• Anonym (Kluven)

    barn med olika män

    Jag har idag tre barn ,två med min ex-man på 10 och 8år (separerade sedan snart 8år) och ett barn på 2år med mitt andra ex.
    Jag blir snart 32 och jag känner att jag inte är färdig men är samtidigt "rädd" för vad andra ska tycka om jag skulle skaffa ett fjärde barn med min nuvarande sambo :-/
    Önskar mig sååå ett fjärde barn och gärna innan jag blir "för gammal".
    Vad är era åsikter/tankar kring detta? Skulle gärna vilja höra om andras erfarenheter och funderingar.
    Ha en bra dag allihop!

  • Svar på tråden barn med olika män
  • Fjäril kär
    Anonym (Kluven) skrev 2016-05-24 10:11:48 följande:

    Vill ju inte va "för gammal" som sagt och enligt mig är det efter 35 då riskerna ökar för diverse saker...samt jag vill inte va i pensionärsålder när barnen lämnar boet så att säga.

    Men jag håller med ,är inte riktigt tänk att det skulle bli barn exakt å precis nu.


    Fast om du utgår ifrån den åsikten så hamnar du i riskzonen igen med ett barn för fort i nytt förhållande och möjlig ny separation.

    Ett stabilt och hållbart förhållande är väl viktigare än en åsikt om ålder?

    Spelar det verkligen någon roll om du får barn vid 36 års ålder ?
  • Anonym (Lasse)

    Du är inte automatiskt pensionär bara för att du väntar 1-3 år och verkligen ser till att du har rätt pappa den här gången.

    Det tyder snarare på att du lärt dig av förra gången och verkligen fattar ett vuxet och genomtänkt beslut.

  • Anonym (rörigt)

    Jag har en bekant som har fem barn med tre olika pappor, och nu väntar sitt sjätte med pappa nr 4. Jävligt rörig familj med ganska mycket konflikter tyvärr. Vet inte om det har med att det är så många viljor och ex och bonusföräldrar etc inblandade men det känns långt ifrån optimalt.

  • Anonym (Kluven)
    Anonym (rörigt) skrev 2016-05-24 11:03:16 följande:

    Jag har en bekant som har fem barn med tre olika pappor, och nu väntar sitt sjätte med pappa nr 4. Jävligt rörig familj med ganska mycket konflikter tyvärr. Vet inte om det har med att det är så många viljor och ex och bonusföräldrar etc inblandade men det känns långt ifrån optimalt.


    Lite olika dock ,finns bara en annan inblandad förälder i mitt fall och det är minsta barnets pappa.
  • Anonym (.)

    Vad vill din nuvarande sambo? Längtar han efter ett gemensamt barn?

    Så länge man kan ordna med en harmonisk uppväxt för sina barn (vilket knappast är garanterat bara för att det är helsyskon) så ska man inte låta andras trångsynthet hindra en från att skapa den familj man längtar efter.

  • fjanten

    Skit i vad andra tycker, det är ditt liv och ditt val.

    Men, och detta är ett stort men, så kan det vara en fördel att vänta något år så att du är mer säker på att din nya verkligen är någon att hänga i granen så att säga.

    Det är, återigen, ditt val, men det kanske inte är så roligt att snart ha en fjärde karl som du vill ha barn med?

  • Anonym (Y)

    Hur väl stämmer fördomarna i ditt fall när det gäller mammor som har barn med olika pappor?

  • Pkb

    Hur länge har du och din nuvarande bott tillsammans? Hur länge hade du bott med de andra männen innan ni skaffade barn?

  • Anonym (Mia)

    Jag tycker ärligt talat att det är lite egotrippat att skylla på barnlängtan och bara skaffa en hög ungar med olika pappor. Det blir oftast väldigt tufft för syskonen, dvs de barn du redan har. Hur kommer de att reagera? I mina öron låter det som om det kan bli ganska rörigt i din familj...

    Det låter dock som om du redan bestämt dig och nu vill ha medhåll?

  • Stolt Farsa

    Jag kan ju bara säga vad jag skulle ha gjort. Jag utgår ju ifrån mig själv och jag hade nog inte skaffat ytterligare ett barn, känns tillräckligt spretigt som det är. Hur ska du komma överens med alla pappor om skolval, m.m. Det blir ju svårt att flytta någon annanstans (rent hypotetiskt).

Svar på tråden barn med olika män