• Anonym (Stina­0)
    Äldre 22 May 13:00
    24654 visningar
    235 svar
    235
    24654

    Bada som tjock

    Hej jag är en ung kvinna på snart 20 som ska resa snart och då kommer jag sola och bada
    Jag har väldigt mycket celluliter och fett på kroppen som jag inte hinner göra nått åt innan jag åker så jag undrar om ni tycker att jag bara ska bada och strunta i vad folk kanske tycker eller om jag ska försöka dölja dom delar av min kropp jag inte vill att folk ska titta på för att de är så stora och har celluliter? Hur kan jag isåfall dölja? Kan inte bada med sarong

  • Svar på tråden Bada som tjock
  • Äldre 22 May 13:02
    #1
    +1

    Tycker inte du ska dölja alls! Samma för mig nämligen! Skit i vad folk tycker. Klart du ska bada :)

  • Anonym (Stina­0) Trådstartaren
    Äldre 22 May 13:06
    #2
    njursten skrev 2016-05-22 13:02:13 följande:

    Tycker inte du ska dölja alls! Samma för mig nämligen! Skit i vad folk tycker. Klart du ska bada :)


    Hjärta
  • Äldre 22 May 13:09
    #3
    njursten skrev 2016-05-22 13:02:13 följande:

    Tycker inte du ska dölja alls! Samma för mig nämligen! Skit i vad folk tycker. Klart du ska bada :)


    Håller med!!!
  • Anonym (Wildr­at)
    Äldre 22 May 13:14
    #4
    Anonym (Stina0) skrev 2016-05-22 13:00:30 följande:

    Hej jag är en ung kvinna på snart 20 som ska resa snart och då kommer jag sola och bada
    Jag har väldigt mycket celluliter och fett på kroppen som jag inte hinner göra nått åt innan jag åker så jag undrar om ni tycker att jag bara ska bada och strunta i vad folk kanske tycker eller om jag ska försöka dölja dom delar av min kropp jag inte vill att folk ska titta på för att de är så stora och har celluliter? Hur kan jag isåfall dölja? Kan inte bada med sarong


    Strunta i vad folk tycker. Du är intressant för andra i ungefär 4 sekunder, begränsa inte ditt liv för den korta tidsperioden.
    Nu är jag visserligen dubbelt så gammal som dig men jag har slutat bry mig om vad andra tänker om mig. Om mina bleka, feta och oftast orakade ben stör någon så är det deras problem, inte mitt. Jag har dessutom fått lipödem i mina ben så de är tom större än för normala tjocka men jag begränsas tillräckligt mycket av min sjukdom så jag vägrar begränsas av vad nån tycker utöver det.
  • Anonym (bada!­)
    Äldre 22 May 13:21
    #5

    Bada precis som du har lust. Om folk glor eller kommenterar påminn dig själv om att det är de som har problem, inte du! Om du är orolig för kommentarer förbered gärna ett trevligt och fyndigt svar om det gör att du känner dig tryggare. Själv känner jag mig mer bekväm i lite mer täckande badkläder, typ tankini eller hel baddräkt som håller brösten på plats och med lite längre ben som täcker överdelen av låren, eller en liten kjol finns också i badtyg eller på själva baddräkten. Det är ju helt upp till dig men det underlättar kanske om du hittar något som du känner dig fin och trivs i.

  • Anonym (bea)
    Äldre 22 May 15:15
    #6

    Absolut bada. Njut och var glad och skit i dina celluliter. Alla ser vi olika ut. Själv hade jag komplex i din ålder för att jag var för mager. Jag tyckte bikinin hängde som en trasa och trodde alla glodde för dom tyckte kvinnor med former var snyggare. I dag  har jag lagt på mej några kilo. Är fortfarande inte perfekt. Cellutliter och hängmage, men smal. Enligt  tidningsidealet ingen bra combo, men jag struntar i det. Och faktiskt alla andra också. Ingen bryr sej. Det sitter i ens egen hjärna.  Dom gånger jag är på stranden och har en dag jag känner mej ful spanar jag in en tjej som jag tycker har fulare kropp än mej och lägger mej så jag ser henne. Då brukar jag tänka att hon badar och solar utan att någon bryr sej och jag är snyggare än henne så då är det nog inte så illa med mej som jag tror. Funkar alltid när hjärnspöken drar igång.

    Och du, om någon mot förmodan skulle säga något elakt till dej använd dej av min kompis avsnoppande kommentar: Jag är tjock, jag kan göra något åt det om jag vill. Du är dum i huvudet det går tyvärr inte att göra något åt.

  • Anonym (Äsch!­)
    Äldre 22 May 16:00
    #7

    Bada och var glad! Glad  Kunde inte bry mig mindre. Gränsen för mig på en vanlig badstrand här hemmavid går vid topless-det vill jag faktiskt inte se nån.

  • Äldre 22 May 16:04
    #8

    Alla andra ser faktiskt inte heller ut som fotomodeller. Visst finns det de med vackra kroppar, men de flesta har lite skavanker.

    Bada på du, du kommer inte tacka dig själv när du är gammal om du hindrat dig själv från att leva livet för att du inte är snygg nog enligt dig själv.

    "Your body is just the vehicle for your mind and soul." <- är ett bra sätt att se på det.

  • Äldre 22 May 16:14
    #9
    +1

    När du blir gammal kommer du INTE att tänka tillbaka på din ungdom och tänka "oh, jag önskar jag dolde min kropp mer, var mindre nöjd, slog ner på mig själv, skämdes för hur min kropp såg ut, njöt mindre, tyckte mindre om mig själv..."

    Garanterat kommer du tänka helt tvärt om. Gör så nu också. Ingen kommer klanka ner på dig ifall du njuter av dig själv, är stolt över dig själv, älskar dig själv och mår bra. Du kommer vinna på det. Du kommer vara gladare och lyckligare och kunna njuta av tillvaron. Din kropp är fantastisk! Den bär dig varje dag, andas, pumpar runt blod i alla små celler, säger åt dig när den behöver vila osv osv. Var stolt över det!! Utseendet är precis bara det, utseende. Älska det också, vad spelar det för roll egentligen? Då kan du ju lika gärna älska det!

    You go girl! <3

  • Äldre 22 May 16:39
    #10
    +1

    Ja bada! Strunta i vad folk tycker och tänker. Dom flesta människor lägger inte märke till hur andra ser ut, dom har fullt upp med hur dom själv ser ut...

Svar på tråden Bada som tjock