• myrslok

    Stödtråd för oss med lite sämre kub resultat som väntar på NIPT eller FVP svar.

    Här tänkte jag man kunde skriva av sig om sin oro. Dela med sig av sina erfarenheter eller komma med pepp och glädjebesked.

    Fick ett dåligt kub resultat 1/187. Ultraljudet såg bra ut nackspalten var 1,5mm och näsbenet syntes tydligt, men min ålder ( 39 i år) och blodprovet drog upp risken. Har nu tagit NIPT och får svar om ca 10 dagar. Jag försöker ha is i magen, men håller på att gå sönder av oro! Någon som sitter i samma sits? eller har något glädjebesked om att de gått igenom samma sak med bra resultat? 

  • Svar på tråden Stödtråd för oss med lite sämre kub resultat som väntar på NIPT eller FVP svar.
  • JHJ
    Anonym (G) skrev 2016-10-18 19:26:28 följande:
    Stor stödkram till dig. Såg i en annan tråd att du är 36, att du började känna dig "gammal". Vill verkligen ge dig stöd och peppa dig att ge det ett nytt försök. Jag blev just 38 och har en 5 mån gammal son. Jag känner mig inte ett dugg äldre än vad jag gjorde när jag var, säg, 29. Så ge inte upp! Kram
    Det var inget igår. Läste tidigare att du hade fått tråkiga svar, beklagar :(
    Bm visste inget för det är läkaren som har koll på det. Loggade in nu och tittade innan stod det bara "du har inga provsvar, provsvaren laddas upp en gång varje kväll" men nu är det helt annat, det står resultat: och massa annat men inga provsvar. Är sjukt nervös hoppas att ingen ringer och att svaren dyker upp ikväll. Är livrädd!
  • 3hjärtan
    JHJ skrev 2016-10-19 16:56:17 följande:

    Det var inget igår. Läste tidigare att du hade fått tråkiga svar, beklagar :(

    Bm visste inget för det är läkaren som har koll på det. Loggade in nu och tittade innan stod det bara "du har inga provsvar, provsvaren laddas upp en gång varje kväll" men nu är det helt annat, det står resultat: och massa annat men inga provsvar. Är sjukt nervös hoppas att ingen ringer och att svaren dyker upp ikväll. Är livrädd!


    Vad står det där nu då?
  • JHJ
    3hjärtan skrev 2016-10-19 17:03:01 följande:
    Vad står det där nu då?
    Det står inget det står bara mitt personnummer sen resultat: beställare: m.m. Men det står inget bakom allt det, kan lägga upp bild kan du få se? Förstår inte om de e på gång eller om resultaten har kommit fast det e dåligt så det inte läggs upp. Är så nervös så jag kräks snart :(
  • 3hjärtan
    JHJ skrev 2016-10-19 17:05:09 följande:

    Det står inget det står bara mitt personnummer sen resultat: beställare: m.m. Men det står inget bakom allt det, kan lägga upp bild kan du få se? Förstår inte om de e på gång eller om resultaten har kommit fast det e dåligt så det inte läggs upp. Är så nervös så jag kräks snart :(


    Dom lägger inte upp nåt alls om det är dåligt. På mig stod det alltid att det ej fanns något provsvar.

    Testa att klicka på allt där då. Låter som det borde vara på gång. Håller tummarna!
  • JHJ
    3hjärtan skrev 2016-10-19 17:35:59 följande:
    Dom lägger inte upp nåt alls om det är dåligt. På mig stod det alltid att det ej fanns något provsvar.

    Testa att klicka på allt där då. Låter som det borde vara på gång. Håller tummarna!
    Jaha okej, har provat klicka på allt men det går inte. Det är som att typ mallen är uppe så ska allt bara fyllas i. Hoppas på att det laddas upp ikväll. Ingen har ringt iallafall, vet dock inte när dom ringer men dom borde ju inte ringa hur sent som helst. Så håller tummarna, tack för att du har hjälpt till så mycket. Uppskattar det :)
  • Carabellis kusp
    JHJ skrev 2016-10-19 17:54:23 följande:

    Jaha okej, har provat klicka på allt men det går inte. Det är som att typ mallen är uppe så ska allt bara fyllas i. Hoppas på att det laddas upp ikväll. Ingen har ringt iallafall, vet dock inte när dom ringer men dom borde ju inte ringa hur sent som helst. Så håller tummarna, tack för att du har hjälpt till så mycket. Uppskattar det :)


    Mitt svar från ifjol kan inte längre laddas, så jag vet inte hur det ser ut. Dock minns jag att det inte såg ut som det gjorde då, så ev har även kl 20 ändrats. Håller tummarna för att du får svar ikväll!
  • JHJ
    Carabellis kusp skrev 2016-10-19 18:30:03 följande:
    Mitt svar från ifjol kan inte längre laddas, så jag vet inte hur det ser ut. Dock minns jag att det inte såg ut som det gjorde då, så ev har även kl 20 ändrats. Håller tummarna för att du får svar ikväll!
    Ja det hoppas jag med. Ingen läkare har ju ringt vilket dom skulle göra om svaren var dåliga. Har hållit koll nu och loggat in flera gånger men inget än så länge så det kanske är kl 20 :) hoppas svaret kommer idag för står inte ut en dag till!
  • Carabellis kusp
    JHJ skrev 2016-10-19 18:49:21 följande:

    Svaret hade kommit hade inte tryckt rätt, väntar en frisk liten pojke :)


    Gott att höra! Svårt att låta bli könsknappen!
  • 3hjärtan
    JHJ skrev 2016-10-19 18:49:21 följande:

    Svaret hade kommit hade inte tryckt rätt, väntar en frisk liten pojke :)


    Härligt för er !
Svar på tråden Stödtråd för oss med lite sämre kub resultat som väntar på NIPT eller FVP svar.