• Anonym (ont i magen)
    Äldre 13 Mar 17:34
    27027 visningar
    203 svar
    -2
    203
    27027

    Vågar inte gå och bajsa

    Jag har ett problem som någon mer här kanske varit med om.

    Det är så att jag flyttade in tillsammans med min pojkvän i en liten lägenhet strax efter nyår. Lägenheten är liten (34m2 tror jag) och lite gammaldags. Toaletten tex har inget fönster och har ganska dålig ventilation. Problemet är då att när man går och bajsar så luktar det verkligen jättemycket och jätteilla därinne ganska länge. Jag har provat luftrenare och parfym, men doften blandar sig bara med bajslukten som gör det nästan ännu värre. Mitt problem är att jag tycker verkligen att det är jätteskämmigt om min pojkvän går in på toa efter att jag har varit där och gjort nummer två. Han är dessutom lite fin i kanten och skulle nog ställa till världens liv om han måste gå in där efter mig. Det jag gör nu är att jag inte går och bajsar alls när han är hemma.

    Eftersom jag pluggar och han jobbar brukar jag passa på och göra ifrån mig när han är på jobbet. Helgerna är värst då jag måste gå och hålla mig fredag - måndag. Helgerna är med andra ord bäst när dom är över, för då kan jag gå och bajsa.

    Min största oro är under den kommande påsken då min sambo är ledig i fyra dagar i sträck, och han har sagt hur skönt det ska bli "att inte göra något" under hela påskhelgen. Dvs, jag tror inte han kommer gå ut utan mig så det kommer inte bli nån lucka där jag kan bajsa. Kan man hålla sig i fyra dagar (mitt rekord är tre hittills)? Är det farligt?

    Är det fler som varit i samma situation? Hur löste ni detta? Sitter här och har verkligen jätteont i magen

  • Svar på tråden Vågar inte gå och bajsa
  • Pentra
    Äldre 13 Mar 19:20
    #41
    Anonym (ont i magen) skrev 2016-03-13 17:44:31 följande:
    Jo visst gör han det, men han är ju kille. Han har sagt att han aldrig skulle vara tillsammans med en tjej som pruttar tex, så jag är rädd att han skulle bli äcklad om jag då går och gör något som luktar ännu värre. 

    Så din kille vill inte vara tillsammans med en tjej som har en normat fungerande metabolism...? Han måste väl ändå ha en skruv lös? Och det är väl knappast normalt att finna sig i hans snedvridna uppfattning om tjejer? ... Den här relationen är nog inget att bygga vidare på. Och, nej; att sabba sin egen mage och hälsa bara för att lägenheten, som man bor tillsammans i, har ett sk. bra läge är inget alternativ, utan tyder bara på omognad och inskränkt tänkande. ... /Pentra
  • 879214
    Äldre 13 Mar 19:23
    #42
    Anonym (ont i magen) skrev 2016-03-13 18:45:03 följande:
    Tack, missade den först. Vilken rekommenderar du? Fanns ju många att välja mellan, "Poo La La" tycker jag låter trevligt med doft av liljor. Eller ska man ta originalet?
    han kmr ju fatta va du gjort om det plötsligt luktar liljor, du borde inte göra nån stor grej av det, men förstår att det är lätt att säga :)
  • Anonym (Dusch­a)
    Äldre 13 Mar 20:05
    #43

    Gå och bajsa och ta en dusch efteråt, då försvinner lukten då du duschar.

  • Anonym (Maria­)
    Äldre 13 Mar 20:14
    #44

    Ställ in ett doftlju på toaletten. Då har du också en anledning att alltid ha tändstickor där. Att tända och släcka några tändstickor är ganska effektivt.

  • Anonym (Blub)
    Äldre 13 Mar 20:14
    #45
    Anonym (ont i magen) skrev 2016-03-13 18:37:03 följande:

    Alltså jag vill ju inte lämna honom då han har fint jobb, bil, är snygg, etc. Lägenheten är förstås inte det enda, men vart man bor är viktigt för mig. Vill bo inne i stan. Skulle aldrig kunna göra det annars med tanke på att jag studerar och är beroende av CSN, och det är inte mycket pengar man får av dom...


    Okej, så det är inget kärleksförhållande utan mer än uppgörelse av gammalt snitt? Han står för pengarna och du håller dig snygg och fräsch. Båda är nöjda. Då förstår jag mer varför det är så jobbigt.
  • Äldre 13 Mar 20:57
    #46
    Anonym (ont i magen) skrev 2016-03-13 18:37:03 följande:
    Alltså jag vill ju inte lämna honom då han har fint jobb, bil, är snygg, etc. Lägenheten är förstås inte det enda, men vart man bor är viktigt för mig. Vill bo inne i stan. Skulle aldrig kunna göra det annars med tanke på att jag studerar och är beroende av CSN, och det är inte mycket pengar man får av dom...
    Du vet vad som är viktigt i ett förhållande...
  • Anonym (tänds­tickan­)
    Äldre 13 Mar 21:02
    #47

    Nu ska du få ett tips som slår allt!!!

    Efter varje gång du bajsat ska du tända en tändsticka inne på toan. Det räcker med att tända den och blåsa ut på en gång. Den tar bort all lukt!!!! Så jävla bra :D Jag hade alltid tändstickor i min necessär hos mitt ex haha ;)

  • Anonym (Jossa­n)
    Äldre 13 Mar 21:14
    #48
    Anonym (ont i magen) skrev 2016-03-13 17:44:31 följande:
    Jo visst gör han det, men han är ju kille. Han har sagt att han aldrig skulle vara tillsammans med en tjej som pruttar tex, så jag är rädd att han skulle bli äcklad om jag då går och gör något som luktar ännu värre. 
    Alltså, dumpa. Han verkar inte vara något att hänga i granen...
  • Anonym (Vad är proble­met?)
    Äldre 13 Mar 21:22
    #49

    Vad är problemet egentligen? Om det handlar om lukt säger du bara åt honom att vänta ett tag innan han använder toaletten efter att du varit där och uträttat dina behov. Alternativt att du frågar om han behöver gå på toaletten innan du använder den. Är det lukten som är problemet? Eller är du orolig att han ska höra dig uträtta dina behov? Eller att han ska förstå att du (som resten av världens befolkning) bajsar? Eller är det en kombination av alla tre?

  • Anonym (ont i magen) Trådstartaren
    Äldre 13 Mar 21:49
    #50
    Tändstickor har jag redan testat, och samma sak med att duscha direkt efteråt. Tyvärr går inte lukten bort helt utan det är en svag underdoft som fortfarande är obehaglig.

    Jag har nu beställt den där PooPurryn som folk nämnde innan. Får hoppas den funkar så slipper jag oroa mig för detta mer. Kommer utvärdera i tråden efteråt då jag anar att det är många med samma problem som mig.
Svar på tråden Vågar inte gå och bajsa