• moaz

    Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?

    Frågan är alltså om du uppfattar public service som opartiska. Opartisk är att man inte tar ställning för eller emot en vissa sida eller ett visst politiskt parti.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?
  • Padirac
    nattuw skrev 2019-07-05 14:03:43 följande:

    Japp det gamla slutande planet argumentet som är lika giltigt idag som när det myntades och som på ett ypperligt sätt beskriver hur illa det kan gå när ett ogenomtänkt beslut följs av nästa.

    Givet då att man inte anser antisemitism, åsiktsförtryck och mord på öppen gata är något bra och därför ser varje steg på det sluttande planet som ett steg i rätt riktning.


    Argeumenten gäller då för hela kedjan av händelser och gäller inte för den första händelsen om inte resten genomförs.

    Det är lite svartvitt att tro att hela kedjan av händelser måste ske pga TT den första händelsen sker. Det finns ju fler vägar att ta eller så tar man inget ytterligare steg.

    Sluttande_planet argumentet är alltså inte giltigt
  • nattuw
    Padirac skrev 2019-07-05 15:25:42 följande:
    Sluttande_planet argumentet är alltså inte giltigt
    För den som anser att öppet antisemitiska demonstrationer och mord på öppen gata är steg i rätt riktning så är det naturligtvis inte ett giltigt argument. För den som däremot anser att öppen antisemitism och mord är steg i fel riktning så finns det all anledning att vara bekymrad över utvecklingen.
  • gabi1969

    Människor i allmänhet inser inte att det i Sverige finns ett väldigt skickligt gömt maktetablisemang som styr Sverige. Sen finns det de som blint följer detta etablissemang utan att förstå vad de gör. Det finns även de som mycket väl vet vad gör och anser att det är rätt att göra så.

    Svensk nyhetsrapportering tex Trump USA är starkt

    fientlig till Trump. Trump har inte startat krig, Trumps politik gynnar USA. USA:s ekonomi är bättre sedan han blev president.

    HBTQ invandring kriminalitet genusfrågor är typiska ämnen som är som mantran som upprepas ständigt som alltid beskrivs positivt.

    Olika debattprogram är uppbyggda nästan på samma sätt. Dennsom bjudits in med avvikande åsikt har nästan alltid mpbga personer mot sig.

    Ofta dyker samma personer upp i tv/radio när dessa frågor ska diskuteras. De är mycket skickliga. För dem som inte är så insatta framstår personen med avvikande åsikt som okunnig. På senare år har det blivit extra tydligt.

    Det är inte bara massmedia som styrs så här. Alla viktiga funktioner i samhället leds av personer med starka åsikter som färgar deras arbetsinsatser.

    De som lyder och följer blir belönade med uppdrag och fina anställningar. Finns många exempel. Finns hur många dom helst. Politiker som efter avslutad karriär går över till näringslivet efter att medverkat till beslut som gynnar företaget.

    Jag har inget förtroende för samhället alls. Jag har inget förtroende för media heller. Jag uppfattar det som att jag lever i en mjuk diktatur och människor runt omkring mig till stor del är helt omedvetna om vad som sker i samhället.

  • Padirac
    nattuw skrev 2019-07-06 05:19:32 följande:

    För den som anser att öppet antisemitiska demonstrationer och mord på öppen gata är steg i rätt riktning så är det naturligtvis inte ett giltigt argument. För den som däremot anser att öppen antisemitism och mord är steg i fel riktning så finns det all anledning att vara bekymrad över utvecklingen.


    Du har alltså inte förstått vad det är som gör sluttande planet argument till ohederliga, utan lutar planet lite till
  • Digestive
    Padirac skrev 2019-07-06 10:24:54 följande:

    Du har alltså inte förstått vad det är som gör sluttande planet argument till ohederliga, utan lutar planet lite till


    Argumentet är ogiltigt när man hänvisar till sluttande utvecklingssteg som ännu inte har hänt. I övrigt är det fullt legitimt...

    Har vi inte haft öppet antisemitiska demonstrationer och mord på öppen gata här i Sverige? Hur ser utvecklingen ut på dessa punkter med ett rimligt tidsspann som referens?

    Antigen spelar du dum eller så är du något verklighetsfrånvänd.

    Till och med Janne Josefsson kan meddela att Public Service är uppenbart partiska... men han tillhör väl den vurmande pubertetshögern enligt Familjelivs vänsteraktivister.





    Det är tämligen kul med folk som envisas med att kejsaren minsann är påklädd - när till och med hovet börjar få nog av all naken hud på sprätten...

    Tor ni ens på er själva? Det vore ärligt talat helt fantastiskt om ni faktiskt gick runt och såg Public Service som ett slags föredömme i objektivitet och opartiskhet... det går knappt att underkänna sin egen ståndpunkt mer obönhörligt än så.

    Hjälps ni åt med att övertyga varandra - för det är väl det enda som fungerar när saker och ting är så otroligt uppenbara för övriga.
  • nihka
    gabi1969 skrev 2019-07-06 07:58:35 följande:

    Människor i allmänhet inser inte att det i Sverige finns ett väldigt skickligt gömt maktetablisemang som styr Sverige. Sen finns det de som blint följer detta etablissemang utan att förstå vad de gör. Det finns även de som mycket väl vet vad gör och anser att det är rätt att göra så.

    Svensk nyhetsrapportering tex Trump USA är starkt

    fientlig till Trump. Trump har inte startat krig, Trumps politik gynnar USA. USA:s ekonomi är bättre sedan han blev president.

