• moaz
    Äldre 28 Dec 18:13
    808387 visningar
    7824 svar
    -3 +9
    7824
    808387

    Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?

    Frågan är alltså om du uppfattar public service som opartiska. Opartisk är att man inte tar ställning för eller emot en vissa sida eller ett visst politiskt parti.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?
  • Fri 1 Nov 2019 15:56
    Mentat skrev 2019-11-01 13:55:35 följande:

    Försvaret är inte specifikt ett försvar av demokratin, det är ett försvar av Sveriges territoriella integritet och svenskarnas frihet. Public Service är inte heller ett specifikt försvar av demokratin (vilket tydligt framgår av hur ofta uttalade kommunister har fått gott om sändningstid). Du jämför applen och päron.

    Public Service syfte är att medborgarna skall "få tillgång till opartisk och mångsidig information inom olika områden" och att de skall "spegla omvärlden ur många olika perspektiv.". Problemet är att Public Serivce inte är opartiskt utan har en ständig vänsterbias, även om den inte är tillräckligt flagrant i enskilda program för att granskningsnämnden skall ingripa. Som Digestive har visat saknas en hel del perspektiv, eller är åtminstone kraftigt underrepresenterade.


    Du kanske vill redovisa vilka program som är vänster vridna och hur dessa program skulle se ut om de istället var högervridna, religionsvridna osv.

    Jag tänker att du kan göra det eftersom du påstår att vissa program är vänstervridna så kab du redogöra för detta. Digestive kom ju fram till att det handlade om avsaknad av politisk kommentering i nyheterna och att det inte sändes samtal och intervjuer med nationalister och konservativa, möjligen neoliberala.

    Hur menar du?
  • Fri 1 Nov 2019 16:04
    FDFMGA skrev 2019-11-01 14:35:13 följande:
    Hoppsan. Jag missade att du readan börjat kaskadkräkas.

    Hoppas att du har någon som kan städa upp efetr dig.

    Jag tror att det Mentat tar upp bygger på att många inom den nyauktoritära rörelsen är lika snara till personangrepp som de är till att själva bli kränkta.

    Jag såg att hen som menar att polisen jagar Epatraktorer i stället för gängkriminella har gett dig ett gillande tut.

    Det har du verkligen förtjänatSkrattande
    Blanda inte in mig i det här, tack!
  • Fri 1 Nov 2019 16:06
    FDFMGA skrev 2019-11-01 15:05:17 följande:

    Nja, det var din analys jag hade vissa små synpunkter på.

    Den där du kommit fram till att polisens kamp mot gängkriminalitet är ineffektiv på grund av att man i stället förföljer ungdomar på epatraktorer.

    Jag ansåg att din analys var en smula apart.


    Det var din tolkning av det aktuella inlägget som var apart. Inte första gången.
    Sidfot raderad/Smurfan
  • Fri 1 Nov 2019 16:19
    +2
    Padirac skrev 2019-11-01 15:56:54 följande:

    Du kanske vill redovisa vilka program som är vänster vridna och hur dessa program skulle se ut om de istället var högervridna, religionsvridna osv.

    Jag tänker att du kan göra det eftersom du påstår att vissa program är vänstervridna så kab du redogöra för detta. Digestive kom ju fram till att det handlade om avsaknad av politisk kommentering i nyheterna och att det inte sändes samtal och intervjuer med nationalister och konservativa, möjligen neoliberala.

    Hur menar du?


    Hur kan du fortfarande inte förstå?

    Det FINNS redan material som riktar sig till en religiös, nationalistisk och/eller konservativ publik. Vi snackar om hyfsat underbyggda ting här, vars tankegods sträcker sig hundratals om inte tusentals år bakåt i tiden...

    ...behovet att därmed ta material som redan riktar sig till andra ideologiska/filosofiska sfärer ligger på 0 - detta material fyller redan samma och exakt samma funktion som jag efterfrågar för religiösas, konservativas och/ eller nationalistiska del.

    Set behövs inte vinklas och vridas på någonting? Hur kan du ens återkomma till den tanken när raka motsatsen nämns flera, flera gånger får dig?

    Vad har du för problem som inte förstår eller alternativt inte acceptera det folk skriver till dig upprepade gånger? Behövs det förgläggning och ett färgschema för att du ska förstå så här (faktiskt löjligt) enkla resonemang korrekt?

    Och OM och NÄR Public Service bjuder in partirepresentanter för att kommentera en händelse så ska det givetvis finnas representater för en så bred och relevant krets som möjligt (och sväva nu inte ut i orimligheter som att hela världen ska stå i studion... utan du har fått exempel på vilka större samhällsgrupper det handlar om över hela det politiska spektrumet - helt enkelt vad du finner under riksdagens tak).

