• Äldre 20 Mar 21:32
    4939 visningar
    1 svar
    1
    4939

    Bäste vän är en dålig person, vad gör jag?

    Hej!

    Jag sitter i en tråkig situation. Min bäste vän är nämligen otrogen mot sin sambo. Jag tycker verkligen om hennes sambo och han förtjänar så mycket bättre (inte för att någon förtjänar detta men han har verkligen vart en genomgo kille.).

    Hon träffar någon annan kontinuerligt men säger att hon inte kan sluta. Samtidigt har hon ingen stans att ta vägen, så gör hon slut blir hon hemlös. Hon studerar så hon har inga som hälst sätt att köpa en lägenhet. Vi kan inte ha en inneboende då vi bor trångt som det är med barn. Hyresmarknaden är ju svår som bekant av de flesta. Så jag förstår varför hon inte har avslutat det än (även fast jag tror att han hade vart så snäll att han låtit henne stanna tills hon hittat något annat) trots att jag tycker hon bör det.

    Men hon slutar inte träffa andra. Jag är skitsur på henne då hon beter sig som en *****. Helt oacceptabelt. Jag har inte tydligt markerat att det inte är okej. Jag har ju sagt att "du behöver hitta något annat nu" i princip varjd gång vi träffas och pushar henne om lägenheter (taggar henne i alla hyresanonser jag springer på osv). Men jag borde ju verkligen sätta ner foten och säga åt henne att så här kan man inte bete sig. Samtidigt som jag är konflikträdd så är hon ganska heated så att säga. Jag är 90 % säker på att en ordentlig konfrontation leder till ett stort bråk. Samtidigt som jag vet att hon mår dåligt och behöver stöd i sitt liv och jag är verkligen orolig för henne om hon inte har någon att luta sig mot.

    Hon är då en väldigt god vän och vi har stöttat varann genom väldigt mycket. Denna gång har det gått för långt och jag vet inte hur jag ska markera för henne hur jävla inte okej detta är samtidigt som jag inte vill stöta bort henne. Hur fan konfronterar jag henne om detta?

  • Svar på tråden Bäste vän är en dålig person, vad gör jag?
  • Äldre 20 Mar 21:33
    #1

    Hamnade i helt fel kategori.. sorry!

Svar på tråden Bäste vän är en dålig person, vad gör jag?