reklamskylt så är det alltså undanhåller det svenska folket?

    Vad i hela fridens namn får dig att tro att jag inte förstår spänningarna som sådana uttalande skapar? Och vad ska jag göra åt saken menar du?

    Jag vet inte riktigt vad jag ska göra med din replik varför det mest blev förbryllande frågor.
  • KillBill
    Digestive skrev 2019-06-29 21:36:49 följande:

    Nu vart det massa eget mobilliv i texten ovan... hoppas att det blev förståbart ändå.


    Vad är problemet met att SVT gör reklam för nyheter på reklamskyltar? Ska inte SVT få konkurrera på samma viljor som TV3 och TV4? Ser du hellre att TV kanaler gör reklam för dokusåpor än lyfter fram riktiga nyheter på reklamskyltar?
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    KillBill skrev 2019-06-29 21:50:46 följande:

    Vad är problemet met att SVT gör reklam för nyheter på reklamskyltar? Ska inte SVT få konkurrera på samma viljor som TV3 och TV4? Ser du hellre att TV kanaler gör reklam för dokusåpor än lyfter fram riktiga nyheter på reklamskyltar?


    met=med

    viljor=villkor
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?