    HBTQ invandring kriminalitet genusfrågor är typiska ämnen som är som mantran som upprepas ständigt som alltid beskrivs positivt.

    Olika debattprogram är uppbyggda nästan på samma sätt. Dennsom bjudits in med avvikande åsikt har nästan alltid mpbga personer mot sig.

    Ofta dyker samma personer upp i tv/radio när dessa frågor ska diskuteras. De är mycket skickliga. För dem som inte är så insatta framstår personen med avvikande åsikt som okunnig. På senare år har det blivit extra tydligt.

    Det är inte bara massmedia som styrs så här. Alla viktiga funktioner i samhället leds av personer med starka åsikter som färgar deras arbetsinsatser.

    De som lyder och följer blir belönade med uppdrag och fina anställningar. Finns många exempel. Finns hur många dom helst. Politiker som efter avslutad karriär går över till näringslivet efter att medverkat till beslut som gynnar företaget.

    Jag har inget förtroende för samhället alls. Jag har inget förtroende för media heller. Jag uppfattar det som att jag lever i en mjuk diktatur och människor runt omkring mig till stor del är helt omedvetna om vad som sker i samhället.


    Det är därför konspirationsteoretiker så ofta är så missnöjda och olyckliga - de kan inte fly sig själva utan tar med sig sin syn på sin omvärld var de än befinner sig.

    Sedan blir de också ofta ensamma eftersom det oftast inte uppmuntrar till goda relationer att påstå att de som inte håller med är blinda idioter.

    Public Service har ett uppdrag och vi har lagar som styr verksamheten, så att man exempelvis verkar för HBTQ-frågor landar under jämställdhet och är inget eget påhitt av SVT. Den som inte gillar vår lagstiftning gillar förstår inte heller implementeringen av den, men jag är nöjd med att leva i en demokrati där jag personligen inte alltid får som jag vill. Jag har ju förstått att varje gång jag av demokratiska orsaker inte får som jag inte är det samma som "mjuk diktatur".
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Padirac
    Digestive skrev 2019-07-06 11:27:24 följande:
    Argumentet är ogiltigt när man hänvisar till sluttande utvecklingssteg som ännu inte har hänt. I övrigt är det fullt legitimt...

    Har vi inte haft öppet antisemitiska demonstrationer och mord på öppen gata här i Sverige? Hur ser utvecklingen ut på dessa punkter med ett rimligt tidsspann som referens?

    Antigen spelar du dum eller så är du något verklighetsfrånvänd.

    Till och med Janne Josefsson kan meddela att Public Service är uppenbart partiska... men han tillhör väl den vurmande pubertetshögern enligt Familjelivs vänsteraktivister.


    " target="_blank">



    Det är tämligen kul med folk som envisas med att kejsaren minsann är påklädd - när till och med hovet börjar få nog av all naken hud på sprätten...

    Tor ni ens på er själva? Det vore ärligt talat helt fantastiskt om ni faktiskt gick runt och såg Public Service som ett slags föredömme i objektivitet och opartiskhet... det går knappt att underkänna sin egen ståndpunkt mer obönhörligt än så.

    Hjälps ni åt med att övertyga varandra - för det är väl det enda som fungerar när saker och ting är så otroligt uppenbara för övriga.
    Menar du att öppen antisemistism och mord på öppen gata är en följd av det nattuw påstår om skattefinansierad public service som försöker konkurrera ut privata alternativ och att detta är för aspirerande diktaturer?

    Ja, då spelar jag dum eller är något världsfrånvänd.

    Jag ser fram mot att se detta sluttande plans utvecklingssteg redovisas {#emotions_dlg.flower}
    nattuw skrev 2019-07-01 06:56:03 följande:
    Så länge SVT finansieras genom en tvångsbeskattning som backas upp av statens våldsmonopol är det rent löjeväckande att ens tala om konkurrens på samma villkor. Statsfinansierad tv som försöker konkurrerar ut privata alternativ är något som hör hemma i aspirerande diktaturer och inte i länder som är förment demokratiska.
    nattuw skrev 2019-07-04 14:29:24 följande:
    Jag menar att när man hamnar på ett sluttande plan bör man reagera innan det är för sent.


  • Digestive
    Padirac skrev 2019-07-06 23:40:28 följande:

    Menar du att öppen antisemistism och mord på öppen gata är en följd av det nattuw påstår om skattefinansierad public service som försöker konkurrera ut privata alternativ och att detta är för aspirerande diktaturer?

    Ja, då spelar jag dum eller är något världsfrånvänd.

    Jag ser fram mot att se detta sluttande plans utvecklingssteg redovisas 


    Ja, visst spelar du dum.
  • Padirac
    Digestive skrev 2019-07-07 08:07:32 följande:

    Ja, visst spelar du dum.


    Menar du att öppen antisemistism och mord på öppen gata är en följd av det nattuw påstår om skattefinansierad public service som försöker konkurrera ut privata alternativ och att detta är för aspirerande diktaturer?

    ---

    Jag ser fram mot att se detta sluttande plans utvecklingssteg redovisas.
  • Digestive
    Padirac skrev 2019-07-07 09:38:10 följande:

    Menar du att öppen antisemistism och mord på öppen gata är en följd av det nattuw påstår om skattefinansierad public service som försöker konkurrera ut privata alternativ och att detta är för aspirerande diktaturer?

    ---

    Jag ser fram mot att se detta sluttande plans utvecklingssteg redovisas.


    Du får nog se efter hur du har valt att tolka vederbörande... en, två eller fjorton gånger.
Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?