• Anonym (Ledse­nochån­gest)
    Äldre 24 May 10:36
    8465 visningar
    73 svar
    73
    8465

    Panik! Svar på fråga om kejsarsnitt

    Igår träffade jag en läkare för vad jag trodde var att bestämma datum för kejsarsnitt. Nej, hon tog bara lite info, jag blev utskickad för att fylla i ett papper och sedan kunde jag gå hem. Fick inte ställa någon av de frågor jag hade.

    En sak som nu hållt mig uppe större delen av natten och även lett till en del ångestgråt är att hon sa att ks läggs i v 39. Vad menade hon med det?! V 39 för mig betyder 38-38+6 medan jag tror att vården menar just v 39-39+6. Det betyder att det tidigast blir snitt 5 dagar innan bf!!

    Har försökt ringa mvc men deras telefonkö är fylld för dagen.

    Jag har en grov förlossningsrädsla, dock har jag mycket svårt att uttrycka dessa känslor ansikte mot ansikte och verkar kanske "ok", men det är jag inte! Om det är så att de lägger det mindre än 1 vecka före bf så vill jag inte vara med mer, vill fly härifrån men det finns ingenstans att fly till. Det känns som om de leker med mitt liv. Jag fattar att det är bättre för bebisen att födas sent men jag då? Betyder inte jag någonting?! Det känns som jag har en dödsdom hängande över mig, önskar jag kunde försvinna.

  • Svar på tråden Panik! Svar på fråga om kejsarsnitt
  • Anonym (Ledse­nochån­gest) Trådstartaren
    Äldre 26 May 10:32
    #51

    Läs dina kommentarer!


    Anonym (Anna) skrev 2016-05-26 09:21:10 följande:

    Sedan 6 månader tillbaka får man enbart kejsarsnitt pga akuta sjukdomssituationer, psykiska störningar (med 2 läkarintyg) eller drogberoende, helt enkelt för att det inte längre finns pengar till onödiga operationer.

    Vilken kategori tillhör din svägerska?


    Därav skrev jag att i hennes "grevskap" stämmer uppenbarligen inte den infon du funnit någonstans.
  • Anonym (Anna)
    Äldre 26 May 10:37
    #52
    Anonym (Ledsenochångest) skrev 2016-05-26 10:19:51 följande:
    Du som är så insatt i hur Storbritannien gör det borde veta att det är s.k "shires". Alltså delar av landet England, som i sig själv är en del av Storbritannien.
    Vet du egentligen vad "shires" är? Shires betalar man till ens knarkleverantör i Soho men knappast till ett sjukhus för kejsarsnitt. Är du seriöst dum eller tänker du enbart provocera lite???
  • Anonym (Anna)
    Äldre 26 May 10:45
    #53

    Jag önskar dig lycka till med din kejsarsnitt här i Sverige, men gör mig en tjänst. Försök inte prata EU-politik här. Det blir enbart pinsamt.

  • Anonym (Ledse­nochån­gest) Trådstartaren
    Äldre 26 May 10:46
    #54
    Anonym (Anna) skrev 2016-05-26 10:37:26 följande:

    Vet du egentligen vad "shires" är? Shires betalar man till ens knarkleverantör i Soho men knappast till ett sjukhus för kejsarsnitt. Är du seriöst dum eller tänker du enbart provocera lite???


    Vad söt du är :D
  • Anonym (Anna)
    Äldre 26 May 10:55
    #55
    Anonym (Ledsenochångest) skrev 2016-05-26 10:46:16 följande:
    Vad söt du är :D
    Det blir bra.
  • Äldre 26 May 11:12
    #57
    Anonym (Anna) skrev 2016-05-26 09:29:05 följande:

    Eller nej, visst pratar du nu Ireland. Landet där abort är olagligt,men alla kvinnor får sina många barn med hjälp av anestesin............

    Sådana som du vännen, hjälper inte ts ett dugg. Du bara skriva för att skriva här.


    Vad pratar du om? Ja, abort är olagligt, men vad har det att göra med kejsarsnitt? Jag skrev väl knappast att alla barn blir förlösts med ks...

    Jag är ssk, utbildad i Irland, jag har jobbat på förlossningen som del av min utbildning. Jag är långt ifrån expert men jag vet vad siffrorna är och vad kriterierna kan vara. Nästan 30 procent av alla barn föds med ks här, i Sverige är det mindre än 20. För övrigt så föds det i snitt 2.0 barn per kvinna här, jämfört med 1.9 i Sverige.

    Jag utgår från att du trollar, men jag förstår inte varför eller vad du får ut av det?
  • Tita Nic
    Äldre 26 May 11:12
    #58

    Varför krävs det shires of din svägerska, när kejsarsnitt är vardagsmat i Britannien? 

  • Äldre 26 May 11:20
    #59
    Anonym (Anna) skrev 2016-05-26 09:21:10 följande:

    Fortsätta skratta då. Hade du verkligen bott i Storbritannien borde du veta att det finns en anledning varför just Storbritannien håller på med en referendum om att lämna EU. Just för att det inte längre finns pengar till sjukvården, bostadsmarknaden och soc mm. 

    Sedan 6 månader tillbaka får man enbart kejsarsnitt pga akuta sjukdomssituationer, psykiska störningar (med 2 läkarintyg) eller drogberoende, helt enkelt för att det inte längre finns pengar till onödiga operationer.

    Vilken kategori tillhör din svägerska?


    Har du någon länk till den informationen? Jag har letat själv men hittar inget...
  • Anonym (Anna)
    Äldre 26 May 11:28
    #60
    elin1989 skrev 2016-05-26 11:12:42 följande:
    Vad pratar du om? Ja, abort är olagligt, men vad har det att göra med kejsarsnitt? Jag skrev väl knappast att alla barn blir förlösts med ks...

    Jag är ssk, utbildad i Irland, jag har jobbat på förlossningen som del av min utbildning. Jag är långt ifrån expert men jag vet vad siffrorna är och vad kriterierna kan vara. Nästan 30 procent av alla barn föds med ks här, i Sverige är det mindre än 20. För övrigt så föds det i snitt 2.0 barn per kvinna här, jämfört med 1.9 i Sverige.

    Jag utgår från att du trollar, men jag förstår inte varför eller vad du får ut av det?
    Varför skulle jag trolla? Har du blivit utbildat i just Irland (när då?) borde du väl veta att jag inte ens är i närheten att trolla. Däremot välkomna jag alla ts som har upptäckt att man även kan vara anonym här....................................................
  • Äldre 26 May 11:37
    #61
    Anonym (Anna) skrev 2016-05-26 11:28:58 följande:

    Varför skulle jag trolla? Har du blivit utbildat i just Irland (när då?) borde du väl veta att jag inte ens är i närheten att trolla. Däremot välkomna jag alla ts som har upptäckt att man även kan vara anonym här....................................................


    Vad är det jag borde veta? Jag pluggade 2009-2013 fär övrigt. Här är siffrorna per sjukhus aimsireland.ie/csectionrates2011/, sjukhuset jag studerade vid har 29.8% kejsarsnitt. Hur kommer det sig att du är expert på hur förlossningsvården funkar i alla europeiska länder?
Svar på tråden Panik! Svar på fråga om kejsarsnitt