• Anonym (ont i magen)
    Äldre 13 Mar 17:34
    26817 visningar
    203 svar
    -2
    203
    26817

    Vågar inte gå och bajsa

    Jag har ett problem som någon mer här kanske varit med om.

    Det är så att jag flyttade in tillsammans med min pojkvän i en liten lägenhet strax efter nyår. Lägenheten är liten (34m2 tror jag) och lite gammaldags. Toaletten tex har inget fönster och har ganska dålig ventilation. Problemet är då att när man går och bajsar så luktar det verkligen jättemycket och jätteilla därinne ganska länge. Jag har provat luftrenare och parfym, men doften blandar sig bara med bajslukten som gör det nästan ännu värre. Mitt problem är att jag tycker verkligen att det är jätteskämmigt om min pojkvän går in på toa efter att jag har varit där och gjort nummer två. Han är dessutom lite fin i kanten och skulle nog ställa till världens liv om han måste gå in där efter mig. Det jag gör nu är att jag inte går och bajsar alls när han är hemma.

    Eftersom jag pluggar och han jobbar brukar jag passa på och göra ifrån mig när han är på jobbet. Helgerna är värst då jag måste gå och hålla mig fredag - måndag. Helgerna är med andra ord bäst när dom är över, för då kan jag gå och bajsa.

    Min största oro är under den kommande påsken då min sambo är ledig i fyra dagar i sträck, och han har sagt hur skönt det ska bli "att inte göra något" under hela påskhelgen. Dvs, jag tror inte han kommer gå ut utan mig så det kommer inte bli nån lucka där jag kan bajsa. Kan man hålla sig i fyra dagar (mitt rekord är tre hittills)? Är det farligt?

    Är det fler som varit i samma situation? Hur löste ni detta? Sitter här och har verkligen jätteont i magen

  • Svar på tråden Vågar inte gå och bajsa
  • Hasse Qvist
    Fri 2 Aug 2019 14:08

    Finns det ingen slags kolfilterfläkt som skulle hjälpa mot stanken? Jag brukar försöka vifta ut lukten med dörren när jag skäms lite över den stank jag presterat. Men bor man i en kvart på 30 kvm börjar väl hela lägenheten stinka. Jag tror kvinnors bajs börjar lukta mer illa för att de ofta tycker att det är så pinsamt att gå och bajsa så de går och håller sig, och då bakar liksom bajslukten in sig i tarmen.

  • Anonym (2016 !)
    Fri 2 Aug 2019 14:19

    Tråd från 2016
    Om problemet inte löst sig är ts inte längre i livet vid det här laget

  • Anonym (dilem­ma)
    Fri 2 Aug 2019 14:41
    Totoro skrev 2016-03-13 17:55:01 följande:

    Om det nu är så jobbigt för dig att bajsa när han är hemma så sätt på duschen och sen skiter du under tiden duschen står på. Sen hoppar du in i duschen och duschar och använder massa schampo och tvål och sen kan du efteråt parfymer dig och annat dofta gott. Då har du fått skita och doften har hunnit försvinna.

    Har gjort detta själv under längre tid för jag avskydde tanken att folk visste om jag skulle skita. Ibland fick man duscha 2 gånger på en dag för att kunna skita :P


    Har också denna störning att jag aldrig vågat bajsa inför andra. Varit skitjobbigt i mina förhållanden, på arbeten osv speciellt i små lägenheter med dålig toaventilation, eller hemma med nåt ons morgonen efter sex,  så jag har fått göra precis som du beskriver. Men i mitt senaste förhållande löste vi det så att vi säger till att nu får du gå ner i källaren ett tag eller ut i trädgården,så man vet att man är helt allena och kan sitta i lugn och ro. Inga frågor och ingen dålig lukt. Underbart! Skulle aldrig kunna var ihop med nån som inte på allvar tror eller accepterar att även små prinsessor gör nummer 2. Assholesnubbe! Ett annat tips är att spola direkt och inte låta skiten ligga kvar medan man torkar och tvättar sig. Då lär det stinka hundra ggr mer. Folk kan lämna efter sig så vedervärdiga dofter att man storknar;(((
  • Fri 2 Aug 2019 15:25
    +1

    Se till att få det överstökat bara. Förr eller senare måste du kunna skita fast han är hemma.