    Du gör dig till. Inte sant?
    Skriver i E-Prime.
  • Fri 1 Nov 2019 16:26
    +1

    *...behovet att därmed ta material som redan riktar sig till andra ideologiska/filosofiska sfärer OCH VINKLA DET ligger på 0.


    Skriver i E-Prime.
  • Fri 1 Nov 2019 16:48
    Mentat skrev 2019-11-01 16:04:03 följande:
    Blanda inte in mig i det här, tack!
    Min bedömning är att du själv stod för inblandningen.

    Jag gissar att du har ett lika vinklat synsätt när du bedömer public service som när du reagerar över upplevda otrevligheter på FL.
  • Fri 1 Nov 2019 16:52
    Rataxes skrev 2019-11-01 16:06:25 följande:
    Det var din tolkning av det aktuella inlägget som var apart. Inte första gången.
    Det var väl ett av alla de inlägg där du tar upp "sidekicks".

    Ja, jag är övertygad om att sådant är av stor betydelse för dig.

    Visst, det kan vara viktigt vad andra tycker - men det blir fel om man lägger in sin egen osjälvständighet och sitt eget bekräftelsebehov i tolkningen av andras motiv.
  • Fri 1 Nov 2019 16:58
    Digestive skrev 2019-11-01 15:40:35 följande:
    Nej, det kan resultera i personutveckling för din del. I min bok ska du aldrig få kunna bättre än din prestation i dessa forum - så du tar dig själv och dina gelikar med i fallet.
    Ja, jag förstår det.

    Själv försöker jag skilja mellan olika nyhögeraktivister.

    Alltså, att jag i möjligaste mån försöker se er som individer - trots er kollektivistiska framtoning.

    Jag skulle aldrig påstå att du tar med dig någon annan än dig själv när du tappar fattningen.

    Det är det som gör "skillnan" så stor - mellan en falsk och en äkta spanjor, som min gamla mormor brukade säga.
  • Fri 1 Nov 2019 17:26
    +2
    FDFMGA skrev 2019-11-01 16:58:36 följande:

    Ja, jag förstår det.

    Själv försöker jag skilja mellan olika nyhögeraktivister.

    Alltså, att jag i möjligaste mån försöker se er som individer - trots er kollektivistiska framtoning.

    Jag skulle aldrig påstå att du tar med dig någon annan än dig själv när du tappar fattningen.

    Det är det som gör "skillnan" så stor - mellan en falsk och en äkta spanjor, som min gamla mormor brukade säga.


    Du får som sagt näthata religiösa, konservativa och nationalister genom en annan skribent än mig. Jag klarar inte av det just nu.

    Folket som du spottar på har gett mig för mycket i närliggande tid och det trots att de har så relativt lite... starka människor som har överlevt krig, förföljelse och folkmord - riktiga bröder som blöder för sin nästa då värmen i deras blod hör till det enda värdefulla de ha kvar - folk som du inte når upp till knäna på men som du ändå ska spotta i ansiktet och för någonting så ynkligt som att få tjafsa med mig.

    Du har troligtvis inte vett nog för att skämmas men skäms, skäms som en kelb.
    Skriver i E-Prime.
  • Fri 1 Nov 2019 17:35
    -1
    Digestive skrev 2019-11-01 17:26:05 följande:
    Du får som sagt näthata religiösa, konservativa och nationalister genom en annan skribent än mig. Jag klarar inte av det just nu.

    Folket som du spottar på har gett mig för mycket i närliggande tid och det trots att de har så relativt lite... starka människor som har överlevt krig, förföljelse och folkmord - riktiga bröder som blöder för sin nästa då värmen i deras blod hör till det enda värdefulla de ha kvar - folk som du inte når upp till knäna på men som du ändå ska spotta i ansiktet och för någonting så ynkligt som att få tjafsa med mig.

    Du har troligtvis inte vett nog för att skämmas men skäms, skäms som en kelb.
    Hmm, jag sysslar inte med näthat - däremot tangerar ju du företeelsen i dina stunder av upprördhet.

    Det jag tycker sämst om är det jag anmärkte på där du ser det som att jag tar med mig mina gelikar i fallet.

    Jämför med rasister som ofta generaliserar utifrån en representant som står för allt det rasisten ogillar och sen smetar rasisten ut det på alla andra av samma sort.

    På vilket sätt tar jag med mig mina gelikar? Varför dömer du dem bara för att du ogillar det jag skriver.

    Ser du verkligen inte likheten mellan ditt smetande och rasisters smetande?
    Digestive skrev 2019-11-01 15:40:35 följande:
    Nej, det kan resultera i personutveckling för din del. I min bok ska du aldrig få kunna bättre än din prestation i dessa forum - så du tar dig själv och dina gelikar med i fallet.
Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?