• Äldre 22 Feb 13:37
    320557 visningar
    679 svar
    679
    320557

    Stödtråd för oss med lite sämre kub resultat som väntar på NIPT eller FVP svar.

    Här tänkte jag man kunde skriva av sig om sin oro. Dela med sig av sina erfarenheter eller komma med pepp och glädjebesked.

    Fick ett dåligt kub resultat 1/187. Ultraljudet såg bra ut nackspalten var 1,5mm och näsbenet syntes tydligt, men min ålder ( 39 i år) och blodprovet drog upp risken. Har nu tagit NIPT och får svar om ca 10 dagar. Jag försöker ha is i magen, men håller på att gå sönder av oro! Någon som sitter i samma sits? eller har något glädjebesked om att de gått igenom samma sak med bra resultat? 

  • Svar på tråden Stödtråd för oss med lite sämre kub resultat som väntar på NIPT eller FVP svar.
  • Äldre 3 Oct 15:32

    Är det förresten någon av er som får era provsvar analyserade i Sverige? Har förstått genom trådarna här att det finns i Sverige, trodde bara det fanns utomlands. Mitt prov analyseras i USA, hoppas att det inte ska dra ut på väntan....

  • Anonym (Test)
    Äldre 3 Oct 16:07

    Jag fick mitt svar via en länk i ett mail

  • Äldre 3 Oct 18:55

    Ikväll ringde barnmorskan med nipt svaret, vi fick låg risk på samtliga trisomier! Kan inte tro att det är sant! Imorgon ska hon skicka provresultatet via mail- ska bli skönt att se det svart på vitt!

  • Äldre 3 Oct 19:13
    Oroligoledsen skrev 2016-10-03 18:55:22 följande:

    Ikväll ringde barnmorskan med nipt svaret, vi fick låg risk på samtliga trisomier! Kan inte tro att det är sant! Imorgon ska hon skicka provresultatet via mail- ska bli skönt att se det svart på vitt!


    Stort grattis till er! Så glad för er skull!

    Vilken lättnad!
  • Äldre 3 Oct 20:33
    Oroligoledsen skrev 2016-10-03 15:32:25 följande:

    Är det förresten någon av er som får era provsvar analyserade i Sverige? Har förstått genom trådarna här att det finns i Sverige, trodde bara det fanns utomlands. Mitt prov analyseras i USA, hoppas att det inte ska dra ut på väntan....


    Jag tror att det är Klinisk Genetik på Ackis men det står att de samarbetar med ett av de amerikanska labben på hemsidan så ingen aning.
  • Äldre 4 Oct 15:18

    Jag gjorde NIPT i Umeå, det skickades till London, fick svar 1v efter på mailen, inga kromosomförändringar och fick veta att det är en tjej :)

  • Äldre 4 Oct 16:47

    Jag hoppas min BM har svar imorgon.

    Jag är trött på att allt ska vara så krångligt hela tiden. Är less på att tillhöra 1-3% av allt man kan hitta på

  • Äldre 4 Oct 17:27
    lilsis skrev 2016-10-03 14:17:31 följande:

    Har ju bara gått en vecka sedan prov. Gissar på svar på fredag men har ju ingen aning om hur jag får det för jag glömde dels att fråga och dels att kolla vad hon fyllde i på blanketten men jag _antar_ att jag får brev i lådan om det är normalt och samtal om det inte är det.


    Annars får du ringa och kolla upp. Jag ringde idag och de trodde på svar torsdag/fredag. Tog provet 26/9
  • Äldre 4 Oct 17:28
    Oroligoledsen skrev 2016-10-03 15:32:25 följande:

    Är det förresten någon av er som får era provsvar analyserade i Sverige? Har förstått genom trådarna här att det finns i Sverige, trodde bara det fanns utomlands. Mitt prov analyseras i USA, hoppas att det inte ska dra ut på väntan....


    Karolinska för mig
  • Äldre 4 Oct 17:29
    Oroligoledsen skrev 2016-10-03 15:32:25 följande:

    Är det förresten någon av er som får era provsvar analyserade i Sverige? Har förstått genom trådarna här att det finns i Sverige, trodde bara det fanns utomlands. Mitt prov analyseras i USA, hoppas att det inte ska dra ut på väntan....


    louiseclaire skrev 2016-10-04 15:18:19 följande:

    Jag gjorde NIPT i Umeå, det skickades till London, fick svar 1v efter på mailen, inga kromosomförändringar och fick veta att det är en tjej :)


    Grattis! Vad skönt med bra svar!
Svar på tråden Stödtråd för oss med lite sämre kub resultat som väntar på NIPT eller FVP svar.