• Anonym (Marry­zia)
    Äldre 25 Feb 15:06
    84465 visningar
    406 svar
    -1
    406
    84465

    Ni kvinnor som har håriga fittor.

    Hej. Här om dagen hade jag tränat på och kört ett gruppträningspass i spinning och efteråt var det sedvanligt dags för duschning. I omklädningsrummet blev jag ganska förvånad när jag fick syn på en av tjejerna som hade varit med och tränat. Till skillnad från de flesta kvinnor jag sett i omklädningsrum och duschrum de senaste 5 åren var hon väldig ovårdad mellan benen. Eller ovårdad är nog fel ord eftersom det har med hygien att göra, men busken mellan benen var massivt stor och lång. Jag kan inte riktigt svara på vad som gjorde mig så ställd, för egentligen är det inte något att bli ställd över. Men kanske var det för att det var så oväntat. Hon var nog inte äldre än 18-20 år och hade ett väldigt bra utseende i övrigt. Man väntar sig inte att en söt, smal och relativt lång tjej i den åldern ska se ut så mellan benen. Jag vet inte om det är hennes utseende eller själva uppträdandet som gjorde mig lite fundersam. För tillskillnad från många andra gick hon omkring väldigt ohämmat i omklädningsrummet utan att handduk, vilket bidragit till min kanske något överdrivna faschination för henne och ämnet i sig. Jag har lite frågor till er kvinnor om ämnet.

    1. Har ni sett något liknande i när ni varit och tränat eller vistats i ett omklädningsrum? Alltså att någon så ung kör på 70-80tals modet mellan benen?
    Hur vanligt är det att yngre kvinnor kör på buske enligt vad ni har sett?

    2. Hur ser ni själva ut mellan benen? Struntar ni i hur mycket hår ni har mellan benen eller är det viktigt att asa det? Hur mycket hår är okej? 

      
     

       

  • Svar på tråden Ni kvinnor som har håriga fittor.
  • Drottn­ingen7­0
    Äldre 25 Feb 15:09
    #1
    +7

    Vad skönt att några vågar stå emot det som tydligen nuförtidrn anses vara nån jävla plikt, att raka underlivet . När jag var ung hade ett hårlöst underliv varit det som var avvikande.

    Let it grow let it flow....

  • Äldre 25 Feb 15:11
    #2

    Jag brukar faktiskt inte kolla in andra. Bryr mig inte alls om hur andra väljer att vara "där nere". Det är min & deras ensak.

  • Anonym (???)
    Äldre 25 Feb 15:15
    #3
    +1

    Hur i all världen kan du vara fascinerad hur nån annan ser ut i sitt underliv? Att ansa sig, helraka sig, eller låta det växa har väl ingen annan med att göra. Sen kanske man kan ha åsikter om att hon helt ogenerat springer runt utan minsta lilla handduk om midjan/kroppen. Men det har ju inget med hennes utseende att göra?

    Jag begriper inget alls.....

  • Äldre 25 Feb 15:20
    #4
    "Eller ovårdad är nog fel ord eftersom det har med hygien att göra, men busken mellan benen var massivt stor och lång."

    Hår har inget med hygien att göra öht. Det är inte ohygieniskt med håriga fittor. Det är inte mer hygieniskt eller rent med en rakad fitta. Håret har en funktion, precis som allt annat på vår kropp. Behövde vi inte hår på fittan skulle vi inte ha det. Sedan "massiv", massiv behåring? Du väljer då ord för att provocera det måste jag ge dig cred för. Låter som om hon gick omkring med en cementklump med hår mellan benen. 
    Jag skiter i hur folk ser ut mellan benen, skulle däremot skratta mig fördärvad om jag såg en renrakad fullvuxen man. Inte snyggt! Men alla får göra som de vill oavsett vad man har för egna preferenser i saken. Du borde kanske tänka på varför det är så intressant för dig själv hur folk har det mellan benen än hur andra människor ser ut på samma ställe? Glad
  • Anonym (!!)
    Äldre 25 Feb 15:25
    #5
    +3

    Jag är 23 och är orakad. Eller ja, rakar bikinilinjen och blygdläppar, men skulle du se mig i duschen så skulle du se något "väldigt ovårdat". :)

    Kan tillägga att jag kört denna stil i ett par år minst.

