• Anonym (Oroli­g pappa)
    Äldre 1 Feb 06:46
    2164 visningar
    28 svar
    28
    2164

    Hjälp mig

    Hej..förlåt för stavningen. Men jag är dyslektiker. Jag är en kille på 24 år och har en son på 3 år. Och sista året har varit väldigt tufft för mig. Fick sparken från jobbet och då började ångesten. Komma tillbaka och vart värre och värre och jag slutade bry mig om att söka jobb osv. Sen tog pengarna slut och hyrorna började jag ligga efter med. Tillslut gick jag till soc och nu hjälper dom mig med hyran och har så får jag 4600 kr vi ska klara oss efter hyran. Men dom hjälper mig inte att. Betala dom 12000 i skuld jag har till bovärden och nu har jag fått om jag inte betalar före den 5 februari så blir jag vräkt. Har prata med bovärden och dom säger att dom ej kan ej mer chanser är brist på lägenheter. Och.soc vägrar hjälpa. Har ni några tips på vad jag kan göra? har inte många dagar på mig.

  • Svar på tråden Hjälp mig
  • Äldre 1 Feb 07:06
    #1

    Har du nån äldre släkting du kan låna av? För någon som har stadigt jobb och besparingar är ju 12 000 nåt man kan leva utan på obestämd tid.

  • Anonym (Oroli­g pappa) Trådstartaren
    Äldre 1 Feb 07:15
    #2
    Bohnanza skrev 2016-02-01 07:06:16 följande:

    Har du nån äldre släkting du kan låna av? För någon som har stadigt jobb och besparingar är ju 12 000 nåt man kan leva utan på obestämd tid.


    Har ju inte det. Mina föräldrar har inte den ekonomin att kunna hjälpa mig. Och då jag fråga min farfar så säger han att man Klar sig själv att man lär sig bäst av de och att jag har satt mig i den här situationen själv.
  • Äldre 1 Feb 07:22
    #3

    Har du ingenting att sälja? Dator och tv etc?

  • Anonym (Oroli­g pappa) Trådstartaren
    Äldre 1 Feb 07:27
    #4
    mammamattefru skrev 2016-02-01 07:22:24 följande:

    Har du ingenting att sälja? Dator och tv etc?


    Jag har sålt allt av värde. Så det går tvärr inte heller
  • Anonym (Hmm)
    Äldre 1 Feb 07:27
    #5

    Vilken soppa . Förstår dig att du har det väldigt tufft just nu. Men du har ju lite själv och skylla pga att du strunta i vissa grejer.
    Kan du sms lån eller nått annat lån. Sälj eller panta saker. Låna lite var stans av släkt o vänner.

  • Äldre 1 Feb 07:34
    #6

    Har du fråhgat hyresvärden om avbetalning?

  • Anonym (Oroli­g pappa) Trådstartaren
    Äldre 1 Feb 07:37
    #7
    Anonym (Hmm) skrev 2016-02-01 07:27:24 följande:

    Vilken soppa . Förstår dig att du har det väldigt tufft just nu. Men du har ju lite själv och skylla pga att du strunta i vissa grejer.

    Kan du sms lån eller nått annat lån. Sälj eller panta saker. Låna lite var stans av släkt o vänner.


    Jag vet att jag helt å hållet får skylla mig själv. Men mådde så fruktansvärt dåligt och i hela mitt liv har jag varit en person som gett upp då de blivit jobbigt.

    Testade sms lån men fick bara ut 1000 kr från en sida de är allt.
  • Anonym (Oroli­g pappa) Trådstartaren
    Äldre 1 Feb 07:38
    #8
    mammamattefru skrev 2016-02-01 07:34:40 följande:

    Har du fråhgat hyresvärden om avbetalning?


    Ja det har jag men dom ville ha in allt på engång.
  • Äldre 1 Feb 07:41
    #9

    Fråga soc om ett lån. Berätta att du har småbarn och att du kommer att bli vräkt.

    Hamnar ni på gatan så blir det liksom ändå deras problem eftersom småbarn inte får vara hemlösa...

  • Anonym (Oroli­g pappa) Trådstartaren
    Äldre 1 Feb 07:44
    #10
    Bohnanza skrev 2016-02-01 07:41:14 följande:

    Fråga soc om ett lån. Berätta att du har småbarn och att du kommer att bli vräkt.

    Hamnar ni på gatan så blir det liksom ändå deras problem eftersom småbarn inte får vara hemlösa...


    Blir ju hans mamma som får ta han. :(
Svar på tråden Hjälp mig