• Äldre 2 Feb 14:43
    6012 visningar
    9 svar
    9
    6012

    Har en döende nymfparakit...vad gör jag??

    Hej! Jag har en döende nymfparakit :( han ligger nerbäddad i en varm filt just nu, hade velat ta honom till veterinären så han får somna in där men har ingen möjlighet alls att ta mig till veterinären eftersom bilen har pajat och jag ej har busskort...

    Vad ska jag göra? Ska jag bara låta honom ligga där och dö?? Känns så sorgligt att se honom så där....

  • Svar på tråden Har en döende nymfparakit...vad gör jag??
  • Äldre 2 Feb 14:47
    #1

    Köp en bussbiljett?

  • Axe
    Äldre 2 Feb 14:51
    #2

    Bussbiljett eller taxi?

  • Äldre 2 Feb 14:52
    #3

    Avliva fågeln själv, eller som Brödrosten föreslår - köp en bussbiljett.

  • Äldre 2 Feb 15:21
    #4

    Ta bussen, man kan betala med bankkortet på dom flesta bussar.

  • Äldre 2 Feb 16:24
    #5

    Har fyra barn hemma så just nu är det jättekrångligt att bara dra iväg...vår lilla fågel dog nu nu iaf :(

  • Äldre 4 Feb 22:58
    #6

    Vad har hänt din fågel?
    Äter / dricker hon ?Hur gammal ät hon ?

  • Äldre 5 Feb 19:40
    #7

    Vår lilla fågel drabbades av en tumör på ryggen som jag upptäckte sent då han inte var handtam. Tumören doldes under fjädrarna till för några dagar sedan jag märkte att han ramlade ofta av sin favorit pinne. Han åt och drack normalt, men var mycket på bur botten...tyvärr dog han samma dag som jag startade denna tråd..

  • Äldre 5 Feb 22:20
    #8

    vad tråkigt

  • Äldre 11 Feb 14:15
    #9

    Rulla in den i en handduk. Lokalisera huvudet, ta en hammare och slå till.


    Den dör direkt, så är jag utbildad(djurvårdare) att göra vid avlivning av fågel.

    Handduken hjälper till at ha djuret blickstilla, samtidigt som, om du är känslig, inte behöver se det avlidna djuret efteråt utan helt sonika kan lägga handduken i en plastpåse.

Svar på tråden Har en döende nymfparakit...vad gör jag??