• moaz
    Äldre 28 Dec 18:13
    808277 visningar
    7824 svar
    -3 +9
    7824
    808277

    Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?

    Frågan är alltså om du uppfattar public service som opartiska. Opartisk är att man inte tar ställning för eller emot en vissa sida eller ett visst politiskt parti.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?
  • Fri 26 Mar 2021 11:17
    KN75 skrev 2021-03-25 15:15:41 följande:
    Min första fråga är: Oavsett hudfärg så att vara aktiv i IS, eller att göra sådana val i livet som t ex att resa till IS,
    kanske av de allra flesta inte ses som särskilt "Svenskt"?

    Min andra fråga är: Finns här någon som någonsin har sett eller hört talas om någon IS-kvinna, oavsett hudfärg, som de flesta skulle betrakta som en Svensk kvinna i traditionell mening?

    Det har rapporterats att IS i dag styrs av fanatiska kvinnor och bl a styrs efter religiösa fanatiska värderingar och lagar.
    Våld, mord, förföljelse och trakasserier förekommer på regelbunden basis och i religionens anda, minst lika illa som då IS styrdes av fanatiska religiösa män.
    Så fram till dess att dessa frågor har besvarats och kunnat visa att jag behöver ändra åsikt så kommer jag inte kunna betrakta IS-kvinnorna som i min mening Svenska kvinnor, särskilt inte de extremt farliga och fanatiska kvinnorna som styrs av religiös fanatism.
    Observera att detta gäller alltså oavsett vilken hudfärg de har.

    SVT:s med fleras rapportering är absolut inte opartisk och i flera fall lever man inte alls upp till sitt uppdrag.
    Det enkla faktumet är att du inte själv avgör din grupptillhörighet utan det gör andra.
  • Fri 26 Mar 2021 16:43
    -1 +1
    Crash Man skrev 2021-03-26 11:01:19 följande:
    Nu är det så att alla samhällsfunktioner är av olika vikt. Jag har inte cancer, men jag kan ändå se nyttan av cancervård. Jag är inte kvinna, men jag kan se nyttan av kvinnojourer. Jag har inga barn i skolåldern, men jag kan se nyttan med skolan. Så trots att jag är ekonomiskt konservativ är jag villig att betala skatt till dessa institutioner.

    Jag tycker dock inte att Dobido och På spåret är lika nyttiga som cancervård och läskunnighet. Så hela ditt argument är idiotiskt, du borde kunna läsa mellan raderna och förstå att det var det jag menade.

    Visst, SD och Orbans parti sitter i samma EU-grupp; det betyder inte per automatik att de tycker samma i alla politiska frågor. I Sverige är det inte SD som aktivt arbetar för att förminska sina meningsmotståndare - utan det är sossarna.
    Det är ju bara dina åsikter och det är också bara din åsikt att mina åsikter är idiotiska. Cancervård är mycket dyrare än Doobidoo och en del av det som ger en cancerpatient orken att kämpa vidare är att få glömma bort vardagen och låta sig roas och få skratta. Varför tror du annars att det finns sjukhusclowner?

    På Spåret är ett fantastiskt program som lyfter fram Sverige på ett roligt och samtidigt kunskapshöjande sätt. Ett land vars befolkning lever på en andlig diet av Paradise Hotel och Big Brother måste ju snart gå under av samma orsaker som romarriket med sitt bly i dricksvattenrören.

    Nej, Orbans parti sitter inte i samma grupp som SD med de är på väg dit.

    Inte det? Test. Hur många öknamn på Löfven har de sett flyga omkring och dito gällande öknamn på Åkesson?
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Sat 27 Mar 2021 23:44

    Bra Expressen ledare signerad Anna Dahlberg. Politiskt självmål av M och KD att ge sig på public service

    www.expressen.se/ledare/anna-dahlberg/politiskt-sjalvmal-av-m-och-kd-att-ge-sig-pa-public-service/


    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Tue 30 Mar 2021 16:12

    Och public service är förstås "opartiska"

