• moaz
    Äldre 28 Dec 18:13
    808491 visningar
    7824 svar
    -3 +9
    7824
    808491

    Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?

    Frågan är alltså om du uppfattar public service som opartiska. Opartisk är att man inte tar ställning för eller emot en vissa sida eller ett visst politiskt parti.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?
  • En vanlig arbeta­re
    Fri 18 Sep 2020 23:01
    KillBill skrev 2020-09-18 21:46:36 följande:

     


    SD ledaren Jimmie Åkesson blir intervjuad i Aktuellt. Den journalist som intervjuat Åkesson får motta hot och kränkningar. SD är ett parti fyllt av människor med  antidemokratiska värderingar och människor utan vett och sans.


     


    Några exempel:


    "Det finns en lyktstolpe särskilt reserverad för dig" 


    "Din hjärndöda fula vänstersubba? Jag kommer inom sinom tid att påminna dig om denna intervju"

    "Var och hur ? just wait and see."

    "Du kanske inte har några barn du är rädd om. Det skulle jag absolut vara i dina kläder"

    "Jag tycker synd om dina barn när SD ökar så här mycket"


    www.svt.se/nyheter/inrikes/fullstandigt-oacceptabelt-att-programledare-utsatts-for-hot
    Du tror inte att företrädare för borgerliga någonsin blivit hotade?
  • Fri 18 Sep 2020 23:16
    En vanlig arbetare skrev 2020-09-18 23:01:59 följande:

    Du tror inte att företrädare för borgerliga någonsin blivit hotade?


    Leta fram exempel på när en journalist fått motta motsvarande hot/hat från vänster så fortsätter vi diskussionen.
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Fri 18 Sep 2020 23:20
    En vanlig arbetare skrev 2020-09-18 23:01:59 följande:
    Du tror inte att företrädare för borgerliga någonsin blivit hotade?
    Säkert har det hänt, men det är SD-svanzens paradgren. Och det är inte konstigt att de söker sig dit. Vilket annat parti har riksdagsledamöter som traskar runt på stan beväpnade med järnrör och som tycker det är skojigt?
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • En vanlig arbeta­re
    Fri 18 Sep 2020 23:22
    KillBill skrev 2020-09-18 23:16:23 följande:
    Leta fram exempel på när en journalist fått motta motsvarande hot/hat från vänster så fortsätter vi diskussionen.
    Varför skulle vänstern hota/hata  journatlister? Så gott som varje journalist är ju för i h-e vänster.
  • Fri 18 Sep 2020 23:24
    KillBill skrev 2020-09-18 23:16:23 följande:
    Leta fram exempel på när en journalist fått motta motsvarande hot/hat från vänster så fortsätter vi diskussionen.
    Jo, varje gång statsministern intervjuas talar arga socialdemokrater om att journalisten som intervjuade honom kommer dingla från närmaste lyktstolpe inom kort. Visste du inte det?
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Fri 18 Sep 2020 23:26
    En vanlig arbetare skrev 2020-09-18 23:22:07 följande:
    Varför skulle vänstern hota/hata  journatlister? Så gott som varje journalist är ju för i h-e vänster.
    Så SDare är inte läs- och skrivkunniga eller varför blir de inte journalister?
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Fri 18 Sep 2020 23:30
    En vanlig arbetare skrev 2020-09-18 23:22:07 följande:

    Varför skulle vänstern hota/hata  journatlister? Så gott som varje journalist är ju för i h-e vänster.


    Du har alltså inga exempel? Det är ju inte så att det inte finns borgerlig journalister I Sverige..
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • En vanlig arbeta­re
    Fri 18 Sep 2020 23:41
    nihka skrev 2020-09-18 23:26:18 följande:
    Så SDare är inte läs- och skrivkunniga
    Troligen icke
  • Sat 19 Sep 2020 08:48
    KillBill skrev 2020-09-18 23:30:17 följande:
    Du har alltså inga exempel? Det är ju inte så att det inte finns borgerlig journalister I Sverige..
    Naturligtvis är alla hot vedervärdiga och givetvis förekommer det hot även mot den minoritet av journalister som har sympatier mera till höger. Här är ett exempel: https://www.svd.se/den-har-larmknappen-gar-direkt-till-polisen

    M
    en visst, för att anknyta till trådens ämne så kommer det exemplet inte från public service. Det kanske finns något annat, jag har inte letat så noga.
  • Sat 19 Sep 2020 10:02
    -1
    Mentat skrev 2020-09-19 08:48:16 följande:
    Naturligtvis är alla hot vedervärdiga och givetvis förekommer det hot även mot den minoritet av journalister som har sympatier mera till höger. Här är ett exempel: https://www.svd.se/den-har-larmknappen-gar-direkt-till-polisen

    M
    en visst, för att anknyta till trådens ämne så kommer det exemplet inte från public service. Det kanske finns något annat, jag har inte letat så noga.
    AFA är inget politiskt parti vars anhängare hotar journalister som inte företräder deras åsikter utan ett vänsterextremt nätverk.

    Det finns ingen motsvarighet inom partipolitiken varken i omfattning eller hur lågt man kan sjunka till SDs och SD-anhängarnas vidriga retorik.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?