• Anonym (Kluve­n)
    Äldre 24 May 08:27
    6857 visningar
    54 svar
    54
    6857

    barn med olika män

    Jag har idag tre barn ,två med min ex-man på 10 och 8år (separerade sedan snart 8år) och ett barn på 2år med mitt andra ex.
    Jag blir snart 32 och jag känner att jag inte är färdig men är samtidigt "rädd" för vad andra ska tycka om jag skulle skaffa ett fjärde barn med min nuvarande sambo :-/
    Önskar mig sååå ett fjärde barn och gärna innan jag blir "för gammal".
    Vad är era åsikter/tankar kring detta? Skulle gärna vilja höra om andras erfarenheter och funderingar.
    Ha en bra dag allihop!

  • Svar på tråden barn med olika män
  • Grind SE
    Äldre 24 May 09:19
    #11
    Anonym (Kluven) skrev 2016-05-24 09:12:59 följande:

    Dock bara en som är "med i bilden"....men det kvittar väl


    Normerna finns ju till för att skapa hållbara familjerelationer. En skild frånvarande pappa är givetvis sämre än skild närvarande pappa.

    Vad ger det för signaler till dina barn att skaffa barn med tre olika män och sedan leva singel?
  • Grind SE
    Äldre 24 May 09:20
    #12
    Grind SE skrev 2016-05-24 09:19:11 följande:

    Normerna finns ju till för att skapa hållbara familjerelationer. En skild frånvarande pappa är givetvis sämre än skild närvarande pappa.

    Vad ger det för signaler till dina barn att skaffa barn med tre olika män och sedan leva singel?


    Så om du nu har så stark barnlängtan så får du nog se till att det håller om du försöker en tredje gång.
  • Anonym (Kluve­n) Trådstartaren
    Äldre 24 May 09:23
    #13
    Grind SE skrev 2016-05-24 09:19:11 följande:
    Normerna finns ju till för att skapa hållbara familjerelationer. En skild frånvarande pappa är givetvis sämre än skild närvarande pappa.

    Vad ger det för signaler till dina barn att skaffa barn med tre olika män och sedan leva singel?
    Har inte planerat att leva som singel
  • Anonym (samma­)
    Äldre 24 May 09:28
    #14

    Jag skulle mer tänka hur man ska räcka till för fler barn med så stor åldersskillnad och där med olika behov. 

    Jag har tre barn mellan 0 och 11. Jag vill inte ha fler pga att jag redan känner mig ganska splittrad. Hur gör man på stranden? Lillen ska ligga i skuggan, mellan vill sitta i strandkanten och gräva, stora vill ut på bryggan och dyka. Inte så lätt att hitta gemensamma aktiviteter till alla. 4 barn i jämnare ålder hade jag kunnat tänka mig. 

  • Stolt Farsa
    Äldre 24 May 09:42
    #15

    Körpå bara. jag har en kusin som har fyra barn med tre kvinnor. Jag skulle nog inte oroa mig så mycket för vad andra tycker jag skulle snarare oroa mig fur hur tusan jag skulle få ihop vardagen med alla ungar.

  • Anonym (mh)
    Äldre 24 May 09:52
    #16

    Jag hade själv väntat ett par år till om jag vore Ts. Har man redan separerat med 2 olika pappor så hade jag varit än mer försiktig med en 3:e. Hur kul hade det varit ifall man hade oturen att separera med en 3:e pappa bara för att man kanske hade för bråttom? Dessutom så är 32 ingen ålder. Skillnad hade det ju varit ifall man istället var runt 40 år. 

  • Anonym (Kluve­n) Trådstartaren
    Äldre 24 May 10:11
    #17
    Anonym (mh) skrev 2016-05-24 09:52:42 följande:

    Jag hade själv väntat ett par år till om jag vore Ts. Har man redan separerat med 2 olika pappor så hade jag varit än mer försiktig med en 3:e. Hur kul hade det varit ifall man hade oturen att separera med en 3:e pappa bara för att man kanske hade för bråttom? Dessutom så är 32 ingen ålder. Skillnad hade det ju varit ifall man istället var runt 40 år. 


    Vill ju inte va "för gammal" som sagt och enligt mig är det efter 35 då riskerna ökar för diverse saker...samt jag vill inte va i pensionärsålder när barnen lämnar boet så att säga.
    Men jag håller med ,är inte riktigt tänk att det skulle bli barn exakt å precis nu.
  • Anonym (Y)
    Äldre 24 May 10:15
    #18

    Det är för sent att börja bry dig om vad andra tycker.

    ;)

  • Anonym (Kluve­n) Trådstartaren
    Äldre 24 May 10:32
    #19

    Så egentligen borde jag ha steriliserat mig som 24årig 2barns mamma efter att deras pappa va otrogen och försvann ur bilden för att inte "riskera" att få fler barn med någon annan för det är "fel enligt normen"?

  • Anonym (H)
    Äldre 24 May 10:57
    #20

    Men vilka fjantar det finns i den här tråden.

    Om ni vill och har en bra familjesituation så kör. Kan inte se hur det skulle vara sämre för barnen att ha olika pappor. Vad folk tycker ska du för övrigt skita fullständigt i. Det sticker bara i ögonen på alla Svenssons när någon valt något annat än kärnfamiljen.

Svar på tråden barn med olika män