• Anonym (ont i magen)
    Äldre 13 Mar 17:34
    26837 visningar
    203 svar
    -2
    203
    26837

    Vågar inte gå och bajsa

    Jag har ett problem som någon mer här kanske varit med om.

    Det är så att jag flyttade in tillsammans med min pojkvän i en liten lägenhet strax efter nyår. Lägenheten är liten (34m2 tror jag) och lite gammaldags. Toaletten tex har inget fönster och har ganska dålig ventilation. Problemet är då att när man går och bajsar så luktar det verkligen jättemycket och jätteilla därinne ganska länge. Jag har provat luftrenare och parfym, men doften blandar sig bara med bajslukten som gör det nästan ännu värre. Mitt problem är att jag tycker verkligen att det är jätteskämmigt om min pojkvän går in på toa efter att jag har varit där och gjort nummer två. Han är dessutom lite fin i kanten och skulle nog ställa till världens liv om han måste gå in där efter mig. Det jag gör nu är att jag inte går och bajsar alls när han är hemma.

    Eftersom jag pluggar och han jobbar brukar jag passa på och göra ifrån mig när han är på jobbet. Helgerna är värst då jag måste gå och hålla mig fredag - måndag. Helgerna är med andra ord bäst när dom är över, för då kan jag gå och bajsa.

    Min största oro är under den kommande påsken då min sambo är ledig i fyra dagar i sträck, och han har sagt hur skönt det ska bli "att inte göra något" under hela påskhelgen. Dvs, jag tror inte han kommer gå ut utan mig så det kommer inte bli nån lucka där jag kan bajsa. Kan man hålla sig i fyra dagar (mitt rekord är tre hittills)? Är det farligt?

    Är det fler som varit i samma situation? Hur löste ni detta? Sitter här och har verkligen jätteont i magen

  • Svar på tråden Vågar inte gå och bajsa
  • Botvid
    Wed 28 Aug 2019 13:05
    Tappadstekspade skrev 2019-08-28 08:13:49 följande:
    Seriöst, vad är det för fel på dig? Du är ju helt besatt av den här tråden. Du skriver så äckliga kommentarer också. Sluta bara, du kommer inte med någon lösning alls utan blir bara kåt och skriver äckliga saker. Fan att ni män ska bajsa ner trådar på det här sättet.
    Nej, jag har kommit med några lösningar. T ex att mellanspola och hälla i Ajax efteråt.
    Jag är en influencer som twittrar om skönhet
  • Botvid
    Wed 28 Aug 2019 13:09

    Jag blir inte kåt, men jag är lite fixerad vid ämnet, det är sant. Som nåt tvång typ.


    Jag är en influencer som twittrar om skönhet
  • Anonym (A)
    Wed 28 Aug 2019 17:59
    Anonym (L) skrev 2019-08-26 19:34:31 följande:
    Har gått 5 dagar ..när jag var gravid med första barnet och var hård i magen pga järntabletter och själva graviditeten. Fick verkligen panik haha.. inte kul.
    Men du ska inte behöva ha det sådär tycker jag.. sätt på vattnet så det inte låter iallafall? Sen får han väl stå ut med att det luktar lite. Du kan bli förstoppad av att inte gå på toa på länge.
    Jag gillade inte att göra det på offentliga toaletter förut men kom över det när jag var gravid med första barnet för jag var så hård i magen i slutet så jag var tacksam bara jag kunde bajsa haha oavsett om det var hemma eller nån annanstans.
    Var ganska hård i magen med andra barnet också men fick laxerande (Movicol tror jag) utskrivet så det blev lite bättre.

    Tror du måste försöka vänja dig vid att göra det även när killen är hemma.. blir ju jättejobbigt för dig annars.
    +1
  • Tappad­steksp­ade
    Wed 28 Aug 2019 20:03
    Botvid skrev 2019-08-28 13:09:52 följande:

    Jag blir inte kåt, men jag är lite fixerad vid ämnet, det är sant. Som nåt tvång typ.


    Då ber jag om ursäkt. Visste inte att det är som ett tvång :(
  • Botvid
    Tue 3 Sep 2019 11:40

    Nu har jag varit på toaletten och bajsat! Tyst


    Jag är en influencer som twittrar om skönhet
  • Anonym (Barab­ajsa)
    Tue 3 Sep 2019 12:25

    Bara gå och bajsa. Om du tycker det är jobbigt att han går in direkt efter dig så bara säg att han får göra sitt först och inte hå in på toa direkt efter dig. Bättre att avdramatisera det hela istället gör att hålla sig och riskera att få riktigt ordentliga problem med magen.

    Om han inte är helt efterbliven så förstår han att du är en mänsklig varelse precis som honom själv och att du som en sådan behöver bajsa precis som alla andra människor. Han lär inte heller bli förvånad över att bajs kan lukta.

  • Anonym (Lisa)
    Tue 3 Sep 2019 20:39
    Anonym (Barabajsa) skrev 2019-09-03 12:25:47 följande:

    Bara gå och bajsa. Om du tycker det är jobbigt att han går in direkt efter dig så bara säg att han får göra sitt först och inte hå in på toa direkt efter dig. Bättre att avdramatisera det hela istället gör att hålla sig och riskera att få riktigt ordentliga problem med magen.

    Om han inte är helt efterbliven så förstår han att du är en mänsklig varelse precis som honom själv och att du som en sådan behöver bajsa precis som alla andra människor. Han lär inte heller bli förvånad över att bajs kan lukta.


    Hur svårt det än är,så gör jag det hellre än får ont i magen osv.Jobbigt.
  • Botvid
    Fri 6 Sep 2019 11:35

    Jag tror det är oerhört naturligt att bajsa. Både män och kvinnor är ju utrustade med det här matsmältningssystemet där man måste tömma slaggprodukterna. Och då luktar det oftast inte så gott. I ett äktenskap eller samboförhållande är det nog ingen som bryr sig. i en dejtingfas det nog vara lite mer känsligt.

    Jag vill helst inte att folk jag inte känner ska gå in på toaletten direkt efter jag producerat något riktigt kadaver-os. Så jag brukar varna dom att inte gå in där på minst en kvart. Det här tricket med att tända en tändsticka har jag känt till sen jag var lite men aldrig provat.Det kan nog funka oset av svavelsatsen kanske kan dominera skitliukten och sedan så bränner man ju upp metangasen.


    Jag är en influencer som twittrar om skönhet
  • Fri 6 Sep 2019 11:44

    Bara ett litet påpekande: Metangas är luktfri, det är svavelföreningar som luktar.

    Ett annat tips: Om man bor i flerfamiljshus kan det finnas en toalett någon annan stans i huset som man har tillgång till. När jag bodde i lägenhet fanns det en toa i källaren vid tvättstugan. Dit kunde man smyga om man inte ville förpesta sin lägenhet.

  • Botvid
    Sat 7 Sep 2019 18:15

    Nu har jag varit på toaletten och bajsat. Tyst


    Jag är en influencer som twittrar om skönhet
Svar på tråden Vågar inte gå och bajsa