    Jag låter det växa i typ ett halvår sen ansar jag ner det till ca 1 cm och börjar om, men för det mesta har jag ganska långt hår där nere.

    Varför?

    Två anledningar, nummer ett är att jag får väldigt irriterad hud av att raka mig. Oavsett vad för metoder och krämer jag har. Det har helt enkelt inte varit bekvämt eller sett trevligt ut.

    Anledning nummer två är att jag är KVINNA. Inget litet barn. Jag är inte bekväm med att vara rakad där nere för att det ser för naket ut :)

    Sen är det ett plus att min sambo älskar min behåring och gärna skulle se att jag aldrig ens ansade det. :)

  • Anonym (25)
    Äldre 25 Feb 15:33
    #6

    Jag har aldrig brytt mig om håret mellan benen (eller på benen och under armarna heller) har aldrig förstått varför jag skulle hålla på med det? 

  • Anonym (Hehe)
    Äldre 25 Feb 15:41
    #7

    "Ovårdad" och alla som har skägg är också ovårdade eller. Blir faktiskt arg när jag läser det. Som att snygg tjej= hårlös. Be Happy att tjejen går efter sin egen kompass. Hon har kanske komplex för sin blygdläppar? Kan vara vad som helst!!! Nu ser väl de flesta ovårdade ut helt plötsligt för att många rakar sig sen efter 80-talet. Fast vet du, du hänger nog inte med i svängarna. Det är modernt med hår. Du har kanske sett alla hipsters-män med skägg? Det har kommit till underlivet också. Så hon är nog i tiden så att säga.

  • Äldre 25 Feb 15:43
    #8

    Mer hygieniskt är det ju inte att raka. Snarare större risk för svampinfektioner och annat.

    Själv blir jag oerhört irriterad i underlivet om jag rakar allt, två gånger på raken. (testat vid 4 tillfällen). Det blir obalans och underlivet reagerar först med att få mer flytningar, sedan genom att bli torrt och irriterat. Inget kul att ha sex då, gör bara ont.

    Tror det generellt beror lite på hur inre och yttre blygdläppar relaterar till varandra. Om jag inte har hårbuske i "fören" så skaver nästan klitoris mot trosan. Underlivet får då direktkontakt med tyget och ev. Kemikalier från tyg och tvättmedel. Kan däremot ansa lite på höjden med sax och raka lite längre ner, men det är det bara min man som känner och ser.

    Annars är jag som 70-talist faktiskt fortfarande väldigt ovan att se vuxna kvinnor utan hår, så reagerar faktiskt mer på det. Var mer i omklädningsrum förr, väldigt sällan nu. Därav ovanan. Nästan allla hade ju hår fram till för 10 år sedan.

  • Äldre 25 Feb 15:57
    #9

    Liksom Anonym (!!) blir jag också oerhört irriterad i huden, har generellt rätt känslig hud. Ser för jävligt ut med röda utslag överallt. Kan komma en dag efter rakning, eller 10 dagar senare. Så fort en trosa skaver på minsta lilla vis är det kört. Ser oerhört ofräscht ut!

    Min man bryr sig inte, men kan ibland uppskatta att jag rakar lite längre ner ibland, som variation. Men det andra ser är en hårbuske. Tycker det är bra att den hårlösa trenden luckras upp.

  • Anonym (Ung)
    Äldre 25 Feb 16:04
    #10
    +1

    Bland unga nu börjar det bli mode med könshår och många tycker en buske är snyggt! Helrakad känns liksom passé, lite trashigt och plastigt porrigt på ett sätt som var modernt vid 2000-talets början. En del unga tjejer låter håret under armarna växa och färgar det tom. i coola färger! Rakat är inte längre trendigt.

Svar på tråden Ni kvinnor som har håriga fittor.