• moaz

    Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?

    Frågan är alltså om du uppfattar public service som opartiska. Opartisk är att man inte tar ställning för eller emot en vissa sida eller ett visst politiskt parti.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?
  • Padirac
    Perjonsson skrev 2020-02-14 06:26:26 följande:
    Jag är inte helt pantad efter 35år som politiskt altiv och fattar inte blåögda du hur nyheter sorteras bort/in och vinklingen på resp nyhet så är det verkligen synd om dej.
    Du ser okunniga människor kan men föra debatt med men dumma typer går imte resonera med.
    Jag tror inte att det är säkert att 35 år som politiskt aktiv gör att någon är pantad eller inte. Det finns säkert människor med både mer eller mindre erfarenhet av politisk aktivism som är pantande eller inte pantade. Jag tror att förutom ett politiskt intresse så är begåvningsivå och andra egenheter ett tvärsnitt av befolkningen bland de politiskt aktiva. Inte ens utbildning & bildning eller frånvaro av utbildning & bildning garanterar begåvningsnivå.

    Varför tror att just din politiska aktivism skulle borga för att inte vara pantad eller vara pantad? 

    De enkla frågor om jag ställde borde vara enkla att förstå och sakligt besvara till och med för den som besitter en modest begåvningsnivå - så...

    Så vad säger dp SVT mellan raderna menar du?
    Vilket manipulerade budskap sprider PS enligt de uppgifter du har?
    Vilken är din källa för detta?
  • nattuw
    K Markatta skrev 2020-02-14 20:05:17 följande:

    Hermann Göring var tydligen bara en "tysk politiker" och inte så mycket mer. Detta enligt en faktaruta hos 9-miljardersbygget Public Service:

    www.gp.se/kultur/kultur/nazisten-hermann-g%C3%B6ring-beskrevs-som-tysk-politiker-i-svt-s-antikrundan-1.23992121


    Då är SVT iallafall konsekvent i sitt utelämnande av fakta.
  • Perjonsson
    Padirac skrev 2020-02-14 20:02:22 följande:

    Jag tror inte att det är säkert att 35 år som politiskt aktiv gör att någon är pantad eller inte. Det finns säkert människor med både mer eller mindre erfarenhet av politisk aktivism som är pantande eller inte pantade. Jag tror att förutom ett politiskt intresse så är begåvningsivå och andra egenheter ett tvärsnitt av befolkningen bland de politiskt aktiva. Inte ens utbildning & bildning eller frånvaro av utbildning & bildning garanterar begåvningsnivå.

    Varför tror att just din politiska aktivism skulle borga för att inte vara pantad eller vara pantad? 

    De enkla frågor om jag ställde borde vara enkla att förstå och sakligt besvara till och med för den som besitter en modest begåvningsnivå - så...

    Så vad säger dp SVT mellan raderna menar du?

    Vilket manipulerade budskap sprider PS enligt de uppgifter du har?

    Vilken är din källa för detta?


    Min källa är kritiskt analys av dagliga nyheter jämfört med verkligheten och mina egna kontalåkter med pk-media som politiker
  • KillBill
    Perjonsson skrev 2020-02-15 02:22:01 följande:
    Min källa är kritiskt analys av dagliga nyheter jämfört med verkligheten och mina egna kontalåkter med pk-media som politiker
    Ok du hade altså ingen källa utan det handllade helt och hållet om din subjektiva värdering.
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Padirac
    Perjonsson skrev 2020-02-15 02:22:01 följande:
    Min källa är kritiskt analys av dagliga nyheter jämfört med verkligheten och mina egna kontalåkter med pk-media som politiker
    Så din källa är din egna kritiska analys av din uppfattning om verkligheten och dina kontakter med PK-media?

    Du vet att detta ditt uttalande inte är opartiskt i sig - du lyckas klämma in en värdering som ger dina kritiska analyser en bias.

    Men med utgångspunkt från dina så kallade källor kanske du kan redogöra svaren på de frågor du fortfarande undviker:

    Så vad säger då SVT mellan raderna menar du?
    Vilket manipulerade budskap sprider PS enligt de uppgifter du har?
  • Missermajser
    KillBill skrev 2020-02-22 12:13:09 följande:

    Sverige idag..


    Jo så noga med opartiskhet...Man kan ju leka med tanken och jämföra med nyheter från början av Syrienkriget.


    Om det var en internationell nyhet så kanske det skulle kunna låta så här: Den LIBERALKONSERVATIVA VÅREN har kommit till Sverige. Regimkritiska rebeller friades i kampen för en liberal marknad.

  • Padirac
    RebeckaZ70 skrev 2020-06-24 08:55:58 följande:
    ...
    I TT's rubriksättning är Israel alltid förövaren...

    exempel:

    www.svd.se/palestinsk-forare-ihjalskjuten-i-v...
    Du vet att TT inte är en del av Public Service va?  

    TT ägs av en grupp privata mediebolag

    https://sv.wikipedia.org/wiki/TT_Nyhetsbyr%C3%A5n

    TT Nyhetsbyrån ägs i dag av de stora mediehusen. Bonnier äger cirka 40%, Schibsted cirka 40% och NTM cirka 20%. [9]


    TT var fram till 1999 ett kooperativ där de svenska medierna både var ägare och kunder till nyhetsbyrån.[2]

Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?