  • Hasse Qvist
    Fri 2 Aug 2019 15:44
    Anonym (dilemma) skrev 2019-08-02 14:41:55 följande:
    Har också denna störning att jag aldrig vågat bajsa inför andra. Varit skitjobbigt i mina förhållanden, på arbeten osv speciellt i små lägenheter med dålig toaventilation, eller hemma med nåt ons morgonen efter sex,  så jag har fått göra precis som du beskriver. Men i mitt senaste förhållande löste vi det så att vi säger till att nu får du gå ner i källaren ett tag eller ut i trädgården,så man vet att man är helt allena och kan sitta i lugn och ro. Inga frågor och ingen dålig lukt. Underbart! Skulle aldrig kunna var ihop med nån som inte på allvar tror eller accepterar att även små prinsessor gör nummer 2. Assholesnubbe! Ett annat tips är att spola direkt och inte låta skiten ligga kvar medan man torkar och tvättar sig. Då lär det stinka hundra ggr mer. Folk kan lämna efter sig så vedervärdiga dofter att man storknar;(((
    Det låter som att dra det lite långt. Jag säger ibland: "Gå inte in där nu! Vänta en halvtimme innan du går in."

    Har kvinnor lättare för att dela med sig av sin bajslukt till andra kvinnor? erkar vara mycket det här med att dom inte vill att pojkvännen får känna hur det luktar.
  • Anonym (dilem­ma)
    Fri 2 Aug 2019 19:08
    Hasse Qvist skrev 2019-08-02 15:44:53 följande:
    Det låter som att dra det lite långt. Jag säger ibland: "Gå inte in där nu! Vänta en halvtimme innan du går in."

    Har kvinnor lättare för att dela med sig av sin bajslukt till andra kvinnor? erkar vara mycket det här med att dom inte vill att pojkvännen får känna hur det luktar.
    Helt klart värre med pojkvänner och nya dejter men har nästan lika svårt med vänner och familj. Står knappt ut med mina egna dofter och äcklas våldsamt av min skit. Hade önskat att man slapp detta ofog.
  • Fri 2 Aug 2019 21:42
    Anonym (dilemma) skrev 2019-08-02 19:08:57 följande:

    Helt klart värre med pojkvänner och nya dejter men har nästan lika svårt med vänner och familj. Står knappt ut med mina egna dofter och äcklas våldsamt av min skit. Hade önskat att man slapp detta ofog.


    Jamen eller hur. Ofog. Helt ociviliserat. Man tycker att man borde kommit längre 2019. Jag känner mig fan kränkt över denna ovärdiga syssla flera gånger om dan.
  • Anonym (Lisa)
    Fri 2 Aug 2019 22:01

    Hur gör ni som tycker att det här är svårt?Ni som bor i mindre lägenhet med en ny partner ?

  • Anonym (Lisa)
    Fri 2 Aug 2019 23:05
    +1
    GräveJörgen skrev 2016-03-16 18:21:17 följande:

    tycker du verka va en trevlig tjej som bryr dig om att vara fräsh inför din pojkvänn,, skönt det löste sig med sprejen,, ja blev skälv väldit avtänd av mitt X när hon varit på muggen ibland,, lycka till


    Undra vad hon tyckte om din lukt efter att du bajsat?
  • Sat 3 Aug 2019 09:36
    Anonym (Lisa) skrev 2019-08-02 11:56:19 följande:

    Har ni ingen tvättstuga med toalett?Någon allmän toalett närä där ni bor?Du ska inte hålla dig flera dagar ,det är äckligt och jobbigt.Jag gjorde så förut att jag gick till nån annan toalett än hemma.Eller samtidigt som man duschar kan man göra nr 2.


    Men, alltså. Luktar det verkligen illa i långa stunder efteråt varje gång du bajsar? Jag fattar ju att själva bajset har sin lukt, men det åker ju rakt ner i toaletten och vattnet tar hand om lukten. Visst luktar det extra illa ibland, om man ätit något speciellt eller så, men min upplevelse är att det oftast går bra att gå in på en toalett efter att någon har bajsat och inte dö av någon bajs-lukt.

    Innan man börjar leta upp de närmsta offentliga toaletterna eller kommer på strategier för att hålla sig i flera dagar kan man ju börja med att ta reda på hur mycket det faktiskt luktar, och vad som är inbillad (hittar inget bättre ord) lukt för att bajset i sig luktar illa.
Svar på tråden Vågar inte gå och bajsa