• Anonym (Mardr­öm)
    Äldre 7 Feb 19:55
    4192 visningar
    29 svar
    29
    4192

    Oönskad graviditet, kejsarsnitt och amning

    Jag har bestämt mig att inte amma och har redan fått godkänt för kejsarsnitt. Jag vill inte ha ett äckligt underliv av att föda naturligt jag vill inte plågas av att amma. Egentligen ville jag inte ens ha barn. Jag upptänkte att jag var gravid v 25. Pga att jag inte fått mens på flera år då jag ätit minipiller. Båda jag och kille vill ej ha barn. Min graviditet har varit symptomfri och det var först jag jag fick mage som jag tänkte ta testet (var ändå d sista jag trott och tänkte att jag bara har gått upp i vikt) vi blev traumatiserade båda två men det var inget vi kan göra nåt åt och bestämt oss att älska vårt barn. Jag har alltid varit emot hetsen överallt om vad en bra mamma är. Jag har i min omgivning sett mer kvinnor som lider av förlossning o amning att jag vilö ta avstånd från allllt sånt och vill göra d på mitt sätt. Svärmor är rasande. Kallar mig redan för em dålig morsa och jämför mig med hennes enligt henne perfekta och enligt mig miserabla mor till dotter. Har hon ens rätt att lägga sig i? Hon har gått så långt att hon varit på min vc och velat konfrontera min bm som Stöttat mig och mina val. Hon har tom försökt anmäla min bm. Det känns som om jag lever en mardröm som jag inte kan vakna från.

    Varför detta hat mot oss som vill göra annorlunda?

  • Svar på tråden Oönskad graviditet, kejsarsnitt och amning
  • Cilla9­3
    Äldre 7 Feb 20:04
    #1

    Vadå "äckligt underliv"?

    Nej jag anser inte att man är en dålig mamma för att man vill göra kejsarsnitt och avstå från amning.

  • Anonym (M)
    Äldre 7 Feb 20:07
    #2

    Äckligt underliv? Du verkar SJUK med ditt tänk. Förstår din svärmor.

  • Äldre 7 Feb 20:14
    #3

    Har du ofta otur när du tänker eller? "Äckligt underliv" va? Jag har fött två barn och mitt underliv är då inte äckligt!

    Hur du väljer att föda är däremot ditt eget beslut och din svärmor ska inte lägga sig i det.

  • Anonym (Nej)
    Äldre 7 Feb 20:15
    #4

    Din svärmor ska inte blanda sig i,det räcker väl att hon fött sina egna ungar.Förstår att det är jobbigt att veta om grav.i v 25 och när ni inte ville ha barn.Men önskar er lycka och hoppas ni mår bra med eran bebis!Vilken gåva.

  • Anonym (4barn­)
    Äldre 7 Feb 20:20
    #5

    Äckligt underliv? Du kanske ska samla på lite fakta... Jag har iof bara gjort snitt men har aldrig tänkt tanken av att underlivet skulle bli äckligt på nåt vis.
    Man känner att du inte vill ha barn och det är ju inget fel med det. Nu är bebisen påväg och jag känner att i ditt fall hade det kanske varit bra att amma..för anknytningens skull. Kanske inte måste ta sådana beslut innan.

    Självklart gör ni som ni vill och ingen kan rå över det, inte ens svärmor.

  • Anonym (Mardr­öm) Trådstartaren
    Äldre 7 Feb 20:50
    #6
    Anonym (Nej) skrev 2016-02-07 20:15:35 följande:

    Din svärmor ska inte blanda sig i,det räcker väl att hon fött sina egna ungar.Förstår att det är jobbigt att veta om grav.i v 25 och när ni inte ville ha barn.Men önskar er lycka och hoppas ni mår bra med eran bebis!Vilken gåva.


    Jag försöker vänja mig vid tanken att bli mamma. Vi vet att vi kommer älska barnet mer än allt annat och detta är enda trösten i mitt mardrömslika liv just nu. Vi söker en trea börjat kolla barngrejer läsa barnböcker osv. Jag hade trott att jag aldrig skulle skaffa barn så jag har aldrig intresserat mig av barnsaker hur de ska tas hand om. Uppfostras. Hur man ens ska hålla de levande. Kan jag ens barnvisor? Barnhistorier? Gå på babysim träffa mammor och pappor. Hemska tankar och ständig oro att jag kommer att skada barnet. D läskiga med att jag har rökt druckit festat tränat hårt ätit allt som man ej bör äta under alla dessa veckor utan att Jag visste att jag var gravid.

    Jag menade inte nåt elakt när jg skrev äcklig. Ber om ursäkt för ordvalet. Är bara inte beredd på kroppsliga förändringar. Plus alla dåliga erfarenheter av vänninor som fått hela regionen spräckt pga naturlig födelse. Och majoriteten som inte kan kontrollera kissandet och alla knipövningar. Äckligt är det kanske i te men underlivet förändras av födelse punkt. Inget jag är beredd på
  • Äldre 7 Feb 21:02
    #7

    Du har verkligen förutfattade meningar måste jag säga.

    Jag har fyra vaginala förlossningar bakom mig och inga skador efter dem, mitt underliv ser då fortfarande aptitligt ut, är absolut inte slapp och har stark bäckenbottenmuskulatur. Amningen har också gått jättebra med alla och jag älskade det.

    Att du däremot väljer kejsarsnitt och vill välja bort amningen har svärmor din inget att säga till om.

  • Anonym (Mardr­öm) Trådstartaren
    Äldre 7 Feb 21:08
    #8

    Mitt problem är nu min svärmor som har väldigt bestämda åsikter om vad en bra mamma är. Jag vill ta bort henne från mitt liv.

    Hon Har redan dömt ut mig. Hon hatar mig redan eftersom "hennes son kommer riskera ha rödhåriga barn som kommer att bli mobbade. Till skillnad från hennes andra barnbarn som alla är blonda och fina. Jag mår kasst

  • Anonym (Mardr­öm) Trådstartaren
    Äldre 7 Feb 21:09
    #9

    Kan jag välja att inte ha henne i mitt och barnets liv??

  • Anonym (eh)
    Äldre 7 Feb 21:12
    #10
    Anonym (Mardröm) skrev 2016-02-07 21:09:43 följande:

    Kan jag välja att inte ha henne i mitt och barnets liv??


    Varför ska inte barnet få träffa sin farmor? Vad säger barnets pappa?
Svar på tråden Oönskad graviditet, kejsarsnitt och amning