• Anonym (Trude­)
    Äldre 21 Jul 01:16
    7846 visningar
    23 svar
    23
    7846

    Kramas/myser andra par?

    Min sambo är av uppfattningen att bara nykära kramas och bara tonåringar hånglar. Vi brukade ligga sked innan vi somnade förut men det har upphört och han vill inte att jag tar i honom alls nästan. Det blir kanske en snabb puss när vi skiljs och när vi möts. Resten av tiden blir han irriterad om jag visar att jag vill mysa. Skulle mest av allt bara ligga i hans knä och bli kliad i håret men det känns så långt borta att det inte är nån idé att tänka på det. Vi har det jättebra annars så vill inte lämna, vill ju bara bli kramad av honom och ingen annan. Han säger att nästan inga par kramas och myser och att jag är klängig och tjatar och är jobbig.

  • Svar på tråden Kramas/myser andra par?
  • Caramb­olan
    Äldre 21 Jul 01:23
    #1

    Ligga och hångla gör vi inte, annat än i samband med sex, men absolut kramas, sova sked (de få gånger ingen av oss redan somnat hos nåt av barnen), ligga i knät framför tvn osv. Varit tillsammans 15 år.

  • Anonym (J)
    Äldre 21 Jul 01:28
    #2

    De flesta kramas, pussas och hånglar. Sen kan det ju vara att man gillar mindre något utav det. Beröring kan skapa en känslan att man hör ihop och att man känner sig bekräftad av partnern. Det kan ge trygghet. Prata med din partner om hur du känner. Beskriv att du behöver närhet. Vad närhet ger dig i relationen. Ni får båda ge och ta, kanske gillar han kramar mer än något annat och kan gå med på det eller dylikt.

  • Äldre 21 Jul 02:15
    #3
    +1

    För mig är det en stor del av förhållandet. Utan det skulle jag inte vilja vara kvar. Jag tror själv att det är en av de anledningar jag och min man hållit ihop så länge och fortfarande är så "kära". Vi har varit ihop i 18 åt och vi "myser" varje dag på flera olika sätt. Kramas massor, pussas massor, hånglar ibland, tar på varann i förbifarten, ger ett nyp i rumpan, sitter tätt i soffan med benen över varandra, kliar i håret, håller handen både ute och hemma i soffan osv osv,

  • Anonym (20 år)
    Äldre 21 Jul 15:54
    #4

    Denna sommaren har jag varit med min man i 20 år och vi är ständigt fysiska med varandra. Kramar, pussar, ligger sked, sitter nära och vad som. Otänkbart att inte röra varandra.

    Våra barn ser det som helt naturligt att mamma och pappa pussas och kramas.

    Och nu kommer han hem från jobbet så nu ska jag "överfalla" honom!

  • Äldre 21 Jul 19:19
    #5

    Vi har varit ihop i 4 år. Myser och gosar ofta i soffan medan vi ser på tv. Klämmer varandra i rumpan eller smeker över ryggen när vi går förbi varandra och pussas ofta. Vi har en liten en så det gäller att passa på med all vardagsnärhet man kan för annars tar lillen allt fokus!

  • Anonym (N)
    Äldre 21 Jul 19:24
    #6

    Du kan hälsa din sambo att han har fel.
    Dom flesta kramas och myser, jag skulle nog vilja säga att det är ett grundläggande behov av närhet och ömhet som styr.
    Du är med andra ord inte klängig, du är fullt normal
    Frågan är snarare varför han inte har behov av närhet och kel. 

    Och ja, vi kramas, ingen dag börjar utan en kram och ingen dag slutar utan en kram, och så flera stycken därimellan.
    Vi har varit tillsammans i 15 år nu och det bara fortsätter. 

  • Anonym (22)
    Äldre 21 Jul 19:25
    #7
    +1

    jag är 46 och jag skulle tyna bort om min sambo inte ville ta i mig! Vi kysser varann och kramas varje dag, tex om den ene står vid spisen och lagar mat och den andre ska duka fram, då kramas vi eller kysser varann när vi råkar vara nära varandra. Ibland kan han ställa sig bakom mig och krama om mig bakifrån, det är så mysigt! 

    när vi ser på tv sitter vi oftast rätt nära varann i soffan så att man kan nå varann, om man vill. Vet ett par som alltid sitter i varsitt hörn i sin stora soffa, det skulle aldrig hända hos oss.

    vi har sex nästan varje kväll innan vi somnar, vi ligger tätt ihop efteråt tills vi känner att vi håller på att somna, då glider vi ifrån varann för det blir lite för varmt att sova så. Sen när vi vaknar ger vi oftast varann en puss innan vi går upp. Är vi lediga kan det bli sex. 

    tycker din man låter oerhört tråkig, TS, speciellt om han har kunnat kramas och vara mysig tidigare. Att säga att ingen annan gör så är bara trams. Låter mer som en ursäkt för att få slippa och det är ju så fall tragiskt.

    Har du frågat om han älskar dig? ställ frågan rakt ut, se hur han reagerar. Man brukar ju säga att handlingar säger mer än tusen ord och hans  agerande verkar ju inte speciellt kärleksfullt just nu.

  • Anonym (N)
    Äldre 21 Jul 19:33
    #8

    Faktum är ts, att jag tycker om sex och jag tycker om närhet och kel.
    Men vore jag tvungen att välja bort något av det så ryker sex utan tvekan.
    Närhet är betydligt viktigare för mig. 
    Jag håller med ovanstående, jag skulle tyna bort utan det och risken är stor att vår relation skulle vittra samman.
    Närheten är kittet som håller ihop bitarna.

  • Anonym (Trude­) Trådstartaren
    Äldre 21 Jul 21:11
    #9

    Om jag frågar om han älskar mig blir han irriterad och säger att det är självklart. Jag frågar kanske en gång i månaden sådär gulligt ni vet, men han blir pressad. Frågar bara när vi är i rätt mode så att säga.. Känner sig ofta pressad och tvingad till saker. Är ofta sur och arg och är han glad kan han vända tvärt om jag gör fel eller säger fel. Är väldigt spänd i hans närhet och undviker massa saker. Vill nog inte vara med honom trots allt. Det blir inte bättre direkt, hur mycket jag än aktar mig. En dålig dag får jag inte ha, då blir han jättearg. Mitt jobb är fel och ja, det är inte mycket som är rätt med mig. Vet inte varför han vill vara med mig, som han verkar tycka så jävla illa om.

  • Anonym (Trude­) Trådstartaren
    Äldre 21 Jul 21:12
    #10

    Ja jag ljög i ts, mest för mig själv för jag trodde på det när jag skrev det

Svar på tråden Kramas/myser andra par?