• Äldre 22 Feb 13:37
    321613 visningar
    679 svar
    679
    321613

    Stödtråd för oss med lite sämre kub resultat som väntar på NIPT eller FVP svar.

    Här tänkte jag man kunde skriva av sig om sin oro. Dela med sig av sina erfarenheter eller komma med pepp och glädjebesked.

    Fick ett dåligt kub resultat 1/187. Ultraljudet såg bra ut nackspalten var 1,5mm och näsbenet syntes tydligt, men min ålder ( 39 i år) och blodprovet drog upp risken. Har nu tagit NIPT och får svar om ca 10 dagar. Jag försöker ha is i magen, men håller på att gå sönder av oro! Någon som sitter i samma sits? eller har något glädjebesked om att de gått igenom samma sak med bra resultat? 

  • Svar på tråden Stödtråd för oss med lite sämre kub resultat som väntar på NIPT eller FVP svar.
  • Äldre 17 Oct 23:13

    Jo ovisshet suger!

  • JHJ
    Äldre 18 Oct 17:00

    Ni som har fått provsvar via Karolinskas hemsida, vet någon typ hur dags proverna laddas upp. Det står bara att "provlistorna laddas upp varje kväll". Tack på förhand :)

  • Äldre 18 Oct 17:18
    JHJ skrev 2016-10-18 17:00:08 följande:

    Ni som har fått provsvar via Karolinskas hemsida, vet någon typ hur dags proverna laddas upp. Det står bara att "provlistorna laddas upp varje kväll". Tack på förhand :)


    Imorn eller åtminstone innan helgen borde du fått ett svar. Ring dit där du gjorde tester imorn bitti för då brukar dom kunna ringa till Karolinska och få svaret.
  • JHJ
    Äldre 18 Oct 17:39
    3hjärtan skrev 2016-10-18 17:18:19 följande:
    Imorn eller åtminstone innan helgen borde du fått ett svar. Ring dit där du gjorde tester imorn bitti för då brukar dom kunna ringa till Karolinska och få svaret.
    Ska va hos barnmorskan imorgon så får kolla då :) segt att man inte vet tid när svaren laddas upp.
  • Äldre 18 Oct 17:49
    JHJ skrev 2016-10-18 17:00:08 följande:

    Ni som har fått provsvar via Karolinskas hemsida, vet någon typ hur dags proverna laddas upp. Det står bara att "provlistorna laddas upp varje kväll". Tack på förhand :)


    Kl 20.00
  • JHJ
    Äldre 18 Oct 18:17
    Carabellis kusp skrev 2016-10-18 17:49:48 följande:
    Kl 20.00
    Tack så mycket, håller tummarna att det står något där idag :)
  • Anonym (G)
    Äldre 18 Oct 19:26
    3hjärtan skrev 2016-10-16 13:57:30 följande:

    För tidigt att se ännu! Mitt tog 10

    Dagar, dock ringde BM då mitt ej var bra. Hoppas du har bättre tur!

    Kub visade dåligt på t 13&18 för mig men nipt visade på DS. Tog fvp som också visade DS.


    Stor stödkram till dig. Såg i en annan tråd att du är 36, att du började känna dig "gammal". Vill verkligen ge dig stöd och peppa dig att ge det ett nytt försök. Jag blev just 38 och har en 5 mån gammal son. Jag känner mig inte ett dugg äldre än vad jag gjorde när jag var, säg, 29. Så ge inte upp! Kram
  • Äldre 18 Oct 22:20
    Anonym (G) skrev 2016-10-18 19:26:28 följande:

    Stor stödkram till dig. Såg i en annan tråd att du är 36, att du började känna dig "gammal". Vill verkligen ge dig stöd och peppa dig att ge det ett nytt försök. Jag blev just 38 och har en 5 mån gammal son. Jag känner mig inte ett dugg äldre än vad jag gjorde när jag var, säg, 29. Så ge inte upp! Kram


    Tack.

    Fast spelar ingen roll man känner sig ung då man vet hur gammal man är. Men förhoppningsvis inte för sent med barn för oss heller. Nutt försök blir det iaf. Måste bara blöda klart först och sen invänta en mens innan vi börjar om
  • Anonym (G)
    Äldre 19 Oct 14:19
    3hjärtan skrev 2016-10-18 22:20:44 följande:

    Tack.

    Fast spelar ingen roll man känner sig ung då man vet hur gammal man är. Men förhoppningsvis inte för sent med barn för oss heller. Nutt försök blir det iaf. Måste bara blöda klart först och sen invänta en mens innan vi börjar om


    Förstår vad du menar, men du är inte 42 år - det finns gott om hopp för de år som finns kvar! Bra att ni försöker igen.
  • Äldre 19 Oct 14:53
    Anonym (G) skrev 2016-10-19 14:19:56 följande:

    Förstår vad du menar, men du är inte 42 år - det finns gott om hopp för de år som finns kvar! Bra att ni försöker igen.


    Hoppas på att jag inte ska blöda så länge nu och att jag får mens sen efter 4 v så vi kan börja försöka igen. Hoppas det tar sig snabbt denna gång med bara. Så det inte ska börja tjorva och ta tid med det också.
Svar på tråden Stödtråd för oss med lite sämre kub resultat som väntar på NIPT eller FVP svar.