• moaz
    Äldre 28 Dec 18:13
    822404 visningar
    7843 svar
    -3 +9
    7843
    822404

    Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?

    Frågan är alltså om du uppfattar public service som opartiska. Opartisk är att man inte tar ställning för eller emot en vissa sida eller ett visst politiskt parti.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?
  • Fri 6 Dec 2019 17:17
    K Markatta skrev 2019-12-06 08:31:41 följande:

    Den förre nyhetsuppläsaren Claes Elfsberg, numera Arg Pensionär, tycker att hans gamla program Rapport blivit allt för snuttifierat:

    www.expressen.se/noje/elfsbergs-nya-harda-kritik-mot-svt-och-rapport/


    En följd av de nya direktiven där man ska fokusera mer på lokala nyheter. Det tär på resurserna och en massa lokala nyheter ger inte en heltäckade bild på riksnivå.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Fri 6 Dec 2019 17:55
    ErikaMor skrev 2019-12-06 16:59:50 följande:
    Var du en av dem som tidigare i tråden försökte dölja och förneka att SVT använder effektskapande bakgrundsmusik för att påverka tittarna?
    I så fall hade du fel, så som de som vill dölja och förneka så ofta har.

    Gällande det aktuella nyhetsinslaget är det helt ok att du har en annan uppfattning än jag. Jag står alltid upp för att var och en får ha sin egen åsikt och att var och en är fri att framföra sin åsikt.

    Fakta är ju dock att SVT helt uppenbart och upprepat använder effektskapande bakgrundsmusik i sina nyhetsinslag för att påverka och styra hur tittarna ska uppleva och ta emot budskapet.

    Du får fortsätta leva i förnekelse och fortsätta försöka dölja och förminska sanningen, om du gillar det. Det är dock bara konstatera att du tillhör en krympande skala.
    79% anser att Public service INTE är opartiska.
    Att använda effektskapande bakgrundsmusik för att försöka påverka tittarna är självfallet ingenting som stödjer att man ens skulle vilja försöka vara opartisk.
    Det kan vare sig du eller någon av dina högljudda kollegor dölja.
    I sak hade du och dina medlöpare fel, vilket du och ni mycket väl är medvetna om, men som du och ni som vanligt försöker dölja och förneka.
    Vad tusan håler du på med? "Var du en av dem som tidigare i tråden försökte"
    Vad är det du försöker insinuera? Lägg av med detta, det är oseriöst!
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • ErikaM­or
    Fri 6 Dec 2019 18:14
    KillBill skrev 2019-12-06 17:55:08 följande:
    Vad tusan håler du på med? "Var du en av dem som tidigare i tråden försökte"
    Vad är det du försöker insinuera? Lägg av med detta, det är oseriöst!
    Skärp dig nu och försök att inte vara så otrevlig. Jag försöker diskutera och utröna om du, jag och andra har skäl bedöma att Public service och SVT är att betrakta som opartiska.
    Om jag uppfattar dig rätt så anser du att PS är opartiska? Medan jag liksom 79% anser att de inte är opartiska. 

    Jag har ju bara ställt en neutral fråga till dig som du är fri att besvara precis så som du själv vill. Jag har inte insinuerat någonting!

    Jag har sökt bakåt i tråden, men det är en lång tråd och du har gjort väldigt många inlägg, en del inlägg som är väldigt omfattande och också lite komplicerade och motsägelsefulla, många av dina inlägg är långt utanför trådens ämne, och jag klarar inte hitta om du var en av dem som försökte förneka och dölja att SVT väljer att använda effektskapande bakgrundsmusik i nyhetsinslag?
    Det var några enstaka i tråden som försökte dölja och förneka detta faktum, och några som dessutom uppträdde mycket otrevligt med nedvärderande, hånfulla och nedvärderande bemötande och uttryck. Jag har dock inte påstått att du gjort det utan jag frågar dig hur det var?

    Är det inte tillåtet att ställa en sådan fråga till dig?
    Du kanske är en sådan som vill tysta andras åsikter? I så fall får du väl göra som en eller annan högljudd i denna tråden och anmäla mig och alla som ni anser har "fel" åsikt. Jag vet inte för vad du kan anmäla, men om det inte är tillåtet ställa en relevant fråga till en av dem som aktivt diskuterar ämnet i tråden så fattar jag inte hur detta forum fungerar överhuvudtaget?

    KillBill; anser du fortfarande att public service är opartiska?
  • Fri 6 Dec 2019 18:36
    ErikaMor skrev 2019-12-06 18:14:43 följande:
    Skärp dig nu och försök att inte vara så otrevlig. Jag försöker diskutera och utröna om du, jag och andra har skäl bedöma att Public service och SVT är att betrakta som opartiska.
    Om jag uppfattar dig rätt så anser du att PS är opartiska? Medan jag liksom 79% anser att de inte är opartiska. 

