• Amandiiiii

    varför ingen ägglossning?!

    Varför ingen ägglossning?!
    Hej! Har slutat med p-piller för 4 månader sen och har regelbunden mens. Eller den kommer en gång i månaden och varierar med 28-31 dagar mellan första mensdagen på cykeln fram till första dagen på nästa cykel. Men när jag provat ägglossningsstickor nästan varenda dag i månaden med jämna mellanrum så visar det alltid negativt. Räknas min mens som regelbunden? Kan man ha utebliven ägglossning trots regelbunden mens? Hur kommer det sig och är det vanligt? Tips på hur man kan få igång ägglossningen? Är rädd att jag aldrig kommer kunna bli gravid..... Är förövrigt 23 år och frisk och normalviktig. / orolig :(

  • Svar på tråden varför ingen ägglossning?!
  • ahhopp

    Tror inte du ska oroa dig. Dom är inte 100% säkra, kanske är det svårare att se på dig.. jag hade ringt 1177 och pratar med dom.. och om inte dom säger nått vettigt så prata med VC.

  • Cyanea

    De flesta kvinnor har bara ÄL ca 10ggr per år, så minst en månad per år är utan ÄL. Sen, som ovanstående säger, är ÄL-test inte säkra. De ger ett hum, men man kan inte lita på dem. Även om de inte blir positiva kan man ägglossa och trots att man får fullt utslag kan ÄL utebli. 

    Efter att man slutat med piller kan det dessutom ta ett tag innan ÄL kommer igång, trots att mensen är hyfsat regelbunden. Tyvärr får du nog utrusta dig med lite tålamod, även om jag vet hur gärna man vill bli gravid. 

  • Alexi

    För mig tog det fem månader efter ppillerstopp innan ältesterna plötsligt gav utslag. Så jag tror bara det tar lång tid ibland för kroppen att vakna.

Svar på tråden varför ingen ägglossning?!