• Anonym (jag)

    Blir ens liv mindre värt för att man låter föräldrarna vara med?

    I maj ska jag och maken fara och hälsa på sonen och han familj. Vi har inte träffats sen före jul så jag ser verkligen fram emot detta. Vi brukar alltid ge dem saker och den här gången frågade vi om de ville ha våra nattygsbord i lackat mörkt trä eftersom vi köpt nya. Nej egentligen inte fick jag till svar då. Förstår ni hur välkommen jag känner mig nu? Givetvis så undrar jag varför man inte vill ha gåvor och då får jag svaret att de vill köpa saker som de själva har råd med och inte ta emot allmosor. Nu är den ena på föräldraledighet så det de har råd med är inte mycket alls. Min make säger att jag ska sluta försöka ge dem saker eftersom de är otacksamma men jag vill säkerställa att barnbarnen har det bra materiellt sett. Men min svärdotter är av uppfattningen att man ska göra allting själv så tydligen är det viktigare att göra saker själv än att ha det bra?

  • Svar på tråden Blir ens liv mindre värt för att man låter föräldrarna vara med?
  • Anonym (jag)
    Aniiee skrev 2016-04-17 16:47:07 följande:

    Är det tredje eller fjärde tråden du skiver och ältar detta, TS? Helt ärligt och i all välmening, men du behöver nog skaffa dig en terapeut och ett liv. Du verkar inte må så bra i dig själv.


    Men varför är det så viktigt hur många gånger jag skrivit?? Ja jag ska sluta ta upp det här men försök förstå snälla ni hur outhärdligt det är med en sån präktig människa som kan allt, vet allt och orkar allt???
  • Kim Possible
    Anonym (jag) skrev 2016-04-17 21:17:57 följande:
    Men varför är det så viktigt hur många gånger jag skrivit?? Ja jag ska sluta ta upp det här men försök förstå snälla ni hur outhärdligt det är med en sån präktig människa som kan allt, vet allt och orkar allt???
    Alltså... Förvånad...hahahahaha!  

    Har du något slags mentalt handikapp eller är det alla år som understimulerad hemmafru i ett, som det verkar, kärlekslöst äktenskap som satt din hjärna helt ur spel? 
  • Fiona M
    Anonym (jag) skrev 2016-04-17 21:17:57 följande:
    Men varför är det så viktigt hur många gånger jag skrivit?? Ja jag ska sluta ta upp det här men försök förstå snälla ni hur outhärdligt det är med en sån präktig människa som kan allt, vet allt och orkar allt???
    Pratar du om dig själv här?
  • Anonym (-)
    Anonym (jag) skrev 2016-04-17 21:17:57 följande:
    Men varför är det så viktigt hur många gånger jag skrivit?? Ja jag ska sluta ta upp det här men försök förstå snälla ni hur outhärdligt det är med en sån präktig människa som kan allt, vet allt och orkar allt???
    Skrattande
    TS, du beskrev just dig själv. Du tror du kan allt, vet allt och orkar allt, och det står din son och hans fru inte ut med.

    TS, har du inget umgänge alls med din man?
  • Aniiee
    Anonym (jag) skrev 2016-04-17 21:17:57 följande:
    Men varför är det så viktigt hur många gånger jag skrivit?? Ja jag ska sluta ta upp det här men försök förstå snälla ni hur outhärdligt det är med en sån präktig människa som kan allt, vet allt och orkar allt???
    Det är viktigt därför att det ger en inblick i hur du mår. Och det är vikigt att veta hur du mår om man ska kunna ge dig adekvata råd och, förhoppningsvis i slutänden, adekvat, professionell hjälp.

    Jag förstår att du mår dåligt. Jag förstår att du känner dig både otillräcklig och åsidosatt på samma gång. Du försöker hitta en plats i ditt liv, någonstans där du kan vara hel och vara du, , men du har snöat in på att försöka få plats på ett ställe där du inte är välkommen så mycket som du önskar, och det blir bara värre och värre ju mer du försöker tränga dig på.

