• Äldre 1 Feb 20:23
    2110 visningar
    5 svar
    5
    2110

    Vill byta BVC-sköterska?

    Jag vill byta sköterska på BVC. ( Är inne på vår tredje sköterska under 1,5 år, de har slutat och den sista har jag inte fått förtroende för). Kan vi byta och skall jag kontakta henne då eller någon annan? Vad skall man ange för skäl? 

  • Svar på tråden Vill byta BVC-sköterska?
  • Äldre 1 Feb 22:25
    #1

    Om det finns flera sköterskor på ditt BVC borde du kunna ringa receptionen och säga att du vill boka tid hos någon annan. Vill du byta till ett annat BVC så brukar man kontakta det nya först och så ser de till att de får över journaler mm.

  • Äldre 1 Feb 22:27
    #2

    Säg att du säkert tror att hon är kompetent men att inte personkemin stämmer. Det är sånt som händer, och jag har svårt att tro att de har tid att ta illa upp för det.

  • Äldre 1 Feb 22:58
    #3
    BuoBä skrev 2016-02-01 22:27:54 följande:

    Säg att du säkert tror att hon är kompetent men att inte personkemin stämmer. Det är sånt som händer, och jag har svårt att tro att de har tid att ta illa upp för det.


    Tack för svar, tyvärr har de ingen reception utan man ringer direkt till sköterskan. Men jag kanske kan ringa till den jag vill byta till. Bra det där med personkemin. Tack!
  • Fru Ve
    Äldre 17 Feb 18:03
    #4

    Jag listade om mig hos annan vårdcentral. Kontaktade då den nya vårdcentralen och de fick sen ta kontakt med min gamla BVC-sköterska. Om det är att du vill ha en ny BVC-sköterska på samma VC så ring den nya och förklara. Be henne sköta allt kring bytet. Du ska inte behöva stå och förklara dig alls tycker jag.

  • Äldre 17 Feb 19:13
    #5

    Fast om barnet är 1,5 år så lär det ju inte bli mer än 2-3 ggr till. Om det inte är något speciellt. Klart att du kan byta, du kan byta till vilken du vill. Men risken är ju stor att nästa gång, eller gången efter att det blir en annan ändå. Iom att det är så glest mellan besöken. 


    Något meningsfullt, imponerande och gärna lite skrytsamt.
Svar på tråden Vill byta BVC-sköterska?