• Äldre 10 Jul 15:14
    4421 visningar
    33 svar
    33
    4421

    Vad söker ni hos ett bageri/konditori?

    Svara gärna på mitt formulär och har ni andra saker ni söker eller vill ge mer detaljerad feedback får ni gärna skriva det i kommentarerna här :)

    Länk till frågeformulär:

    doodle.com/poll/btimt2urvitfpymf

  • Svar på tråden Vad söker ni hos ett bageri/konditori?
  • Anonym (nytti­gt)
    Äldre 10 Jul 15:17
    #1

    Jag önskar socker- och vetefria produkter och efterrätter, nyttiga alternativ helt enkelt. 

  • Äldre 10 Jul 15:29
    #2
    Anonym (nyttigt) skrev 2016-07-10 15:17:41 följande:

    Jag önskar socker- och vetefria produkter och efterrätter, nyttiga alternativ helt enkelt. 


    Samma här, äter varken gluten eller socker så det slutat alltid med att jag bara dricker kaffe.
  • Äldre 10 Jul 15:34
    #3

    Allergivänligt och att personalen är kunnig kring allergier(typ kan skillnaden på laktosintolerans och mjölkallergi).


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Caramb­olan
    Äldre 10 Jul 15:35
    #4

    Det beror ju på? Ska jag beställa tårta till ett stooort kalas så gillar jag att kunna se sortiment och priser på nätet och göra en beställning. Är jag ute på stan och ska fika så skiter jag fullständigt i de sakerna och önskar istället ett brett utbud av "gofika" och en trevlig lokal.

  • Äldre 10 Jul 16:25
    #5

    Min allra högsta önskan just nu av ett konditori är att det INTE ska stinka lasagne, fisksoppa och currykyckling. Jag går på kondis för att äta sötsaker och bakverk, inte för att det ska stinka vitlök ur håret när jag går därifrån.


    Demand to be challenged, to be offended, to be treated like thinking, reasoning adults!
  • Äldre 10 Jul 17:53
    #6
    Aniiee skrev 2016-07-10 16:25:43 följande:
    Min allra högsta önskan just nu av ett konditori är att det INTE ska stinka lasagne, fisksoppa och currykyckling. Jag går på kondis för att äta sötsaker och bakverk, inte för att det ska stinka vitlök ur håret när jag går därifrån.
    Håller med dig..
    Det är ofta man undra om man är på ett kondis eller restaurang i dagsläget.


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Äldre 10 Jul 17:58
    #7

    Det känns som läge att ta upp det här med negerbollar men... jag ska inte ens nämna ordet.

  • Äldre 10 Jul 18:00
    #8

    En önskan jag har är att alla Konditorier även gjorde ÄKTA Schwarzwaldtårta, inte den dåliga ursäkten på maräng, vispgrädde och choklad skivor som de sedan har kassa smaken att kalla för Schwarzwaldtårta.  


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (??)
    Äldre 10 Jul 18:04
    #9
    EnAnonumius skrev 2016-07-10 18:00:25 följande:

    En önskan jag har är att alla Konditorier även gjorde ÄKTA Schwarzwaldtårta, inte den dåliga ursäkten på maräng, vispgrädde och choklad skivor som de sedan har kassa smaken att kalla för Schwarzwaldtårta.  


    Vad är en "äkta" schwarzwald tårta då?
  • Äldre 10 Jul 18:29
    #10

    Jag vill gärna ha fler glutenfria alternativ. Oftast finns bara chokladbiskvi, Budapest och macarons eller vad det heter. Jag är glutenintolerant.

Svar på tråden Vad söker ni hos ett bageri/konditori?