    Jag har ju bara ställt en neutral fråga till dig som du är fri att besvara precis så som du själv vill. Jag har inte insinuerat någonting!

    Jag har sökt bakåt i tråden, men det är en lång tråd och du har gjort väldigt många inlägg, en del inlägg som är väldigt omfattande och också lite komplicerade och motsägelsefulla, många av dina inlägg är långt utanför trådens ämne, och jag klarar inte hitta om du var en av dem som försökte förneka och dölja att SVT väljer att använda effektskapande bakgrundsmusik i nyhetsinslag?
    Det var några enstaka i tråden som försökte dölja och förneka detta faktum, och några som dessutom uppträdde mycket otrevligt med nedvärderande, hånfulla och nedvärderande bemötande och uttryck. Jag har dock inte påstått att du gjort det utan jag frågar dig hur det var?

    Är det inte tillåtet att ställa en sådan fråga till dig?
    Du kanske är en sådan som vill tysta andras åsikter? I så fall får du väl göra som en eller annan högljudd i denna tråden och anmäla mig och alla som ni anser har "fel" åsikt. Jag vet inte för vad du kan anmäla, men om det inte är tillåtet ställa en relevant fråga till en av dem som aktivt diskuterar ämnet i tråden så fattar jag inte hur detta forum fungerar överhuvudtaget?

    KillBill; anser du fortfarande att public service är opartiska?
    Du har i i flera inlägg insinuerat att jag skulle skulle ha varit involvad i en diskussion som är okänd för mig. Vad är det för sätt? Har du inte ens koll på vem som skriver inlägg så bör du lägga av med sådant. Hehe,  jag noterar att du bygger din världsbild på vad folk på FL har svarat på denna fråga
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Fri 6 Dec 2019 18:46
    ErikaMor skrev 2019-12-06 18:14:43 följande:
    Skärp dig nu och försök att inte vara så otrevlig. Jag försöker diskutera och utröna om du, jag och andra har skäl bedöma att Public service och SVT är att betrakta som opartiska.
    Om jag uppfattar dig rätt så anser du att PS är opartiska? Medan jag liksom 79% anser att de inte är opartiska. 

    Jag har ju bara ställt en neutral fråga till dig som du är fri att besvara precis så som du själv vill. Jag har inte insinuerat någonting!

    Jag har sökt bakåt i tråden, men det är en lång tråd och du har gjort väldigt många inlägg, en del inlägg som är väldigt omfattande och också lite komplicerade och motsägelsefulla, många av dina inlägg är långt utanför trådens ämne, och jag klarar inte hitta om du var en av dem som försökte förneka och dölja att SVT väljer att använda effektskapande bakgrundsmusik i nyhetsinslag?
    Det var några enstaka i tråden som försökte dölja och förneka detta faktum, och några som dessutom uppträdde mycket otrevligt med nedvärderande, hånfulla och nedvärderande bemötande och uttryck. Jag har dock inte påstått att du gjort det utan jag frågar dig hur det var?

    Är det inte tillåtet att ställa en sådan fråga till dig?
    Du kanske är en sådan som vill tysta andras åsikter? I så fall får du väl göra som en eller annan högljudd i denna tråden och anmäla mig och alla som ni anser har "fel" åsikt. Jag vet inte för vad du kan anmäla, men om det inte är tillåtet ställa en relevant fråga till en av dem som aktivt diskuterar ämnet i tråden så fattar jag inte hur detta forum fungerar överhuvudtaget?

    KillBill; anser du fortfarande att public service är opartiska?
    I likhet med en majoritet av svenska folket har jag störst förtroende för just public service och ja jag anser att PS i nästan alltid är opartiska men som alltid när människor är involverade så händer det förstås att det ibland sker misstag. 

    https://medieakademin.simmalugnt.se/wp-content/uploads/2019/03/F%C3%B6rtroendebarometern-2019-1.pdf

    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Mon 9 Dec 2019 00:34
    ErikaMor skrev 2019-12-06 16:59:50 följande:
    Var du en av dem som tidigare i tråden försökte dölja och förneka att SVT använder effektskapande bakgrundsmusik för att påverka tittarna?
    I så fall hade du fel, så som de som vill dölja och förneka så ofta har.

    Gällande det aktuella nyhetsinslaget är det helt ok att du har en annan uppfattning än jag. Jag står alltid upp för att var och en får ha sin egen åsikt och att var och en är fri att framföra sin åsikt.

    Fakta är ju dock att SVT helt uppenbart och upprepat använder effektskapande bakgrundsmusik i sina nyhetsinslag för att påverka och styra hur tittarna ska uppleva och ta emot budskapet.

