• Äldre 22 Feb 13:37
    320572 visningar
    679 svar
    679
    320572

    Stödtråd för oss med lite sämre kub resultat som väntar på NIPT eller FVP svar.

    Här tänkte jag man kunde skriva av sig om sin oro. Dela med sig av sina erfarenheter eller komma med pepp och glädjebesked.

    Fick ett dåligt kub resultat 1/187. Ultraljudet såg bra ut nackspalten var 1,5mm och näsbenet syntes tydligt, men min ålder ( 39 i år) och blodprovet drog upp risken. Har nu tagit NIPT och får svar om ca 10 dagar. Jag försöker ha is i magen, men håller på att gå sönder av oro! Någon som sitter i samma sits? eller har något glädjebesked om att de gått igenom samma sak med bra resultat? 

  • Svar på tråden Stödtråd för oss med lite sämre kub resultat som väntar på NIPT eller FVP svar.
  • Anonym SQ
    Äldre 5 Feb 13:04
    larssonc skrev 2019-02-05 10:38:08 följande:

    Jag ringde också och hon sa att jag får räkna med 10 arbetsdagar. Så får ställa in mig på torsdag och hoppas det kommer då.


    Då vet vi iaf båda två att de fått proven. Jag håller tummarna för oss både att vi får ett bra besked snart!
  • Anonym (Anony­m 2019)
    Äldre 5 Feb 13:36

    Jaa usch för denna eviga väntan.. håller alla tummar o tår!!!

  • Äldre 5 Feb 16:39
    +1

    JAAA idag kom ÄNTLIGEN svaret. Bebis är frisk!!!! Vi väntar en lite lillebror. Alltså lyckan är så total! :) 8 arbetsdagar tog det. Laddades upp 15:38 <3

  • Anonym (Anony­m 2019)
    Äldre 5 Feb 18:31
    larssonc skrev 2019-02-05 16:39:49 följande:

    JAAA idag kom ÄNTLIGEN svaret. Bebis är frisk!!!! Vi väntar en lite lillebror. Alltså lyckan är så total! :) 8 arbetsdagar tog det. Laddades upp 15:38 <3


    Åh!!! Grattis!! Härligt att höra!
  • Äldre 6 Feb 09:53
    larssonc skrev 2019-02-05 16:39:49 följande:

    JAAA idag kom ÄNTLIGEN svaret. Bebis är frisk!!!! Vi väntar en lite lillebror. Alltså lyckan är så total! :) 8 arbetsdagar tog det. Laddades upp 15:38 <3


    Grattis!!!! Så skönt att höra! Det är en fantastisk känsla när svaret kommer!
  • Anonym (Vänta­ns tider)
    Äldre 6 Feb 21:13

    Hej! Väntar också på att få svar på NIPT. Någon som har en aning om vad som avgör hur många dagar det tar innan man får svar? Supernervös, dagarna känns oändligt långa!

  • Äldre 7 Feb 08:06
    Anonym (Väntans tider) skrev 2019-02-06 21:13:32 följande:

    Hej! Väntar också på att få svar på NIPT. Någon som har en aning om vad som avgör hur många dagar det tar innan man får svar? Supernervös, dagarna känns oändligt långa!


    Det finns nog inget som avgör. Hur länge har du väntat? Håller tummarna för dig att du får svar snart!
  • Anonym SQ
    Äldre 7 Feb 19:17
    Anonym (Väntans tider) skrev 2019-02-06 21:13:32 följande:

    Hej! Väntar också på att få svar på NIPT. Någon som har en aning om vad som avgör hur många dagar det tar innan man får svar? Supernervös, dagarna känns oändligt långa!


    Jag befinner mig i samma sits men vet tyvärr inte vad som avgör, skulle gärna själv vilja veta. Jag är själv inne på dag 14 sedan provet gjordes, arbetsdag 9 sedan de fick det. I mitt fall så är det Karolinska som gör analys. Mitt tips är att ringa till dem som gör analysen och fråga när de fick ditt prov, så kan du iaf utgå från det när du räknar dagarna. Håller tummarna för dig!
  • Anonym (Vänta­ns tider)
    Äldre 7 Feb 21:59

    Tack för era svar :) Ringde idag och de sa att de nu haft provet i 7 arbetsdagar...så det blir till att vänta lite till helt enkelt. Håller tummarna för er alla där ute! :)

  • Anonym SQ
    Äldre 8 Feb 17:15

    Den gräsliga väntan är över!! Idag 12:51 kom svaret att barnet är friskt! 10 arbetsdagar tog det för mig att få svaret.

    Tack till alla er för att ni stöttat under den här tiden! Jag håller tummarna för er som fortfarande väntar, hoppas att ni får svar snart och att allt är bra.

Svar på tråden Stödtråd för oss med lite sämre kub resultat som väntar på NIPT eller FVP svar.