• Anonym (Ledse­nochån­gest)
    Äldre 24 May 10:36
    8550 visningar
    73 svar
    73
    8550

    Panik! Svar på fråga om kejsarsnitt

    Igår träffade jag en läkare för vad jag trodde var att bestämma datum för kejsarsnitt. Nej, hon tog bara lite info, jag blev utskickad för att fylla i ett papper och sedan kunde jag gå hem. Fick inte ställa någon av de frågor jag hade.

    En sak som nu hållt mig uppe större delen av natten och även lett till en del ångestgråt är att hon sa att ks läggs i v 39. Vad menade hon med det?! V 39 för mig betyder 38-38+6 medan jag tror att vården menar just v 39-39+6. Det betyder att det tidigast blir snitt 5 dagar innan bf!!

    Har försökt ringa mvc men deras telefonkö är fylld för dagen.

    Jag har en grov förlossningsrädsla, dock har jag mycket svårt att uttrycka dessa känslor ansikte mot ansikte och verkar kanske "ok", men det är jag inte! Om det är så att de lägger det mindre än 1 vecka före bf så vill jag inte vara med mer, vill fly härifrån men det finns ingenstans att fly till. Det känns som om de leker med mitt liv. Jag fattar att det är bättre för bebisen att födas sent men jag då? Betyder inte jag någonting?! Det känns som jag har en dödsdom hängande över mig, önskar jag kunde försvinna.

  • Svar på tråden Panik! Svar på fråga om kejsarsnitt
  • Anonym (Anna)
    Äldre 26 May 09:21
    #41
    Anonym (Ledsenochångest) skrev 2016-05-26 08:59:35 följande:

    Nix? Jag bodde där i flera år, under vilken sten bodde du där? Min svägerska i England fick barn igår faktiskt, just genom planerat kejsarsnitt. Jag måste erkänna att jag skrattade till högt när jag såg din kommentar :D go go girl!


    Fortsätta skratta då. Hade du verkligen bott i Storbritannien borde du veta att det finns en anledning varför just Storbritannien håller på med en referendum om att lämna EU. Just för att det inte längre finns pengar till sjukvården, bostadsmarknaden och soc mm. 

    Sedan 6 månader tillbaka får man enbart kejsarsnitt pga akuta sjukdomssituationer, psykiska störningar (med 2 läkarintyg) eller drogberoende, helt enkelt för att det inte längre finns pengar till onödiga operationer.

    Vilken kategori tillhör din svägerska?
  • Anonym (Anna)
    Äldre 26 May 09:29
    #42

    Eller nej, visst pratar du nu Ireland. Landet där abort är olagligt,men alla kvinnor får sina många barn med hjälp av anestesin............

    Sådana som du vännen, hjälper inte ts ett dugg. Du bara skriva för att skriva här.

  • Anonym (Ledse­nochån­gest) Trådstartaren
    Äldre 26 May 09:29
    #43
    Anonym (Anna) skrev 2016-05-26 09:21:10 följande:

    Fortsätta skratta då. Hade du verkligen bott i Storbritannien borde du veta att det finns en anledning varför just Storbritannien håller på med en referendum om att lämna EU. Just för att det inte längre finns pengar till sjukvården, bostadsmarknaden och soc mm. 

    Sedan 6 månader tillbaka får man enbart kejsarsnitt pga akuta sjukdomssituationer, psykiska störningar (med 2 läkarintyg) eller drogberoende, helt enkelt för att det inte längre finns pengar till onödiga operationer.

    Vilken kategori tillhör din svägerska?


    Ahahaha! Ingen av de du nämner. Fortsätt bara :D
  • Tita Nic
    Äldre 26 May 09:38
    #44
    Anonym (Ledsenochångest) skrev 2016-05-26 08:59:35 följande:

    Nix? Jag bodde där i flera år, under vilken sten bodde du där? Min svägerska i England fick barn igår faktiskt, just genom planerat kejsarsnitt. Jag måste erkänna att jag skrattade till högt när jag såg din kommentar :D go go girl!


    You´re failing. 
  • Tita Nic
    Äldre 26 May 09:40
    #45

    Alternativt berättade din "svägerska" en massa skit för dig.

  • Anonym (Ledse­nochån­gest) Trådstartaren
    Äldre 26 May 09:52
    #46

    Uppenbarligen har Beds and Bucks andra regler än hela resten av landet....

  • Anonym (Ledse­nochån­gest) Trådstartaren
    Äldre 26 May 09:54
    #47
  • Anonym (Anna)
    Äldre 26 May 10:10
    #48
    Anonym (Ledsenochångest) skrev 2016-05-26 09:52:23 följande:

    Uppenbarligen har Beds and Bucks andra regler än hela resten av landet....


    Huruvida har beds and bucks att gör med kejsarsnitt i Sverige eller Storbritannien?
  • Anonym (Ledse­nochån­gest) Trådstartaren
    Äldre 26 May 10:19
    #49
    Anonym (Anna) skrev 2016-05-26 10:10:07 följande:

    Huruvida har beds and bucks att gör med kejsarsnitt i Sverige eller Storbritannien?


    Du som är så insatt i hur Storbritannien gör det borde veta att det är s.k "shires". Alltså delar av landet England, som i sig själv är en del av Storbritannien.
  • Anonym (Anna)
    Äldre 26 May 10:28
    #50
    Anonym (Ledsenochångest) skrev 2016-05-26 10:19:51 följande:
    Du som är så insatt i hur Storbritannien gör det borde veta att det är s.k "shires". Alltså delar av landet England, som i sig själv är en del av Storbritannien.
    Vad fasan pratar du om?
Svar på tråden Panik! Svar på fråga om kejsarsnitt