• moaz
    Äldre 28 Dec 18:13
    808431 visningar
    7824 svar
    -3 +9
    7824
    808431

    Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?

    Frågan är alltså om du uppfattar public service som opartiska. Opartisk är att man inte tar ställning för eller emot en vissa sida eller ett visst politiskt parti.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?
  • Sat 1 Feb 2020 22:19

    Jimmy Åkesson förnekar i programmet att SD är grundat av rasister och nazister. - runt 28 minuter in i programmet

    sverigesradio.se/avsnitt/1435109

    http://www.maxgustafson.se/politik/selektiv-perception/

    Om konsten att sålla sinnesintryck. Starring Jimmie Åkesson.

  • Sat 1 Feb 2020 22:31
    Moderno skrev 2020-02-01 21:30:39 följande:
    Onyanserad intervju med Jimmy Åkesson i ekots lördagsintervju idag. Det brände till och blev intressant när Monica S gick hårt åt Åkesson angående SDs budget, befogat och nödvändigt att SDs sakpolitik granskas hårt. Åkesson verkade svarslös. MEN! Sedan kommer det fram att SR inte har anlagt någon som helst källkritik och citerat helt fel källor (!) Hur är det möjligt att man kan lägga upp ca en fjärdedel av en politisk intervju på helt fel material? Jag är otroligt förvånad att detta kan ske. Jag har fortfarande förtroende för P1, men man bör nog gå till botten med detta.

    Man rättade sig visserligen i sändningen, men det förminskar inte felet.
    Det framgår av programmet att texten om att dra bort arbetsmarknadsstödet mycket riktigt inte står i budgeten, däremot står det står i andra riksdagsdokument, bla en färsk arbetsmarknadsmotion och dels i en reservation.

    Innehållet i intervjun stämmer alltså, men fel källor uppgavs för uppgifter som faktisk SD står bakom. Jimmy Åkesson är dåligt påläst som vanligt, den här gången svarade han dock inte med det vanliga ' jag vet inte' viket vi sett i inledningen och sen hela till valrörelsen för val 2018.
  • Modern­o
    Sat 1 Feb 2020 22:52
    Padirac skrev 2020-02-01 22:31:14 följande:

    Det framgår av programmet att texten om att dra bort arbetsmarknadsstödet mycket riktigt inte står i budgeten, däremot står det står i andra riksdagsdokument, bla en färsk arbetsmarknadsmotion och dels i en reservation.

    Innehållet i intervjun stämmer alltså, men fel källor uppgavs för uppgifter som faktisk SD står bakom. Jimmy Åkesson är dåligt påläst som vanligt, den här gången svarade han dock inte med det vanliga ' jag vet inte' viket vi sett i inledningen och sen hela till valrörelsen för val 2018.


    Synnerligen allvarligt misstag.
  • Sat 1 Feb 2020 23:14
    Moderno skrev 2020-02-01 22:52:55 följande:
    Synnerligen allvarligt misstag.
    JA, Jimmy borde a kunnat säga att dessa uppgifter var tagna från arbetsmarknadsmotion och i en reservation och inte från budgeten.

    Men Jimmy gjorde fler allvarliga misstag .- som förnekandet av partiets historia. Detta trots att SD under Jimmys år i partiet innan han blev partiledare delade ut och spred BSS-material som en beskrivning av partiets bakgrund och historia. Någonting Jimmy nu förnekar. 

    Trovärdighet för PS? 

    Trovärdighet för JÅ. Kräks
  • Sat 1 Feb 2020 23:18
    Moderno skrev 2020-02-01 22:52:55 följande:

    Synnerligen allvarligt misstag.


    Monica S/ Ekot hade alltså i sak rätt om SDs linje när det gäller arbetsmarknadsstödet.
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Modern­o
    Sat 1 Feb 2020 23:21
    Padirac skrev 2020-02-01 23:14:52 följande:

    JA, Jimmy borde a kunnat säga att dessa uppgifter var tagna från arbetsmarknadsmotion och i en reservation och inte från budgeten.

    Men Jimmy gjorde fler allvarliga misstag .- som förnekandet av partiets historia. Detta trots att SD under Jimmys år i partiet innan han blev partiledare delade ut och spred BSS-material som en beskrivning av partiets bakgrund och historia. Någonting Jimmy nu förnekar. 

    Trovärdighet för PS? 

    Trovärdighet för JÅ. 


    Spelar ingen roll. På den nivån går det inte komma med påståenden utifrån helt felaktiga grunder. Det får helt enkelt inte hända. Ursäktligt misstag? Kanske. Någon borde granska hur detta kunde inträffa.
  • Modern­o
    Sat 1 Feb 2020 23:22
    KillBill skrev 2020-02-01 23:18:12 följande:

    Monica S/ Ekot hade alltså i sak rätt om SDs linje när det gäller arbetsmarknadsstödet.


    Nej. Det var fel, vilket även framgick senare i sändningen.
  • Sat 1 Feb 2020 23:24
    Moderno skrev 2020-02-01 23:21:36 följande:
    Spelar ingen roll. På den nivån går det inte komma med påståenden utifrån helt felaktiga grunder. Det får helt enkelt inte hända. Ursäktligt misstag? Kanske. Någon borde granska hur detta kunde inträffa.
    Det hände för att det var SDs sakpolitik, svårare än så är det inte 

    Ingen ljög om SDs position i frågan - ja, utom Jimmy Åkesson då som förnekade fakta
  • Modern­o
    Sat 1 Feb 2020 23:24

    Känns dock konstigt att jag ska försvara JÅ och SD. Jag tror det framgick av mitt tidigare inlägg att jag välkomnar en hård ingående och kritisk granskning av partiets politik. Det här handlar om något annat. Om förtroendet för public service.

  • Modern­o
    Sat 1 Feb 2020 23:25
    Padirac skrev 2020-02-01 23:24:31 följande:

    Det hände för att det var SDs sakpolitik, svårare än så är det inte 

    Ingen ljög om SDs position i frågan - ja, utom Jimmy Åkesson då som förnekade fakta


    Spelar ingen roll. På den nivån går det inte komma med påståenden utifrån helt felaktiga grunder. Det får helt enkelt inte hända. Ursäktligt misstag? Kanske. Någon borde granska hur detta kunde inträffa
Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?