• Anonym (ont i magen)

    Vågar inte gå och bajsa

    Jag har ett problem som någon mer här kanske varit med om.

    Det är så att jag flyttade in tillsammans med min pojkvän i en liten lägenhet strax efter nyår. Lägenheten är liten (34m2 tror jag) och lite gammaldags. Toaletten tex har inget fönster och har ganska dålig ventilation. Problemet är då att när man går och bajsar så luktar det verkligen jättemycket och jätteilla därinne ganska länge. Jag har provat luftrenare och parfym, men doften blandar sig bara med bajslukten som gör det nästan ännu värre. Mitt problem är att jag tycker verkligen att det är jätteskämmigt om min pojkvän går in på toa efter att jag har varit där och gjort nummer två. Han är dessutom lite fin i kanten och skulle nog ställa till världens liv om han måste gå in där efter mig. Det jag gör nu är att jag inte går och bajsar alls när han är hemma.

    Eftersom jag pluggar och han jobbar brukar jag passa på och göra ifrån mig när han är på jobbet. Helgerna är värst då jag måste gå och hålla mig fredag - måndag. Helgerna är med andra ord bäst när dom är över, för då kan jag gå och bajsa.

    Min största oro är under den kommande påsken då min sambo är ledig i fyra dagar i sträck, och han har sagt hur skönt det ska bli "att inte göra något" under hela påskhelgen. Dvs, jag tror inte han kommer gå ut utan mig så det kommer inte bli nån lucka där jag kan bajsa. Kan man hålla sig i fyra dagar (mitt rekord är tre hittills)? Är det farligt?

    Är det fler som varit i samma situation? Hur löste ni detta? Sitter här och har verkligen jätteont i magen

  • Svar på tråden Vågar inte gå och bajsa
  • Anonym (Bara skit!)

    Gå och skit när du behöver! Alla vet att det luktar efteråt, men ytterst få i en relation bryr sig. Du kan paja hela magen ifall du går och våldhåller dig, det är inte alls bra. Det finns äkta problem man kan drabbas av i ett förhållande och tro mig med min historik-lite bajslukt hör sannerligen inte dit. När man sett sin fru bli urkarvad rester av ett sent missfall är lite skitlukt en baggis...

  • Anonym (Ohållbart)

    Du kan väl passa på att bajsa precis efter att han varit på muggen, så lär han ju inte gå dit igen på ett tag?

    Eller så får du bryta den här stigmatiseringen genom att tydligt säga: "Jag har BAJSAT så gå inte in där på en stund!" när du är klar.

    Eller så får du börja gymma bara för att ha nånstans att bajsa.

  • Anonym (LOL)

    Så när ni är hemma tillsammans på helgen så skiter inte han heller?

  • Anonym (Jossan)

    Men oj, stackars dig. Klart du måste kunna bajsa i ditt eget hem! Om det är så jobbigt att göra det när din pojkvän är hemma, kanske förhållandet har större problem än det? Hade själv aldrig överlevt något liknande, att gå på toa är ju naturligt.

  • hejnina

    Tror absolut inte det är bra att hålla sig i 4 dagar. Det GÅR säkert men...... gör inte så mot dig själv! Det är inte speciellt "fint i kanten" att ställa till en scen för att någon gör sina behov på toaletten. Hade ju varit en annan sak om du gjorde det på vardagsrumsgolvet.... det finns en produkt som heter poopourri som ska förebygga doft. Har hört från flera att det funkar bra! Det känns som ett bättre alternativ än att hålla sig även om jag tycker du ska bajsa fritt utan den ångesten.

  • Anonym (ont i magen)
    Anonym (LOL) skrev 2016-03-13 17:40:00 följande:

    Så när ni är hemma tillsammans på helgen så skiter inte han heller?


    Jo visst gör han det, men han är ju kille. Han har sagt att han aldrig skulle vara tillsammans med en tjej som pruttar tex, så jag är rädd att han skulle bli äcklad om jag då går och gör något som luktar ännu värre. 
  • Anonym (Fia)

    Sådär kan du ju inte hålla på - som att be om permanenta magproblem.

    Sen kan man ju såklart göra det hela lite bättre om man vill - dels finns det luftrenare som är helt luktfria, tror jag köpt på Biltema för länge sedan när jag hade stora problem med doftallergi och annan skunkig lukt.

    Prova annars den här - ska vara väldigt bra och sprayas på vattenytan innan du bajsar och ska hjälpa förhindra lukten ens uppstår - vem vet kanske i kombination med en doftfri luftrenare. 
    www.poopourri.com/

    Är det sedan så att han inte överhuvudtaget kan hantera att du precis som alla andra bajsar för att han är "fin i kanten" så är det dags du snarare byter ut honom - det är inget att ha att lita på den dagen du blir t ex allvarligt sjuk eller t ex åter på vinterkräkis

  • Anonym (mm)

    ALLA människor bajsar. Alla människor MÅSTE bajsa. Om han blir sur för att du gör det så är det nått fel på honom. Självklart ska du gå på toa när du behöver och inte hålla dig! Det är verkligen inte bra för magen.

  • Anonym (Marielle)

    Jag tycker detta låter helt befängt. Vad fan är du tillsammans med för mansgris? Eftersom du upplever att han kommer att ställa till en scen på grund utav ett mänskligt behov som vi alla har?


    Slopa karljäveln och skit bäst du vill sedan när du gjort dig av med honom.


     


    Ha en fortsatt trevlig och bajsfri kväll nu vännen...

  • Anonym (Fia)
    Anonym (ont i magen) skrev 2016-03-13 17:44:31 följande:
    Jo visst gör han det, men han är ju kille. Han har sagt att han aldrig skulle vara tillsammans med en tjej som pruttar tex, så jag är rädd att han skulle bli äcklad om jag då går och gör något som luktar ännu värre. 
    Är han lite lågbegåvad också? med tanke på att alla pruttar, det blir luft i systemet som måste ut - om inte annat kommer det ut när du sover. Visst man behöver inte med flit göra det precis bredvid den andre, men pruttar gör alla. Mer eller mindre och mer eller mindre luktande och ljudligt men likväl gör alla det. 

    Han låter som ett riktigt dåligt "kap" faktiskt. 
Svar på tråden Vågar inte gå och bajsa