• Anonym (Trött på sverig­e)
    Äldre 31 Jan 22:49
    3991 visningar
    74 svar
    74
    3991

    Oroar du dig?

    Hur kommer det sig att när fler och fler tjejer utsätts för brott och inte vågar vara ute, så är det ingen framstående inom den feministiska rörelsen som reagerar?

    Var inte jämställdheten viktigare än att måna om att inte kränka män från "andra kulturer"?

    Hur kommer det sig att den ena debatten handlar om att det inte är kulturellt betingat utan att det handlar om enskilda individer medan andra kallar sexuella övergrepp för "kulturkrockar" och vill informera på asylboenden om att det inte är ok att sexuellt ofreda flickor.

    Hur är det? Kulturellt eller inte? Är det inte lite rasistiskt att anta att män från tredje världen inte vet att det är fel att våldta? Brott mörkas och politiker anmäler varandra. Sverige slår dubbelknut på sig själv i sitt försök att vara så pk och anti-rasistiskt att alla blir rasister och kvinnohatare.

    Jag avskyr F! och SD för båda har lika usel kvinnosyn, jag vet inte längre var jag hör hemma i mitt eget land.

    Hur känner du som kvinna?

  • Svar på tråden Oroar du dig?
  • Anonym (Samma­)
    Äldre 31 Jan 23:16
    #1

    Mycket bra och viktig trådstart, har också reagerat på detta.

    Trodde inte att Fi skulle vara så fega o ryggradslösa, faktiskt. Men varning, du kommer nog bli kallad rasist ändå i det här.

  • Äldre 31 Jan 23:34
    #2
    +5

    Hur jag känner det? Jag är 50 år och har aldrig fått gehör för mitt "gnäll" över pojkar och män som tafsar och begår övergrepp. Alla jämnåriga kvinnor jag känner har samma erfarenhet. Nu ska det plötsligt bli ett jäkla liv för att det inte enbart är renodlat svenska män som beter sig som svin.
    Nej, jag oroar mig inte mer än tidigare. Som kvinna har jag alltid fått akta mig för klåfingriga karlar.

  • Äldre 31 Jan 23:40
    #3
    lövet2 skrev 2016-01-31 23:34:35 följande:

    Hur jag känner det? Jag är 50 år och har aldrig fått gehör för mitt "gnäll" över pojkar och män som tafsar och begår övergrepp. Alla jämnåriga kvinnor jag känner har samma erfarenhet. Nu ska det plötsligt bli ett jäkla liv för att det inte enbart är renodlat svenska män som beter sig som svin.

    Nej, jag oroar mig inte mer än tidigare. Som kvinna har jag alltid fått akta mig för klåfingriga karlar.


  • Äldre 31 Jan 23:45
    #4
    lövet2 skrev 2016-01-31 23:34:35 följande:

    Hur jag känner det? Jag är 50 år och har aldrig fått gehör för mitt "gnäll" över pojkar och män som tafsar och begår övergrepp. Alla jämnåriga kvinnor jag känner har samma erfarenhet. Nu ska det plötsligt bli ett jäkla liv för att det inte enbart är renodlat svenska män som beter sig som svin.

    Nej, jag oroar mig inte mer än tidigare. Som kvinna har jag alltid fått akta mig för klåfingriga karlar.


    Precis så..!
  • Äldre 31 Jan 23:55
    #5
    +2
    lövet2 skrev 2016-01-31 23:34:35 följande:

    Hur jag känner det? Jag är 50 år och har aldrig fått gehör för mitt "gnäll" över pojkar och män som tafsar och begår övergrepp. Alla jämnåriga kvinnor jag känner har samma erfarenhet. Nu ska det plötsligt bli ett jäkla liv för att det inte enbart är renodlat svenska män som beter sig som svin.
    Nej, jag oroar mig inte mer än tidigare. Som kvinna har jag alltid fått akta mig för klåfingriga karlar.


