• Äldre 22 Feb 13:37
    321772 visningar
    679 svar
    679
    321772

    Stödtråd för oss med lite sämre kub resultat som väntar på NIPT eller FVP svar.

    Här tänkte jag man kunde skriva av sig om sin oro. Dela med sig av sina erfarenheter eller komma med pepp och glädjebesked.

    Fick ett dåligt kub resultat 1/187. Ultraljudet såg bra ut nackspalten var 1,5mm och näsbenet syntes tydligt, men min ålder ( 39 i år) och blodprovet drog upp risken. Har nu tagit NIPT och får svar om ca 10 dagar. Jag försöker ha is i magen, men håller på att gå sönder av oro! Någon som sitter i samma sits? eller har något glädjebesked om att de gått igenom samma sak med bra resultat? 

  • Svar på tråden Stödtråd för oss med lite sämre kub resultat som väntar på NIPT eller FVP svar.
  • Äldre 3 Mar 13:44
    #61
    myrslok skrev 2016-03-03 09:41:42 följande:
    Skönt att det gick bra . Väntan är hemsk ska få mitt svar morgon om jag inte har otur då blir det väl på Mån. Huvudsaken är att det blir ett bra svar iallafall. Har hört många som haft en aningen bredare nackspalt som fått helt friska barn så håller tummarna att det är detsamma för dig. Känns iallafall bra att man har chansen att göra NIPT och slipper risken för missfall.
    Hoppas du får svar imorgon och att det är ett bra svar! 
    Jag får vänta 10-14 dagar på mitt så det blir nog tidigast efter nästa helg då 10 dagar har gått först på lördag nästa vecka...
    Ja väldigt skönt att det bara är ett blodprov man behöver göra.
  • Äldre 3 Mar 19:59
    #62
    ausaaf skrev 2016-03-02 14:30:20 följande:

    Min eviga väntan börjar idag. Ska alldeles strax ta mig iväg på NIPT-provtagning.
    Gjorde KUB-test igår med sannolikhet 1:82 för downs syndrom. Från ofattbar glädje av att se Flurpen för första gången till någon slags chocktillstånd.
    Försöker tänka positivt, att 81 är så många fler än 1, men det är inte alldeles enkelt... Håller alla tummar jag har!


    Usch vad jobbigt, hur lång tid tar det tills du får snar på NIPT?
  • Äldre 3 Mar 20:10
    #63
    +1

    Ääääääntligen har jag fått svar, väntan var extremt jobbig mot slutet, orkade inte ens gå in här och var livrädd in i det sista att de skulle ringa, men provet var positivt !!!! Jag kan inte fatta det ännu. Känns helt overkligt, kan inte fatta att jag nu kanske trots allt ska ha barn!! Men mycket kan förstås hända ännu. Jag tänker även på att barnet kan ha dött utan att jag märker det, men jag får inte göra ultraljud bara för att kolla att det lever efter provet. Funderar på att gå till en privat klinik och betala själv... Hoppas du också får positivt svar idag Myrslok...

  • Äldre 3 Mar 20:11
    #64
    havsblomman skrev 2016-03-03 20:10:04 följande:

    Ääääääntligen har jag fått svar, väntan var extremt jobbig mot slutet, orkade inte ens gå in här och var livrädd in i det sista att de skulle ringa, men provet var positivt !!!! Jag kan inte fatta det ännu. Känns helt overkligt, kan inte fatta att jag nu kanske trots allt ska ha barn!! Men mycket kan förstås hända ännu. Jag tänker även på att barnet kan ha dött utan att jag märker det, men jag får inte göra ultraljud bara för att kolla att det lever efter provet. Funderar på att gå till en privat klinik och betala själv... Hoppas du också får positivt svar idag Myrslok...


    imorgon menar jag
  • Äldre 3 Mar 20:14
    #65
    myrslok skrev 2016-03-01 08:29:48 följande:
    Jo jag hoppas! sjukt nervös när tiden närmar sig har tom fått magkatarr. 3 dagar kvar!

    havsblomma hur har det gått för dig? 
    Tack, det gick bra!!! Men kan inte förstå det ännu.... håller tummarna att du också får ett bra svar...
  • Äldre 4 Mar 15:43
    #66

    [quote=76402133][quote-nick]havsblomman skrev 2016-03-03 20:14:39 följande:[/quote-nick]Tack, det gick bra!!! Men kan inte förstå det ännu.... håller tummarna att du också får ett bra svar...[/quote

    Vad härligt!! ????. Fick äntligen mitt besked idag . Allt såg bra ut. Sjukt lättad. Men känns fortfarande helt overkligt efter all vånda och oro. Ska försöka lägga detta bakom mig nu. Håller tummarna för alla som fortfarande väntar .

  • Äldre 4 Mar 15:45
    #67

    Ska vara utropstecken ej frågetecken. Skriver från mobilen. Önskar alla en trevlig helg.

  • Äldre 6 Mar 09:32
    #68
    myrslok skrev 2016-03-04 15:43:43 följande:

    [quote=76402133][quote-nick]havsblomman skrev 2016-03-03 20:14:39 följande:[/quote-nick]Tack, det gick bra!!! Men kan inte förstå det ännu.... håller tummarna att du också får ett bra svar...[/quote

    Vad härligt!! ????. Fick äntligen mitt besked idag . Allt såg bra ut. Sjukt lättad. Men känns fortfarande helt overkligt efter all vånda och oro. Ska försöka lägga detta bakom mig nu. Håller tummarna för alla som fortfarande väntar .


    Vad jätteroligt grattis!!! Efter UL nästa vecka ska jag också försöka slappna av, OCH berätta på jobbet :-/
  • Äldre 7 Mar 14:04
    #69
    havsblomman skrev 2016-03-03 19:59:13 följande:
    Usch vad jobbigt, hur lång tid tar det tills du får snar på NIPT?
    NIPT tar 10-14 dagar. Med lite tur får vi svar på fredag. Då har det gått 9 dagar, så vi är väl inte allt för hoppfulla. Mer troligt är att svaret kommer någon gång i början av nästa vecka.
  • Äldre 7 Mar 14:05
    #70
    myrslok skrev 2016-03-04 15:43:43 följande:

    [quote=76402133][quote-nick]havsblomman skrev 2016-03-03 20:14:39 följande:[/quote-nick]Tack, det gick bra!!! Men kan inte förstå det ännu.... håller tummarna att du också får ett bra svar...[/quote

    Vad härligt!! ????. Fick äntligen mitt besked idag . Allt såg bra ut. Sjukt lättad. Men känns fortfarande helt overkligt efter all vånda och oro. Ska försöka lägga detta bakom mig nu. Håller tummarna för alla som fortfarande väntar .


    Skönt att det såg bra ut :)
Svar på tråden Stödtråd för oss med lite sämre kub resultat som väntar på NIPT eller FVP svar.