    Det exakt enda av nyhetsvärde i intervjun är att Löfven uppfattat att VPK stod upp för demokratin. Just den delen utlämnar SVT

    www.facebook.com/164657423887754/posts/1409251652761652/


    SVT återger delar av en intervju med Stefan Löfven (S) i Dagens Nyheter där Löfven fortsätter sprida misstro mot oppositionen och oppositionens demokratiska legitimitet i och med samarbetet med Sverigedemokraterna, som enligt Löfven är ett icke-demokratiskt och rasistiskt parti.
    I intervjun i Dagens Nyheter får Löfven kritiska frågor om Vänsterpartiet och dess kopplingar till kommunismen. Men i SVT:s artikel är de delarna borttagna. Istället återges enbart Löfvens smutskastning av oppositionen och Sverigedemokraterna.
  • Tue 30 Mar 2021 17:14
    Flash Gordon skrev 2021-03-26 11:17:20 följande:
    Det enkla faktumet är att du inte själv avgör din grupptillhörighet utan det gör andra.
    Det enkla faktumet är att det är du själv som avgör din grupptillhörighet och inte andra.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Tue 30 Mar 2021 17:17
    -1
    Flash Gordon skrev 2021-03-30 16:12:24 följande:

    Och public service är förstås "opartiska"

    Det exakt enda av nyhetsvärde i intervjun är att Löfven uppfattat att VPK stod upp för demokratin. Just den delen utlämnar SVT

    www.facebook.com/164657423887754/posts/1409251652761652/


    SVT återger delar av en intervju med Stefan Löfven (S) i Dagens Nyheter där Löfven fortsätter sprida misstro mot oppositionen och oppositionens demokratiska legitimitet i och med samarbetet med Sverigedemokraterna, som enligt Löfven är ett icke-demokratiskt och rasistiskt parti.
    I intervjun i Dagens Nyheter får Löfven kritiska frågor om Vänsterpartiet och dess kopplingar till kommunismen. Men i SVT:s artikel är de delarna borttagna. Istället återges enbart Löfvens smutskastning av oppositionen och Sverigedemokraterna.
    Smutskastning? Jag blir lika förundrad varje gång någon berättar vad SD säger och gör och någon kallar det för smutskastning.

    Får man liksom inte berätta vad SD säger och gör? Såpass ljusskyggt alltså.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Tue 30 Mar 2021 17:26
    nihka skrev 2021-03-30 17:17:56 följande:
    Smutskastning? Jag blir lika förundrad varje gång någon berättar vad SD säger och gör och någon kallar det för smutskastning.

    Får man liksom inte berätta vad SD säger och gör? Såpass ljusskyggt alltså.
    I SD-land odlas det Cancel-kultur - ve den som återger det SD säger, sagt och gör...  

    De som öppet kritiserar SDs vandel hotas och hatas och ska tystas på alla möjliga och omöjliga sätt
  • Tue 30 Mar 2021 17:32
    Padirac skrev 2021-03-30 17:26:29 följande:
    I SD-land odlas det Cancel-kultur - ve den som återger det SD säger, sagt och gör...  

    De som öppet kritiserar SDs vandel hotas och hatas och ska tystas på alla möjliga och omöjliga sätt

    Funkar inte. De får leva med sina gärningar och ord. Försvinner aldrig:

    https://www.sd-citat.nu/
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Wed 31 Mar 2021 06:47

    Den passar minst lika bra i den här tråden

    Rapporten "Ett smalare men vassare public service"

    docplayer.se/136250442-Ett-smalare-och-vassare-public-service.html


    Jag har aldrig uppfattat att VPK inte stod upp för demokratin, Stefan Löfven
  • Wed 31 Mar 2021 07:03
    Padirac skrev 2021-03-30 17:26:29 följande:
    I SD-land odlas det Cancel-kultur - ve den som återger det SD säger, sagt och gör...  

    De som öppet kritiserar SDs vandel hotas och hatas och ska tystas på alla möjliga och omöjliga sätt

    Det är den klassiska projiceringen som dessa alltid pysslar med.
    Rätt länge sedan jag lärde mig att när de säger en sak de är emot, så är dom själva sen sju resor värre.

    Och sällan kan de nått om politik, då allt av deras tid går åt till att diskutera semantik och talepunkter över politik och hur man gör saker bättre.
    Kanske det är därför det går så dåligt för dom i politiken ofta.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?