• Äldre 22 Feb 13:37
    321655 visningar
    679 svar
    679
    321655

    Stödtråd för oss med lite sämre kub resultat som väntar på NIPT eller FVP svar.

    Här tänkte jag man kunde skriva av sig om sin oro. Dela med sig av sina erfarenheter eller komma med pepp och glädjebesked.

    Fick ett dåligt kub resultat 1/187. Ultraljudet såg bra ut nackspalten var 1,5mm och näsbenet syntes tydligt, men min ålder ( 39 i år) och blodprovet drog upp risken. Har nu tagit NIPT och får svar om ca 10 dagar. Jag försöker ha is i magen, men håller på att gå sönder av oro! Någon som sitter i samma sits? eller har något glädjebesked om att de gått igenom samma sak med bra resultat? 

  • Svar på tråden Stödtråd för oss med lite sämre kub resultat som väntar på NIPT eller FVP svar.
  • Anonym (Olidl­ig väntan­)
    Äldre 31 Jan 08:49
    Gela85 skrev 2019-01-30 14:46:32 följande:

    Idag vid 11.30 kom svaret. Vår lille skitunge är frisk och fosterprovet var normalt! SÅ underbart!


    Stort grattis!!! Sådan underbar känsla av lättnad! Tryckte ni på visa kön knappen också eller blir det en överraskning? Vi kunde inte låta bli när möjligheten fanns och fick veta vi väntar en flicka!
  • Äldre 31 Jan 12:26

    Verkar inte bli nått svar idag heller...

  • Äldre 31 Jan 12:42

    Jag gjorde testet på en måndag (21/1) och svaret kom på tisdagen veckan efter (29/1). Det tar ju någon dag för blodprovet att transporteras till Karolinska med så allt som allt tog det nog en vecka från det att de fått in det till att jag fick svaret. Det laddades upp 11.30 och nej jag har än så länge hållit mig ifrån att trycka på knappen, vi vill inte veta förrän på BF. Men det är lite psykologi att veta att den kommer finnas där i sex månader till och att jag närsomhelst kan trycka på den :)

  • Äldre 31 Jan 16:33
    Gela85 skrev 2019-01-31 12:42:34 följande:

    Jag gjorde testet på en måndag (21/1) och svaret kom på tisdagen veckan efter (29/1). Det tar ju någon dag för blodprovet att transporteras till Karolinska med så allt som allt tog det nog en vecka från det att de fått in det till att jag fick svaret. Det laddades upp 11.30 och nej jag har än så länge hållit mig ifrån att trycka på knappen, vi vill inte veta förrän på BF. Men det är lite psykologi att veta att den kommer finnas där i sex månader till och att jag närsomhelst kan trycka på den :)


    Vet inte om jag gör rätt nu hehe..

    Vilket län bor du i? Jag ringde Karolinska nu och frågade om mitt prov. Dom sa där att det dröjer olika tid beroende på vart man bor. Jag bor i Hallands län.
  • Äldre 1 Feb 10:55
    +1

    Äntligen kom svaret!!! Vi väntar en frisk pojke!! Lyckan är total! Men det har helt klart varit den vidrigaste väntan i mitt liv.

    Det tog 8 arbetsdagar och svaret laddades upp 9:51.

    Håll ut och lycka till ni som fortfarande väntar!!

  • Anonym (Anony­m 2019)
    Äldre 1 Feb 15:25
    Santhea skrev 2019-02-01 10:55:26 följande:

    Äntligen kom svaret!!! Vi väntar en frisk pojke!! Lyckan är total! Men det har helt klart varit den vidrigaste väntan i mitt liv.

    Det tog 8 arbetsdagar och svaret laddades upp 9:51.

    Håll ut och lycka till ni som fortfarande väntar!!


    Härligt!!! Grattis!!!
  • Anonym SQ
    Äldre 1 Feb 15:37
    Santhea skrev 2019-02-01 10:55:26 följande:

    Äntligen kom svaret!!! Vi väntar en frisk pojke!! Lyckan är total! Men det har helt klart varit den vidrigaste väntan i mitt liv.

    Det tog 8 arbetsdagar och svaret laddades upp 9:51.

    Håll ut och lycka till ni som fortfarande väntar!!


    Grattis!! Så glad att höra att allt såg bra ut!

    Jag hoppas fortfarande på att få svar innan helgen ( tog Nipt förra torsdagen). Annars blir det ännu en outhärdlig helg med väntan...
  • Äldre 1 Feb 16:01
    Anonym SQ skrev 2019-02-01 15:37:25 följande:

    Grattis!! Så glad att höra att allt såg bra ut!

    Jag hoppas fortfarande på att få svar innan helgen ( tog Nipt förra torsdagen). Annars blir det ännu en outhärdlig helg med väntan...


    Hoppades också få svar innan helgen men nu är klockan 16 så har tappat hoppet på det :( väntat 8 dagar nu
  • Äldre 1 Feb 20:55

    Lider med er! Men det kommer säkert svar på måndag. Skickades era prover till karolinska? Bor ni nära Stockholm?

    Håller verkligen tummarna för er! Håll ut!

  • Anonym SQ
    Äldre 1 Feb 21:17
    Santhea skrev 2019-02-01 20:55:41 följande:

    Lider med er! Men det kommer säkert svar på måndag. Skickades era prover till karolinska? Bor ni nära Stockholm?

    Håller verkligen tummarna för er! Håll ut!


    Jag bor i Stockholm och blodprovet skickades till Karolinska så därför hoppades jag in i det sista men men... En sak jag började fundera på idag, hur vet man att de verkligen fått blodprovet?? Visst har ingen annan av er fått en bekräftelse??
Svar på tråden Stödtråd för oss med lite sämre kub resultat som väntar på NIPT eller FVP svar.