    Du behöver hitta en EGEN vrå, ett EGET syfte med livet, koncentrera dig helt och hållet på BARA DIG, där varken barn eller barnbarn eller övrig familj finns, annat än i perifirin. BARA OM DU GÖR DET kommer DU och DE DINA må bra, själva och i varandras sällskap.

    Jag önskar dig TS och dina familj allt gott, här. Jag vill at NI ska funka, tillsammans. Men för att NI ska funka tillsammans måste DU ta ett steg tillbaka och hitta DIG SJÄLV.
    You are the creators and the curators of your own lives
  • Anonym (Obi Wan Kenobi)
    Anonym (jag) skrev 2016-04-17 21:17:57 följande:
    Men varför är det så viktigt hur många gånger jag skrivit?? Ja jag ska sluta ta upp det här men försök förstå snälla ni hur outhärdligt det är med en sån präktig människa som kan allt, vet allt och orkar allt???
    Tänk så många hemska svärmödrar som inte skriver trådar här och som därför inte har någon som påpekar vad de gör fel. Jag tycker det är helt rätt av dig att skriva här, men tyvärr har du svårt att ta till dig vad som skrivs. Har du lagt märke till att det inte finns någon som håller med dig?

    Du beskrev dig själv ganska bra i inlägget ovanför (oavsiktligt), men man måste vara klar över vem som bestämmer i varje situation. Du kränker integriteten för din sons familj med ditt beteende, och det spelar faktiskt ingen roll vem som har rätt i sakfrågan. De bestämmer själva över sitt hem och sin familj, och du kommer inte få en bra relation med dem förrän du ändrar ditt beteende.
  • Anonym (jag)
    Anonym (-) skrev 2016-04-17 21:28:25 följande:

    TS, du beskrev just dig själv. Du tror du kan allt, vet allt och orkar allt, och det står din son och hans fru inte ut med.

    TS, har du inget umgänge alls med din man?


    Det är inte jag som älskar att amma, samsova, laga mat från grunden , baka, gå i skogen, studera, har en ovanlig utbildning och märkvärdigt yrke och hellre har sömnbrist än barnvakt så nä det är inte jag som är outhärdlig!
  • Hannah76

    [quote=76544630][quote-nick]Anonym (jag) skrev 2016-04-17 21:50:30 följande:[/quote-nick]

    Det är inte jag som älskar att amma, samsova, laga mat från grunden , baka, gå i skogen, studera, har en ovanlig utbildning och märkvärdigt yrke och hellre har sömnbrist än barnvakt så nä det är inte jag som är outhärdlig!

    [/

    Vad är det för fel på att amma, samsova, studera, arbeta???

    Du avskyr tydligen din svärdotter - vRför i hela världen skulle de då vilja ha dig i närheten av deras barn?

  • NKmamma
    Anonym (jag) skrev 2016-04-17 21:17:57 följande:
    Men varför är det så viktigt hur många gånger jag skrivit?? Ja jag ska sluta ta upp det här men försök förstå snälla ni hur outhärdligt det är med en sån präktig människa som kan allt, vet allt och orkar allt???
    Vad är det här?
    Du beskriver dig själv?
    Du beskriver sonens tjej och du har mindervärdeskomplex?
  • Fiona M
    Anonym (jag) skrev 2016-04-17 21:50:30 följande:
    Det är inte jag som älskar att amma, samsova, laga mat från grunden , baka, gå i skogen, studera, har en ovanlig utbildning och märkvärdigt yrke och hellre har sömnbrist än barnvakt så nä det är inte jag som är outhärdlig!
    Nej, du följer enbart råd utan att se till barnets bästa och är inte en bra mamma.
Svar på tråden Blir ens liv mindre värt för att man låter föräldrarna vara med?