• Äldre 13 Apr 11:20
    17641 visningar
    92 svar
    92
    17641

    Vart är alla singelmän?

    Är det helt kört att hitta en partner när man är 33 och tvåbarnsmamma?
    Varit singel i 2 1/2 år, dejtat en del men hittar banne mig inget vettigt alls.
    Antingen så är dom så tafatta att man ska behöva bestämma åt dom vad dom ska tycka och tänka.Är inte sugen på en nickedocka.
    Eller så hjärntvättar dom en med att dom vill leva i tvåsamhet med barn, giftermål osv för att man sen nån månad senare inser att det inte alls var så, nej det var bara spännande att ligga lite....
    Tycker jag sänker kraven för varje gång men inte 17 blir det lättare för det.
    Och dessa dejtingsidor som man bara spyr lite lätt på, nån som är i samma sits och bara lyckas träffa konstiga människor? 

  • Svar på tråden Vart är alla singelmän?
  • Äldre 13 Apr 21:16
    #1

    Vi vettiga över 30 är upptagna helt enkelt ;)

    Du får leta män som nyss skilt sig på eget bevåg... jag är kanske där om nåt halvår

  • Äldre 13 Apr 21:35
    #2

    Rusticola Haha... Precis så det är, alla bra är redan upptagna, typiskt!
    Så du planerar redan framåt andra sidan häcken?

  • Äldre 13 Apr 22:05
    #3

    Har gjort det ett par år men det är ju svårt att lämna då man ju inte vet vad man får... och mitt problem är att ingen vettig tjej vill dejta en gift man och det har jag full förståelse för. Väntar på att barnen ska vänja sig vid tanken och hoppas under tiden gräset växer till sig på "den här sidan" men större delen av tiden är hoppet förlorat. Just nu är jag inne på att hitta en älskarinna men det känns ju inte heller som någon bra och långsiktig lösning. Man kan tokjobba också så att man inte orkar "vilja umgås" men så vill jag ju inte heller leva. Hoppas det dyker upp ngn skiljd snygg smart trevlig 30+-are snart alltså, och till dess hänger jag här...

  • Äldre 14 Apr 08:24
    #4

    Fast sånt där förstår jag mig inte riktigt på... Varför stanna i något som inte känns bra tills man "hittar nåt bättre"? tror tyvärr att många stannar pga trygghet och bekvämlighet. Jag är dock inte en av dom.
    Att jobba för att hålla sig hemifrån, visst det finkar säkert och man glider ifrån varandra, men är det ett bra sätt att skiljas på?
    Man lever en gång, vad vill DU ha ut av ditt liv? Fundera på det ;)

  • Äldre 14 Apr 16:39
    #5
    +1

    Jo jag skrev ju att jag inte ser nåt av alternativen som särskilt bra, men att skilja sig är ju inte heller jättekul tror jag. Barnen har ibland förstått att det är nära och då har budskapet varit att "hellre att ni bråkar än att ni skiljer er" och man ser verkligen hur hårt de skulle ta det. Med mitt liv vill jag ju ge barnen en bra uppväxt, och eftersom frun och jag nu funkar som vänner och inte belastar barnen med våra problem (mer än vanligt iaf) så funkar det som det är. Allt annat är ju också bra, ekonomiskt och praktiskt är det ju bra att vara två och jag vill inte ha bråttom in i något nytt utan nästa gång vill jag välja med omsorg. Så blir det inte värre än nu så stannar jag tills jag hittar ngn ny eller frun förstår att börja njuta av livet. Håller dock sinnet öppet för lite sex/kärlek vid sidan om äktenskapet så jag får känna den sortens livsglädje även nu :)

  • Äldre 14 Apr 18:35
    #6

    Kan förstå hur du tänker.
    Att vara otrogen är väl ingen bra lösning men sex är väldigt viktigt i ett förhållande. Tycker åtminstone jag som gillar närhet och gärna är fysisk av mig och älskar sex!
    Finns ju speciella sidor att hitta en älskarinna på.
    Jag var det ett tag, omedveten till en början. Vi sågs i två år och ses fortfarande. Nu har han dock separerat från sin fru.
    Var ju inte min huvudvärk och sexet var/är grymt!!

  • Äldre 14 Apr 22:00
    #7

    Har tittat på några sådana sidor och faktiskt träffat någon men även om idén känns bra funkade det inte. Kändes som de flesta tjejerna var där för att få bekräftan men utan att vilja ses och det ju gick minst tio kilar/tjej så som gift man utan ansiksbild lyckades jag inte hitta nån som jag ville ha nån relation/sex med. Är väl så att även de vettiga tjejerna är upptagna och nöjda med sin man redan.

    Är han inte vettig då? Och dessutom ledig :)

  • Äldre 8 May 15:51
    #8
    MeandHim skrev 2016-04-13 11:20:19 följande:

    Är det helt kört att hitta en partner när man är 33 och tvåbarnsmamma?
    Varit singel i 2 1/2 år, dejtat en del men hittar banne mig inget vettigt alls.
    Antingen så är dom så tafatta att man ska behöva bestämma åt dom vad dom ska tycka och tänka.Är inte sugen på en nickedocka.
    Eller så hjärntvättar dom en med att dom vill leva i tvåsamhet med barn, giftermål osv för att man sen nån månad senare inser att det inte alls var så, nej det var bara spännande att ligga lite....
    Tycker jag sänker kraven för varje gång men inte 17 blir det lättare för det.
    Och dessa dejtingsidor som man bara spyr lite lätt på, nån som är i samma sits och bara lyckas träffa konstiga människor? 


    Hängde på Happy Pancake lite förut för att liva upp livet.. (Inte träffa ngn hade 'vänskap' ikryssat). Blev ngn slags 'dejtingcoach' åt ett par tjejer där... Riktigt kul att hjälpa dem tolka mäns meddelanden och svara.. ;)

    Är nu gift och så samt lite utanför din ålder kanske (min fru är dock bara 4 år äldre än du och var 34 när vi sågs, med ett barn). Jag ser inte det som ngt problem, tvärt om. Älskar att jag fått en bonustjej och syskon till min son :)

    Många grodor innan prinsen... ;)
    Lycka Till!
  • Äldre 8 May 21:34
    #9

    Rusticola... Nej, faktiskt inte :p

  • Äldre 8 May 21:35
    #10

    Gung Ho haha ja många grodor har det blivit :) men men nån gång ska det väl va min tur.
    Nu verkar komma överens med bonusbarnen,härligt! :)

Svar på tråden Vart är alla singelmän?