    Du får fortsätta leva i förnekelse och fortsätta försöka dölja och förminska sanningen, om du gillar det. Det är dock bara konstatera att du tillhör en krympande skala.
    79% anser att Public service INTE är opartiska.
    Att använda effektskapande bakgrundsmusik för att försöka påverka tittarna är självfallet ingenting som stödjer att man ens skulle vilja försöka vara opartisk.
    Det kan vare sig du eller någon av dina högljudda kollegor dölja.
    I sak hade du och dina medlöpare fel, vilket du och ni mycket väl är medvetna om, men som du och ni som vanligt försöker dölja och förneka.
    Var det så här den "effektskapande musiken" lät? Den som ingen kunnat länka till:

    [...]

    HAHAHAHA!

    Du får verkligen sluta inbilla dig att en tråd på FL ger en mer rättvisande bild av NÅGOT än en kontrollerad opinionsundersökning. 
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • ErikaM­or
    Mon 9 Dec 2019 13:19
    +1

    I trådens inledning finns en omröstning.
    Resultatet visar just nu att av 512 röster anser 79% att Public service INTE är opartiska.
    Kanske vissa högljudda skulle behöva läsa resultatet och reflektera över detta åtminstone ett par sekunder innan man häver ur sig alla otrevligheter mot dem som har samma åsikt som den extremt stora majoriteten i tråden?
    Uppenbarligen anser 79% att det inte går att dölja och förneka att Public service brister när det gäller opartiskhet.
    Detta oavsett hur högt och ihärdigt vissa försöker att skrika om motsatsen.

  • Mon 9 Dec 2019 16:06
    ErikaMor skrev 2019-12-09 13:19:09 följande:

    I trådens inledning finns en omröstning.
    Resultatet visar just nu att av 512 röster anser 79% att Public service INTE är opartiska.
    Kanske vissa högljudda skulle behöva läsa resultatet och reflektera över detta åtminstone ett par sekunder innan man häver ur sig alla otrevligheter mot dem som har samma åsikt som den extremt stora majoriteten i tråden?
    Uppenbarligen anser 79% att det inte går att dölja och förneka att Public service brister när det gäller opartiskhet.
    Detta oavsett hur högt och ihärdigt vissa försöker att skrika om motsatsen.


    Synpunkterna varierar som sagt! De som är mer liberal höger känner nog att public service är opartiska. De som inte är liberala på både höger och vänstersidan anser att de är partiska.


    Jag röstad t.ex. att de inte är opartiska då jag upplever all rapportering om omvärlden är väldigt högervridet och liberalt USA-fjäskande.


    Sen vet jag ju att de ideologiskt inbitna SD väljarna och konservativa på högerkanten anser att liberalt är lika med vänster. Det är framför allt dessas analyser jag kritiserar.


     



     

  • Mon 9 Dec 2019 17:05
    ErikaMor skrev 2019-12-09 13:19:09 följande:

    I trådens inledning finns en omröstning.
    Resultatet visar just nu att av 512 röster anser 79% att Public service INTE är opartiska.
    Kanske vissa högljudda skulle behöva läsa resultatet och reflektera över detta åtminstone ett par sekunder innan man häver ur sig alla otrevligheter mot dem som har samma åsikt som den extremt stora majoriteten i tråden?
    Uppenbarligen anser 79% att det inte går att dölja och förneka att Public service brister när det gäller opartiskhet.
    Detta oavsett hur högt och ihärdigt vissa försöker att skrika om motsatsen.


    Och hur många av dessa röster är dinaSkrattande

    Det finns ju skäl till att public service tillhör de institutioner som vi svenskar har högst förtroende för - något som visar sig i seriösa undersökningar där en SD-svansare inte kan rösta med alla sina svansar.

    Själv är jag rätt nöjd - även om jag kan tycka att public service har en tydlig högertendens, i synnerhet SVT.

    Men vadå - det kan ju vara intressant med synpunkter som utmanar de egna åsikterna - min favorittidning är för övrigt M-märkt - SvD.
  • Mon 9 Dec 2019 18:47
    ErikaMor skrev 2019-12-09 13:19:09 följande:

    I trådens inledning finns en omröstning.
    Resultatet visar just nu att av 512 röster anser 79% att Public service INTE är opartiska.
    Kanske vissa högljudda skulle behöva läsa resultatet och reflektera över detta åtminstone ett par sekunder innan man häver ur sig alla otrevligheter mot dem som har samma åsikt som den extremt stora majoriteten i tråden?
    Uppenbarligen anser 79% att det inte går att dölja och förneka att Public service brister när det gäller opartiskhet.
    Detta oavsett hur högt och ihärdigt vissa försöker att skrika om motsatsen.


    Jepp. Det är bara att regga på med ett nytt nick i vanlig ordning och rösta i alla favorittrådarna.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?