    Just precis så. Så jävla trött på att folk NU ska bara "Åh stackars kvinnor vi måste skydda dem!!". Dessa problem har ALLTID funnits och vi har GÅNG PÅ GÅNG försökt påtala dem. Då: ingen respons (utom möjligtvis det kränkta "inte alla män!!!!"...). Så excuse me att jag inte är överlycklig över denna plötsliga iver att skydda stackars lilla mig från de onda utländska männen som tydligen gör saker vi aaaaaldrig sett maken till i Sverige tidigare....
  • Okänd
    Äldre 1 Feb 00:42
    #6
    Meddelande borttaget
  • Anonym (Trött på sverig­e) Trådstartaren
    Äldre 1 Feb 05:42
    #7

    [quote=76290127][quote-nick]Modernamodern skrev 2016-01-31 23:40:55 följande:[/quote-nick][/quote]

    Du är 50 år, du är kanske inte målgruppen för ensamkommande flykting"barnen". Men alla barn som har råkat ut för övergrepp, har du ingen sympati för dom? Även småpojkar.

    Så det var lika vanligt med gruppvåldtäkt på din tid och lika vanligt att förövaren gick fri för att ha sa att han var 16 år? Fast dom uppenbart är uppemot 30 år. Ja, övergrepp har alltid funnits, men hur ofta har då polischefen gått upp med sin sympati för förövaren? Hur ofta har kommunen försökt stoppa en minnesstund för ett offer? Mörkades sexuella övergrepp på tjejer när du var ung också bara för att ett politiskt parti inte skulle få rätt?

  • Äldre 1 Feb 06:10
    #8

    Oron har väl alltid funnits.. snäppet värre nu ja. Då vi även har boende i närheten..

    Bor väldigt avskilt det är väl det.. med barn är det sisådär..

    Dock har vi ju hundarna så stora dottern brukar ha med sig någon av dom. Men de hade hon haft även utan asylboende.. världen är full av sjuka människor helt enkelt..

  • Anonym (Bra!)
    Äldre 1 Feb 06:22
    #9
    Anonym (Trött på sverige) skrev 2016-02-01 05:42:01 följande:

    [quote=76290127][quote-nick]Modernamodern skrev 2016-01-31 23:40:55 följande:[/quote-nick]


    Du är 50 år, du är kanske inte målgruppen för ensamkommande flykting"barnen". Men alla barn som har råkat ut för övergrepp, har du ingen sympati för dom? Även småpojkar.

    Så det var lika vanligt med gruppvåldtäkt på din tid och lika vanligt att förövaren gick fri för att ha sa att han var 16 år? Fast dom uppenbart är uppemot 30 år. Ja, övergrepp har alltid funnits, men hur ofta har då polischefen gått upp med sin sympati för förövaren? Hur ofta har kommunen försökt stoppa en minnesstund för ett offer? Mörkades sexuella övergrepp på tjejer när du var ung också bara för att ett politiskt parti inte skulle få rätt?[/quote]
  • Anonym (Aye)
    Äldre 1 Feb 08:01
    #10
    +1

    Det här är ett sånt jävla hycklande.
    Det är illa nog att kvinnor blir utsatta och det ska vi aldrig acceptera, följer dom inte svenska lagar har dom inget här att göra, då ska dom ut.

    Men, det är äckligt att se hur rasister och antifeminister genast hoppar på tåget för att utnyttja det här för att vinna poäng till sina egna frågor.
    Dom skulle aldrig bry sig om kvinnors utsatthet i andra sammanhang.
    Tvärtom brukar den här gruppen vara rätt misogyna.
    Så ja, det äcklar mig när man hycklar och låtsas bry sig.
    När egentligen varje övergrepp som sker på en kvinna eller flicka från invandrare är en våt dröm för dom här människorna. 

    Sen skyller man på Fi, för att inte göra något, dom sitter ju inte ens i regeringen,, så dom har ju inget att säga till om.
    Om trådstartaren tycker det är fel så tycker jag han ska säga ifrån, och inte begära att andra ska göra det han själv inte gör.
    Fi har inte mer makt än vad han har. så visa att du står för ditt ord, ts, att ditt engagemang är på riktigt.
    Så hur ska du göra nu ts?

Svar på tråden Oroar du dig?