• Anonym (Kluve­n)
    Äldre 24 May 08:27
    6856 visningar
    54 svar
    54
    6856

    barn med olika män

    Jag har idag tre barn ,två med min ex-man på 10 och 8år (separerade sedan snart 8år) och ett barn på 2år med mitt andra ex.
    Jag blir snart 32 och jag känner att jag inte är färdig men är samtidigt "rädd" för vad andra ska tycka om jag skulle skaffa ett fjärde barn med min nuvarande sambo :-/
    Önskar mig sååå ett fjärde barn och gärna innan jag blir "för gammal".
    Vad är era åsikter/tankar kring detta? Skulle gärna vilja höra om andras erfarenheter och funderingar.
    Ha en bra dag allihop!

  • Svar på tråden barn med olika män
  • Anonym (vad)
    Äldre 24 May 08:41
    #1
    +1

    Om du vill ha ett barn till så skaffa det! Skit i vad andra tycker!

    Jag har två barn med mitt ex, jag kommer inte skaffa fler. Jag vill inte ha olika pappor, att syskonen får olika saker, har olika möjligheter och förutsättningar, olika släkter, m.m. Men det är mina tankar och känslor kring mitt liv.

    Om det känns bra och rätt för dig och din sambo så finns det väl ingen orsak till att inte skaffa barn.

  • Anonym (Kluve­n) Trådstartaren
    Äldre 24 May 08:57
    #2

    Mina två stora har jag på heltid och den lille varannan vecka så jag ser det inte riktigt så som du men jag förstår absolut hur du tänker.
    Tack för din åsikt

  • Anonym (Skit i.)
    Äldre 24 May 08:58
    #3

    Bry dig inte om vad andra tycker. Lev ditt liv ts och var glad. Skit i folks åsikter. Människor ska alltid tycka och tänka om allt möjligt.

  • Anonym (Ez)
    Äldre 24 May 09:01
    #4

    Gör som du vill, i mångas ögon är du redan körd.

  • Anonym (Kluve­n) Trådstartaren
    Äldre 24 May 09:05
    #5
    Anonym (Ez) skrev 2016-05-24 09:01:49 följande:

    Gör som du vill, i mångas ögon är du redan körd.


    Ja så är det säkert
  • Grind SE
    Äldre 24 May 09:10
    #6

    2 pappor är en för mycket. 3 ska vi inte ens prata om.

  • Grind SE
    Äldre 24 May 09:11
    #7
    Anonym (Ez) skrev 2016-05-24 09:01:49 följande:

    Gör som du vill, i mångas ögon är du redan körd.


    Nja, 2 pappor är inte optimalt men fortfarande legitimt.
  • Anonym (Kluve­n) Trådstartaren
    Äldre 24 May 09:12
    #8
    Grind SE skrev 2016-05-24 09:11:21 följande:
    Nja, 2 pappor är inte optimalt men fortfarande legitimt.
    Dock bara en som är "med i bilden"....men det kvittar väl
  • Anonym (groda­n)
    Äldre 24 May 09:15
    #9

    Lev inte ditt liv efter vad andra tycker.

    Men jag tänker, finns det någon lärdom att lära här kanske? Du har separerat båda gångerna när barnen varit mycket små. Hur kommer det sig? Finns det något mönster? Skaffat barn för tidigt i förhållandet, med karlar som inte varit mogna för det kanske, ostabila förhållanden osv. Gissar utifrån ditt lilla barns ålder att det nya förhållandet är ganska nytt, då kanske det är klokt att vänta några år med att skaffa barn? 32 är ingen "panik-ålder".  

  • Anonym (Kluve­n) Trådstartaren
    Äldre 24 May 09:18
    #10
    Anonym (grodan) skrev 2016-05-24 09:15:08 följande:

    Lev inte ditt liv efter vad andra tycker.

    Men jag tänker, finns det någon lärdom att lära här kanske? Du har separerat båda gångerna när barnen varit mycket små. Hur kommer det sig? Finns det något mönster? Skaffat barn för tidigt i förhållandet, med karlar som inte varit mogna för det kanske, ostabila förhållanden osv. Gissar utifrån ditt lilla barns ålder att det nya förhållandet är ganska nytt, då kanske det är klokt att vänta några år med att skaffa barn? 32 är ingen "panik-ålder".  


    Min ex-man var otrogen och valde bort oss ,mitt andra ex och jag ville helt olika saker i livet efter att barnet var fött...vi var ett par i 5år.
Svar på tråden barn med olika män