• Anonym (ont i magen)
    Äldre 13 Mar 17:34
    26844 visningar
    203 svar
    -2
    203
    26844

    Vågar inte gå och bajsa

    Jag har ett problem som någon mer här kanske varit med om.

    Det är så att jag flyttade in tillsammans med min pojkvän i en liten lägenhet strax efter nyår. Lägenheten är liten (34m2 tror jag) och lite gammaldags. Toaletten tex har inget fönster och har ganska dålig ventilation. Problemet är då att när man går och bajsar så luktar det verkligen jättemycket och jätteilla därinne ganska länge. Jag har provat luftrenare och parfym, men doften blandar sig bara med bajslukten som gör det nästan ännu värre. Mitt problem är att jag tycker verkligen att det är jätteskämmigt om min pojkvän går in på toa efter att jag har varit där och gjort nummer två. Han är dessutom lite fin i kanten och skulle nog ställa till världens liv om han måste gå in där efter mig. Det jag gör nu är att jag inte går och bajsar alls när han är hemma.

    Eftersom jag pluggar och han jobbar brukar jag passa på och göra ifrån mig när han är på jobbet. Helgerna är värst då jag måste gå och hålla mig fredag - måndag. Helgerna är med andra ord bäst när dom är över, för då kan jag gå och bajsa.

    Min största oro är under den kommande påsken då min sambo är ledig i fyra dagar i sträck, och han har sagt hur skönt det ska bli "att inte göra något" under hela påskhelgen. Dvs, jag tror inte han kommer gå ut utan mig så det kommer inte bli nån lucka där jag kan bajsa. Kan man hålla sig i fyra dagar (mitt rekord är tre hittills)? Är det farligt?

    Är det fler som varit i samma situation? Hur löste ni detta? Sitter här och har verkligen jätteont i magen

  • Svar på tråden Vågar inte gå och bajsa
  • Anonym (Bajsh­ustru)
    Äldre 13 Mar 21:55
    #51
    Anonym (ont i magen) skrev 2016-03-13 21:49:34 följande:

    Tändstickor har jag redan testat, och samma sak med att duscha direkt efteråt. Tyvärr går inte lukten bort helt utan det är en svag underdoft som fortfarande är obehaglig.

    Jag har nu beställt den där PooPurryn som folk nämnde innan. Får hoppas den funkar så slipper jag oroa mig för detta mer. Kommer utvärdera i tråden efteråt då jag anar att det är många med samma problem som mig.


    Lycka till!

    Radiotips: P1 Kropp och själ, 28/7 2015, "Det pinsamma nummer två". Finns på www.sverigesradio.se
  • Anonym (Lisa)
    Äldre 13 Mar 22:21
    #52

    Så vissa män tror att tjejer aldrig går på toa?Vad är det för fel på dom?Då får dom själva inte göra det heller.När ni behöver gå på toa,gör det.Skit i skiten

  • Anonym (Shit)
    Äldre 13 Mar 22:35
    #53

    OMG, alla människor bajsar och fiser. Det är helt naturligt

  • Anonym (luden­ben)
    Äldre 13 Mar 23:31
    #54
    Anonym (ont i magen) skrev 2016-03-13 17:52:44 följande:

    Att lämna honom är absolut inget val. Lägenheten ligger centralt och i ett jättebra läge.


    Anonym (ont i magen) skrev 2016-03-13 18:37:03 följande:
    Alltså jag vill ju inte lämna honom då han har fint jobb, bil, är snygg, etc. Lägenheten är förstås inte det enda, men vart man bor är viktigt för mig. Vill bo inne i stan. Skulle aldrig kunna göra det annars med tanke på att jag studerar och är beroende av CSN, och det är inte mycket pengar man får av dom...

    öööööhhhh.....
  • Äldre 13 Mar 23:34
    #55
    Anonym (ont i magen) skrev 2016-03-13 17:44:31 följande:
    Jo visst gör han det, men han är ju kille. Han har sagt att han aldrig skulle vara tillsammans med en tjej som pruttar tex, så jag är rädd att han skulle bli äcklad om jag då går och gör något som luktar ännu värre. 
    Men vad menade han med det?

    De flesta tjejer tycker också det är barnsligt och ociviliserat med en kille som slänger sig i soffan och drar en högljudd fjärt! Jag och min killkompis är diskreta och exponerar inte varandra för varandras kroppsljud och odörer. Detta gäller såklart också mina tjejkompisar. 
  • Anonym (Annan toa?)
    Äldre 13 Mar 23:43
    #56

    I en del hus där jag bott har det funnits toalett i tvättstugan/källaren...

  • Äldre 14 Mar 00:12
    #57
    Anonym (ludenben) skrev 2016-03-13 23:31:44 följande:

    öööööhhhh.....
    Reagerade på det med.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Äldre 14 Mar 00:17
    #58
    Anonym (ont i magen) skrev 2016-03-13 17:52:44 följande:
    Att lämna honom är absolut inget val. Lägenheten ligger centralt och i ett jättebra läge.
    Anonym (ont i magen) skrev 2016-03-13 18:37:03 följande:
    Alltså jag vill ju inte lämna honom då han har fint jobb, bil, är snygg, etc. Lägenheten är förstås inte det enda, men vart man bor är viktigt för mig. Vill bo inne i stan. Skulle aldrig kunna göra det annars med tanke på att jag studerar och är beroende av CSN, och det är inte mycket pengar man får av dom...
    Snacka om att TS är ett skolboksexempel på gold digger.


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Äldre 14 Mar 00:24
    #59

    Väx upp tönt!!!!!!

  • Fröken Apelsi­n
    Äldre 14 Mar 05:21
    #60

    Om det alltid luktar väldigt mycket då du har gjort nummer två på toan bör du kolla upp varför de gör det. För det ska inte lukta som du beskriver. Ingen som kommer direkt efter dig ska kunna känna om du kissat, gjort nummer 2 eller bara tvättat händerna. Oftast beror lukten på dålig kost, men det kan vara någon sjukdom också.

Svar på tråden Vågar inte gå och bajsa